۱۳۸۸ شهریور ۲۶, پنجشنبه

تجربه خود را در زمینه کاریابی منتقل کنید

در این پست از ساکنین با سابقه کانادا و افراد مطلع یا دوستاشون کمک میخوام، لطفا شماها که خرتون از پل گذشته یا قراره بگذره راهنمایی کنید.
سوال اینه:
برای پیدا کردن کار مرتبط و حتی غیر مرتبط با رشته تحصیلی، در اینجا
برا اینکه اینجا دیده بشیم،
برا اینکه تا وقتی کار خوب پیدا نکردیم چطور کار موقت پیدا کنیم تا کمی پول در بیاریم،
چه راههای عملی و مفید وجود داره؟
هر کی لطفا تجربه موفقیت آمیز خودش یا دوستاشو بنویسه و برا من و دیگران که جویای کاریم راهکار ارائه بده.
-
بطور خاص برا من هم که تحصیلات فوق لیسانس مخابرات از ایران با سابقه تحصیلات و کار در زمینه،
Computer Networks, Wireless, Microwave Design
اگه کسی پیشنهادی داره عمومی یا خصوصی برام بگذاره، ممنون میشم.
-
تعارف هم نکنید.
این که سخته ،همه میدونیم سخته و راهکار میخواهیم.
دعوا فعلا ممنوع.
بحث غیر مرتبط ممنوع و با عرض معذرت تو این پست حذف میشه.
قبلا از همه دوستان تشکر میکنم و این پست رو حدود چند روز نگه میدارم تا به نتیجه مفید برسیم انشاءالله

۳۷ نظر:

ناشناس گفت...

با سلام خدمت دوست عزیز مهاجر. اگه درست خاطرم باشه در یکی‌ از نوشته‌های قبلی‌ نوشته بودید که کار مواد غذایی رو دوست ندارید. در مورد فروشندگی در فروشگاه‌های لباس مثل زلرز یا والمرت چی‌، فکر کردین؟ من خودم البته الان کالج میرم دستیاری بهداشت دندان (رشته تخصصی خودم معماری و تزئینات داخلی‌ هستش). در هر صورت موفق باشید. امیر مهدی از مونترال

Mohaj Canada گفت...

سلام دوست عزیز، از نطرتون ممنونم ولی فرض کنید که همین الان من یا کس دیگه نظر شما رو پسندید و بخواد اقدام کنه، لطفا توضیح بیشتری بدید که کجا بره و چیکار باید برا اقدامش بکنه.
همه ممنون میشیم اکه کسی با این دید پیام بگذاره که علاقه مندان رو دقیقتر راهنمایی کنه یعنی فقط تیتروار ننویسه. قربون شما

سمیرا گفت...

این مطلب بسیار خوب و مفید خواهد بود اگر همانطور که نویسنده گفت با توضیحات کامل باشه برای افرادی مثل ما که نیاز به راهنمایی بیشتر داریم..ممنون از همگی

sonia گفت...

salam
man ham taze omadam va ta alan ke hododan do mah hast kar peyda nakardam albate 7 8 ja bara mosahebe mano khastan vali sabegheye canadai mikhan reshteye man computer hast va dar zamineye network kar kardam jahai hast ke be ma mogheyate intership midan ke be nazare man mishe roshon fekr kard sabegheye mortabet hala chand mahi ham az jib bokhorim vali badan khili khobe
man ham to tornto donbale kar bodam va ham montreal vaziate toronto kami behtare vali to montreal kare internshipe behtari mishe peyda kard
man dostam inja to zamineye network kare khili khobi dare avalesh ye modat classhaye CCNA rafte va hamonja ham volunteer kar karde bad az shahdari bahash tamas gereftan CV sho to workopolis didan har 10 roz ham update mikarde ta to search biad jozve dah taye aval
nemidonam be har hal maha ham bayad hamin kararo bekonim donbale kare internshipo begirin karaye khobi to montreal barash hast

ناشناس گفت...

جناب مهاجر شما بجای وقت تلف کردن بهتره زبانتونو تقویّت کنید. مشکل اصلی‌ بیشتر مهاجر‌ها همین است.

ناشناس گفت...

باز هم سلام و نماز و روزه قبول،

۱. برای شروع بهتر است یک رزومه که مورد قبول کانادا است بنویسید.

۲. اگر در چند زمینه کار کردید برای هر زمینه شغلی‌ رزومه تهیه کنید.

۳. به هر جا شد بفرستید. مهمترین اصل در حل حاضر این است که جایی‌ شروع کنید تا کمتر از جیب بخورید و در کنار آن هم تجربه کانادایی پیدا کنید و هم بتوانید در یک کالج مدرک و سطح علمی‌ خود را به روز کنید.

۴. پس از هر رزومه فرستادن به آنجا زنگ بزنید. البته این مستلزم آن است که زبانتان خوب باشد. در این حالت ضمن اینکه چک می‌کنید که آیا رزومه دریافت کردند یا نه به آنها میگویید که از لحاظ زبان چقدر پیشرفت دارید و میتوانید از پس کارها بر بیایید. من با همین طرفند و با یاری خدا توانستم از یک مدرسه در انتاریو جاب آففر بگیرم. تا الان فکر کنم با وجود اینکه هنوز نیامدم کانادا ۴ مدرسه به ایمیل هام جواب دادند. البته بگم که به جاهایی بسیار زیادی ایمیل زدم.

۵. مهمترین اصل پیشرفت زبان شماست. از خونه بزن بیرون و قاطی‌ بشو با مردم و سعی‌ کن تا آنجا که میتونی حرف بزن آن هم در شرایط گوناگون. در گردهماهییها شرکت کن تا بتونی‌ با افرادی که در زمینه شغلی‌ شما هستند اشنا بشی‌. در کالج هم میتوانی‌ از این فرصت استفدده کنی‌، یعنی‌ اشنا شدن با همکارات.

۶. کار داوطلبانه یادت نره.

اگر باز هم موضوعی به ذهنم رسید برات مینویسم. موفق باشید انشالا. علی‌

BC GHOOLOO گفت...

Ok my friend, I liked your latest post.
These are my suggestions
1-Don't rush anything. It takes time and patience.
2- You have to be serious and shouldn't give up to find a job that you like, even if it takes years.
3- I worked at a gas station for almost 3 years when I first came here, and I have a Masters degree.
4- During my gas station job, I became familiar with the culture, habits, and language.
5- Then GRADUALLY research what you need to do.
6- Depending on your age, You need to either get a degree or take a short (few months) program. I suggest not changing your field at all.
7- When you go to school, you get to know people at your own level, find some references for your job applications and make your network.
8- Don't watch iranina tv. Try to be like a Canadian, watch tv shows, news, etc, so you have something to say if youare talking to your non Iranian friends,
9- Be patient.
10- Be persistent
11- write a good resume
12- Ask for help
12 show it to many people and ask their opinion.
13- keep sending it and even if you don't get a call, don't give up.
14-don't follow up your resume.
15- Only send electronin resume, not fax, not hard copy
If your English is not good, it will be better after a couple of years. Just TRY to ADA DARBYARY when speaking English.
16- Don't forget the body language. Try to imitate.
17- You should look and act like some one who has been here for 10 years, just after 2 years!!!
Then you will perform better at the interviews and get a job that you like!

ناشناس گفت...

Yes be patient. In canada things usually take years to happen.

سرنا گفت...

سلام
چه پست خوبی
من بایه کارفرمای ایرانی شروع کردم چون صادقانه بگم حتی نمی دونستم این دستگاههای پول بندازو آبنبات بگیرشونم چه طور کار می کنن!
خب یه کم وقت می خواد آدم بفهمه دنیا دست کیه و برام راحتتر بود این علامت سوالها به فارسی برطرف بشن!
کارفرمای ایرانی بیشتر وقتهامی تونه a kind of disaster باشه(از فضولی در زندگیه خصوصی گرفنه تا رعایت نکردن قوانین کار).
امیدوارم شما خوش شانس باشین
در ضمن از یه IP ممکنه بیشتراز یه نفر استفاده کنن!

ناشناس گفت...

Dear Mohajer

I live in Calgary. Alberta is the best place for work.Forget Toronto or other cities.I am here for 11 years and both me and my wife got our professional job in 3 months.

Good luck.

Saeed

ناشناس گفت...

دوست عزیز چهار ساله که در ونکوور هستم . من مدرک مهندسی کامپیوتر از ایران دارم . هزارتا رزومه فرستادم و متاسفانه یک کار در رشته خودم پیدا نشد. به نظرم رفیقمون درست میگوید. کار پیدا کردن در رشته خود آدم در کانادا خیلی سخت هست و اینها خیلی نژادپرست هستند و فقط به کسی که توی کانادا دنیا آمده باشد کار خوب میدهند نه به مهجاجران . من اینجا روی تاکسی دوستم مسافر کشی میکنم.

ناشناس گفت...

من حدود پنج سال پیش به امریکا اومدم و با اینکه مهندس کامپیوتر هستم بخاطر بد بودن زبانم نمیتونستم کار پیدا کنم. یعنی زبانم بد نبود ولی اصلا نمیفهمیدم که چه میگویند که بخواهم جواب دهم. بالاخره بعد تحقیقات زیاد متوجه شدم که بهترین کار برای شروع تکنسینی کامپیوتر است. در یک شرکت استخدام شدم و برای تعمیر کامپیوتر و یا نصب ویندوز به خانه های مردم میرفتم. اصلا هم نیازی به حرف زدن نداشتم و در ضمن به مرور با مردم آشنا شدم و اعتماد به نفس پیدا کردم. امیدوارم این تجربه به شما کمک کنه که هرچه زودتر راه بیفتی. معمولا شرکتهایی که کار خدمات کامپیوتر انجام میدهند به تکنسین احتیاج دارند و خیلی زود استخدام میکنند. از اینکه دست بدامن ایرانیها بشی پرهیز کن و از همین الآن روی پای خودت وایستا.

پلیکان گفت...

این پست شما رو در بالاترین گذاشتم تا افراد بیشتری ببینند دوست من. لینک مربوطه :

balatarin.com/perlink/2009/0/18/1761325

ناشناس گفت...

Hi Dear Mohajer
I 100% agree with Saeed. I live in Calgary and I came here with my husband about 4 years ago, we got our job related to our profession less than 1 month but I know 2006 was different with now but I would say Calgary and Edmonton are still better than Toronto and Vancouver. Especially for you that you have a good degree in Telecomunication. I bet you will find your job in less than 4 month if you look really and seriously for your career.

ناشناس گفت...

من همان نظر دهنده قبلی از امریکا هستم فقط میخواستم در مورد نظرات مفید افشین پارسا به نکته ای اشاره کنم که به نظر من نیازی نیست که خودتون رو شبیه امریکایی یا کانادایی دربیاورید چون حتی اگه سی سال هم آنجا باشید شما یک ایرانی هستید نه کانادایی. لحجه ما مثلا مثل لحجه اصفهانی در ایران میماند و نیازی نیست که خیلی ادا در بیاورید چون ممکن است مسخره بنظر برسد. من حتی الآن که کار تخصصی خودم رو دارم و مسئول بخش مهندسی یک شرکت انرژی خورشیدی هستم هر کس با من صحبت میکنه میگه کجایی هستی و من میگویم ایرانی. البته بلدم ادایشان را دربیاورم ولی نیازی به این کار نیست چون دیگران هم لحجه من را تا جایی که قابل فهم باشد دوست دارند.

ناشناس گفت...

با سلام
1. کمر بندتو سفت ببند.
2. واقع بین باش و رویایی فکر نکن.
3. ماهواره فارسی نگیر.
4. هر وقت بیکاری تلویزیون نگاه کن یا از کتابخونه فیلم بگیر و نگاه کن.
5. چشاتو خوب باز کن و ببین ملت دور و برت (حتما" غیر ایرانی ها) چطوری زندگی می کنند.
6. یک محله دور از ایرانی ها زندگی کن.
7. یک کار دم دستی پیدا کن. از کار تو رستوران گرفته تا فروشندگی و اگر آقا هستی می تونی از کارهای ساختمانی و کارگری شروع کنی.
8. هفته ای چند ساعت کار " داوطلبانه" بکن.
9. این کلاسهای مجانی کاریابی و .... حتما" برو
10. زیاد با ایرانی ها مشورت نکن چون خیلی ضد انرژی بهت می زنند.
11. آگهی های کاریابی رو بخون
12. روی کالج ها مطالعه کن و ببین که کدوم مدرک تو رو زودتر به کار اصلیت وصل می کنه.
13. یک برنامه در کالج انتخاب کن و شروع کن به درس خوندن.
14. دو تا رزومه داشته باشی یکی برای کار دم دستی و یکی برای کار اصلی
15. برای هر آگهی استخدام رزومه ات رو تغییر بده
16. نا امید نشو
17. با همسایه ها دوست بشو و هیچ فرصتی رو برای ایجاد ارتباط از دست نده. آدما خیلی به هم در کار پیدا کردن کمک می کنند.
18. به هر سوراخ و سنبه ای سر بکش و ببین چه خبره
19. برو کتابخونه به کامیونیتی سنتر محلات
20. مواظب شماره حساب بانکی و کارت اعتبار و سین کارتت باشی
21. برای داشتن سابقه کار کانادایی - می تونی برای ایرانی کار کنی ولی امیدی به رو راستی طرف نداشته باش و تحت تاثیر حرفاش قرار نگیر
22. جای خوبی اومدی و به زودی همه چیز خوب میشه. هر کی می گه اینجا بده چرا بر نمی گرده؟
23. موفق باشی.

Sara گفت...

خيلى جاها به داوطلب احتياج دارن، مى تونى براى اينكه هم شبكه ى اجتماعيت رو گسترده كنى (كه ممكنه توو پيدا كردن كار بهت كمك كنه)، هم براى آشنايى بيشتر با كانادا و مردماش، هم براى تقويت زبان، هم براى اضافه كردن اين تجربه به رزومه، اين كار رو انجام بدى. من مونترال زندگى نمى كنم ولى از توو اينترنت اينو برات پيدا كردم:
http://cabm.net/en/nouv
براى كار موقت يا دايم اينجا رو مى تونى چك كنى:
http://www.jobbank.gc.ca
من راستش ديشب با وبلاگت به طور تصادفى آشنا شدم و شب تا خوابم ببره به چند تا پيشنهاد برات فكر كردم، يعنى بر اساس تجربه ى خودم:
يكى اينكه الان بازار كار به نسبت سالهاى قبل خراب هست و بايد بيشتر از قبل صبر داشته باشين. من خودم چند ماهى هست دنبال كار هستم ولى هنوز اونى كه مى خوام رو پيدا نكردم، البته مشكل من بيشتر نداشتن تجربه ى كار به صورت جدى هست. بنابراين لطفا كمى به خودتون بيشتر وقت بدين و زود نا اميد نشين.
دوم، همون طور كه اون بالا گفتم داوطلب بشين.
سوم، بگردين شركت هايى كه مرتبط با رشته تون رو هستن رو شناسايى كنين. شركت ها توو وب سايتاشون معمولا يه قسمت CAREER يا EMPLOYMENT دارن و در نتيجه مى تونى به صورت مستقيم رزومه و كاور لتر خودتو براشون بفرستى.
چهارم اينكه تا كار مورد نظر رو پيدا كنى به نظرم مي تونى برى توو مغازه اى جايى كارى كنى. اين مى تونه مثل داوطلب شدن مفيد باشه، علاوه بر اينكه خب پولى هم بهت پرداخت ميشه. براى پيدا كردن اين جور كارا ميتونى برى توو مال ها، اونجا اگه احتياج به نيرو داشته باشن رو مغازه مى زنن. يا اگه وب سايت اون شركت يا مال رو پيدا كنى از اون طريق هم ميتونى برا كار اقدام كنى.
فعلا چيز ديگه اى به ذهنم نمى رسه.

پلیکان گفت...

آدرس درست لینک:

balatarin.com/permlink/2009/9/18/1761325

ناشناس گفت...

من در سنی حدود 50 سال در کمتر از یک سال کار دولتی پیدا کردم ولی توی ایران کار خوبی داشتم و زبانم هم خوب بود.

Mohaj Canada گفت...

مطالب شما دوستان عزیز برای من و بسیاری دیگه از خوانندگان آموزنده است، از اینکه دقیق توضیح میدید آدرس میدید و اینکه سایتهای مختلفی رو رفرنس میدید بسیار سپاسگذارم. ما تشنه تجربیات شما هستیم. ادامه بدید لطفا

ناشناس گفت...

من چرخی توی وبلاگت زدم و متوجه شدم که آدم منطقی و واقع بینی هستی و پشتکارت هم خوب است. مطمئنم که خیلی زود کار مناسبی پیدا میکنی و میتوانی امکانات خوبی را برای خودت و خانواده ات فراهم کنی.ممکن است چند سال دیگه این لحظات برات خاطرات جالبی باشه. همانطوری که برای من روزهای اول مهاجرتم فراموش نشدنی است. فقط اتفاقی که منو آزار میده اینه که تا زمانی که خانواده ها وضع مالیشان خوب نیست و جا نیفتاده اند زن و شوهر با هم بسیار خوب و مهربان هستند ولی به محض اینکه جا می افتند و کار مناسب با درآمد خوب پیدا میکنند روابطشان سرد میشود و یا حتی طلاق میگیرند. از آنجا که هنوز جوان هستی باید همواره در کنار موفقیت در کار مواظب روابط زناشویی خود هم باشی تا به مرور سرد نشود

ناشناس گفت...

test

و گفت...

اریکسون در مونترال الان یک مهندس نتورک میخواد:

ericsson.com/careers
code: 9521



check this out

وحید گفت...

آخر سپتامبر شرکت هایی که نیرو میخواهند ورکشاپی در مک گیل خواهند داشت.چون ایمیلی نداشتم از شما، من لیست شرکت ها و رشته های مورد نیاز رو در این لینک گذاشتم :

www.megaupload.com/?d=65SMP735

وحید

ناشناس گفت...

سلام دوست عزیز مهاجر من از تجربه خودم در استرالیا می‌‌نویسم شاید به درد شما در کانادا بخورد. البته نتیجه ش چند مثبت نبود. من در حدود ۲ ساله اینجا هستم و تا الان ۲ تا دره ۶-۷ ماه بصورت داوطلبانه کار کردم و در هر ۲ حالت به من گفته شده بود که به احتمال همانجا استخدام می‌‌شوم. اغلب دوستان هم می‌‌گفتند که حد اقلش تجربه کاری استرالیایی پیدا خواهم کرد یا با محیط کاری آشنا میشوم یا نتورکینگم بهتر میشود و از این قبیل. هر روز هم ۹-۵ در آن جا مثل کارمندان آدی بدون هیچ حقوقی کار کردم. راستش الان هم بیکارم و احساس خیلی‌ بعدی از اینکه مجانی‌ در ۲ جا تخصصی کار کردم دارم. کمی‌ احساس سرخوردگی و نه امیدی. امیدوارم مشکل شما حل شود اما من بعد از این ۲ سال که سیدنی بودم دارم بر می‌گردم به ایران.

ناشناس گفت...

berid donbale certification marboot be reshtatoon,bebinid che certification haei ro be onvan e asset matrah mikonan. inja vaghean be madrake MS ya PHD shoma kari nadaran, bishtar donbale certification hastand.

Mohaj Canada گفت...

سلام دوباره و تشکر از کامنتهای شما، من که دارم تک تک کامنها رو میخونم و جمع بندی میکنم،حتی دوستی که اطلاعات ورک شاپ رو تو مک گیل و یا دوستی که فرصت شغلی اریکسون رو گفت رفتم و انجام دادم. مطمئنا این پست برا همه مهمه.
سوالی دارم: قبل ازینکه بیام با انجمن نظام مهندسی کبک در ارتباط بودم و از من مدارک خواستن و گفتن طی چند مرحله با طی زمانش و امتحاناتی میتونم عضو این انجمن بشم و پیشنهادهای کاری که از کبک میاد تو خیلیلش عضویت در این انجمن شرط لازم هست. کسانی که اطلاع دارند میخوام نظرشون رو در این مورد که برم و مراحل عضویت اونجا رو بگذرونم بپرسم. ناگفته نماند نزدیک 500 دلار هم حق عضویت اولیه داره. بازم ممنون

ناشناس گفت...

مینا

با سلام

میخواستم بپرسم که کار داوطلبانه رو چه طور میشه پیدا کرد؟ در چه زمینه هایی هست؟ بدونه حقوقه؟

ممنون از پاسختون

ناشناس گفت...

دم دستی ترین کار داوطلبانه در موسساتی هست که به مهاجرین سرویس می دهند. این موسسات برای شروع خوبند. هم یک سابقه کاری در کانادا میشه و هم اینکه کمی هم با شرایط کاری آشنا می شید و مراکز دیگر رو می شناسید. کار داوطلبانه باعث می شه که مجبور بشید از زبان انگلیسی در محیط واقعی کار استفاده کنید و چند تا آشنا در کانادا پیدا کنید. بعد یواش یواش همه چی درست میشه. اگر خواستید می تونید به من ای میل هم بزنید :
amoozesh3000@yahoo.com

ناشناس گفت...

دوست ناشناس ممنون از راهنمایی تون ولی‌ رهنمودی که شما دادین همونی نیست که تو همین بروشور مجانی‌ هایی که به همه مهاجران هر جا می‌رن میدان و بیشتر جنبه شعاری داره نیستش؟ فکر کنم نویسنده بیشتر دنبال راه کار‌های عملی‌ هستند که واقع برای دوستان جواب داده باشه.

Reza گفت...

HI Dear Mohejar

You can my friend, he is an expert in computer and now get contract, he can guide you, also you can send your resume.
I cant find your email, and you don't have private option. my email is: reza_home2000@yahoo.com
I will send you his contact information

Regards

Reza-BC

ناشناس گفت...

من خودم قبل از اومدن به کانادا این سازمانهایی رو که خدمات به مهاجرین رو میدن رو تو اینترنت پیدا کردم و هفته اول رسیدن هم رفتم و کار داوطلبانه رو شروع کردم. البته زمینه کار من فنی نبود. 3 کار داوطلبانه ای که کردم باعث شد که با فرهنگ کار اینجا ( البته از نوع بسیار پایینش ) آشنا بشم با تعداد آدم اینجا آشنا بشم که بعدا" به عنوان ریفرنس معرفیشون کردم و مهم تر از همه اینکه توی رزومه ام تونستم یک سابقه کار کانادایی داشته باشم. در مدت زمان کوتاهی در یک شرکت که صاحبش ایرانی بود کار پیدا کردم ولی کار داوطلبانه رو قطع نکردم و رزومه فرستادن رو ادامه دادم. و بعد از چند ماه کار فعلیمو که کاری است دولتی پیدا کردم. و بعد با توجه به زمینه کاری که پیدا کرده بودم پارت تایم شروع کردم درس خوندن در کالج. آلان 4 ساله که در همون جا کار می کنم.
راستش این موسسات ولی خیلی کاری برای آدم انجام نمی دهند ولی خوب برای رزومه پر کردن برای من خوب بود.

Reza گفت...

oh sorry

I wrote it so fast and mixed it up! some words are missed, sory about that. send me and emial to get his contact information..

reza-BC

مهدی گفت...

دوستان چه اطلاعات مفید و ایده های جالبی دادند. آدم دلگرم میشه.

ناشناس گفت...

مهدی جان درسته پیشنهادات خوبیه اما مهم اینه که اینها چقدر عملین! من قبل از اومدن به کانادا یه لیستی داشتم که تقریبا شامل بیشتر این نکات بود و فکر می‌کردم وقتی‌ پام برسه سه سوت کار پیدا می‌‌کنم، اما ...

ناشناس گفت...

ناشناس عزیز - بستگی داره که تخصصت چی باشه و دنبال چه کاری باشی. خیلی خیلی بعیده که بدون رفتن به کالج یا دانشگاه بتونی یک کار مربوط به تخصصت رو پیدا کنی. مگر اینکه به تخصصت خیلی نیاز داشته باشند که بی خیال مدرکت بشن. اگر تخصص در صنعت نفت داشته باشی در استان آلبرتا کار گیر آوردن راحتتره. البته آلان به خاطر مسائل بحران اقتصادی وضعیت مشکل شده است. موفق باشید.

ناشناس گفت...

«ای عزیزانی که با تحصیلات دانشگاهی از ایران به کانادا می‌آیید بهوش باشید که در اینجا معمولا کار برای رشته تحصیلی شما پیدا نمیشود مخصوصا در رشته‌های فنی و مهندسی. و اگر هم پیدا شود پول درست و حسابی نمیدهند و شما همیشه به زمین و زمان بدهکار خواهید ماند.
از من به شما نصیحت که برای موفقیت در کانادا سعی کنید برای خودتان کار کنید و بیزینسی را هرچند غیر مرتبط با تحصیلات‌تان راه‌اندازی کنید و برای رشد و رونق آن لااقل سه چهار سال متوالی زحمت بکشید.
هرکاری زحمت دارد و زود نباید جا بزنید. از همان ابتدای ورودتان به این کشور بروید دنبال یادگرفتن یک حرفه جدید که بدرد این کشور بخورد. کالج‌های زیادی در اینجا هست که شما میتوانید براحتی وارد آنجا شوید و یک حرفه را ظرف شش ماه یا یکسال یاد بگیرید و با آن بیزینس خودتان را شروع کنید. اینقدر هی نگویید پس اینهمه درسی که خوانده ایم چی میشه؟! فراموشش کنید. ممه را لولو برد ( و یا خورد)!
اگر از ایران با پول زیاد می‌آیید ابتدا بروید یک محل درآمد بخرید نه اینکه همه پول‌هایتان را صرف خرید خانه و یا آپارتمان و مبل و تلویزیون‌های فلت اسکرین و غیره کنید و بعد مجبور شوید توی مک دونالد کار کنید تا از پس مخارج آن برآیید. ایده‌های کسب درآمد زیادند. با هموطنان خودتان مشورت نکنید که بدبخت میشوید!
باید خودتان با مطالعه و بررسی به آن برسید.
مثلا بروید یک سالن بخرید و یک سینمای ایرانی راه‌اندازی کنید. هجوم مهاجرین ایرانی به این کشور توقف ناپذیر است و هر ساله بر جمعیت ایرانی‌های مهاجر افزوده میشود.
اگر پول ندارید ولی فیزیک بدنی خوبی دارید و به کارهای ساختمانی علاقه‌ دارید ابتدا بروید جرج براون کالج و حرفه «فریمینگ» ساختمان را یاد بگیرید. در اینجا فریمینگ به کار اسکلت سازی ساختمان میگویند. البته اسکلت چوبی. خیلی کار پول‌سازی است. این کار بیشتر در دست ایتالیایی‌ها و پرتغالی‌هاست. از من به شما نصیحت بروید دنبال این کار.
اگر اهل این جور کارهای فیزیکی و زمخت نیستید بروید یک دوره نقشه برداری بردارید و یک شرکتی بزنید و فقط کار مساحت یابی ساختمان‌های مسکونی را انجام دهید. شاید تعجب کنید. این کار٬ کار گمی است که خیلی‌ها بفکرشان نمیرسد. مشتری‌های شما هم صاحبان خانه‌های مسکونی و تجاری هستند که میخواهند بدانند خانه‌شان و یا محل کسب‌شان دقیقا چقدر است و هم مشاورین املاک و هم شهرداری‌ها و شرکت‌های بیمه و غیره.
خلاصه ایده‌ها زیادند. از دنباله‌روی هموطنان‌تان بپرهیزید. مثلا ببینید الان چقدر مشاور املاک و یا مشاور مهاجرت و یا بقالی ایرانی داریم؟ همه‌شان هم ول معطل‌اند از بس روی دست هم بلند میشوند.
اگر تنبل‌تر از این حرفها هستید لااقل بروید یک لاتاری بخرید شاید برنده شدید!
نقل از:
http://mollah.blogspot.com/#