۱۳۹۳ اردیبهشت ۶, شنبه

کاورلتر Coverletter چیست؟


با توجه به مشکل بسیاری از مهاجران در کاریابی تصمیم گرفتم کم کم تجربه ها و اطلاعات خودم را در این زمینه هم با شما به اشتراک بگذارم. گروهی هم در زمینه کاریابی در کانادا در فیسبوک راه انداختم که تمایل داشتید میتونید عضو شید از اطلاعاتش استفاده کنید و دیگران هم از اطلاعات تخصصی شما در زمینه کاریابی استفاده کنند.

 
رزومه و کاورلتر دو داکیومنت بسیار بسیار بسیار مهم برای استخدام هستند. بسیاری نقش کاورلتر را در اپلای کردن برای کار نادیده گرفته و فقط رزومه خود را سابمیت میکنند. درصورتیکه فرد متصدی استخدام اول به کاورلتر شما رجوع کرده و آنرا مطالعه میکند. اگر مورد توجهش قرار گرفت به رزومه شما مراجعه میکند. بسیاری فرق بین کاورلتر و رزومه را نمیشناسند. هر چند هر دو برای یک هدف مورد استفاده قرار میگیرند ولی شما مطالبی را که در کاورلتر مینویسید در رزومه نمیتوانید بنویسید و یا جایی برای نوشتن آنها وجود ندارد.
و اما کاورلتر چیست؟ کاورلتر نامه ای است بسیار رسمی و محترمانه خطاب به مسئول استخدام شرکت مورد نظر که در آن ذکر میکنید که چگونه این فرصت شغلی را پیدا کردید؟ (از طرف شخص خاصی معرفی شدید، یا از طریق آگهی در اینترنت پیدا کردید.)
چقدر آشنایی با کمپانی مورد نظر دارید؟ شرکت را از چه زمان و به چه صورت میشناسید؟
خلاصه ای از تخصص خود در ارتباط با کار مورد نظر را باید ذکر کنید.
چرا فکر میکنید برای اینکار مناسب هستید؟ چه خصوصیت بارزی شما را جذب این شغل کرده؟
کمی از خصوصیت اجتماعی و گروهی خود مانند حس کار تیمی، جدیت، پشتکار و ... را مینویسید، اگر مدارکی در تایید استعدادهای شما برای کار مورد نظر دارید میتوانید ذکر کنید (نیاز به پیوست مدارک نیست فقط ذکر کنید در شرکتهای قبلی که کار میکردید، وجود شما باعث پیشرفت در فلان پروژه شد)
و در انتها ضمن تشکر شماره تلفن و ایمیل خود را قرار دهید.
بطور ساده تر بگم، درکاورلتر خود را برای فروش تبلیغ میکنید و در رزومه مشخصات جنس فروشی را مینویسید. خریدار با توجه به تبلیغ جذب جنس میشود و در مرحله بعد است که مشخصات جنس را (رزومه) نگاه میکند.
توجه کنید که حدود 80 درصد رزومه های ارسالی همان مرحله اول به سطل آشغال سپرده میشن. برای اینکه کاورلتر نظر متصدی استخدام رو جلب نکرده. درصورتیکه کاورلتر خوب باشه مرحله بعد بررسی رزومه است. که بعدا به اون هم میپردازیم.

هیچ نظری موجود نیست: