۱۳۸۸ مهر ۲۵, شنبه

بدهایی که دموکراسی میخوان

من تو وبلاگم اتفاقاتی که برام میفته مینویسم، هم از سیستم کانادا تعریف کردم هم انتقاد اون هم از دید خودم.
در پست قبلی هم فقط اتفاقی که برام در مورد اداره پست محله ما افتاده بود رو نوشتم، وای چه خبر شد. یکی اومد گفت دروغ میگی پست کانادا در جهان دومه، یکی گفت من 10 ساله اینجام همچین چیزی ندیدم. یکی گفت غر نزن. من خوشحالم که این جماعت ایرانی در سیستم اجتماعی کانادا اصلا نقشی ندارند و فقط تو خونه هاشون نشستن و اینو و اونو میخوان بکوبن و خودشونو تحمیل کنن. برا کسانی که ریاضی سرشون میشه،جمع برداری جماعت ایرانی چه پولدار چه بی پول چه باسواد چه بیسواد. در همه جای جهان صفر هست و این اصلا خوب نیست.
بدا به حال مملکت ما، که هر بلایی که سرمون میاد از همین افراد مثبت یا منفی میاد که همه جا میخوان خودشونو تحمیل کنن و تا چیزی بر خلاف میلشون میشنوند پرچم دروغ کردنشو به سینه میزنن و یا بدون فکر و از روی لجبازی طرفداری میکنند.
حالا این افراد میخوان با پرچم سبز باشن، با پرچم نارنجی باشن و یا هر رنگ دیگه.
این افراد وقتی در ایران هستن، هر کاری دولت یا مسئولین یک اداره در ایران بکنن باهاش مخالفت میکنن، جالبه که اینور میان جو اینارو میگیره و هر کاری این سیستم بکنه فقط تعریف و تمجید میکنن حتی نمونه همون کاری که در ایران میدیدن و انتقاد میکردن.
مملکت ما فقط و فقط داره چوب مردمشو میخوره. چطور اینجوری شدیم، کی مارو اینجوری کرده؟ چند سال پیش بوده مهم نیست. ما مردم خوبی برا کشورمون نیستیم بدون برو برگرد. هم سبزها هم نارنجی ها هم زردها. تا زمانیکه رنگی وجود داره جایی برای یکرنگی نیست. ما مردم متاسفانه هنوز لیاقت دموکراسی نداریم. یعنی اصلا محلی برای دموکراسی در فکرمون باقی نگذاشتیم، اونوقت میایم بیرون داد میزنیم آزادی. با این طرز تفکر همیشه و همیشه همینطور که هستیم میمونیم. کشور هم شده اسیر دست مردم بد. دولت مردم هر کشور در حد لیاقت و شایستگی اون مردم هست. اگه بده مردم بد هستن. اگه خوبه مردم خوبن. اگه دیکتاتوره مردم در خونه هاشون دیکتاتورن.
اون مردی که پرچم سبز دستش میگیره و میاد بیرون و میگه آزادی... همونه که تو خونه تا زنش یا بچش بر خلاف میلش حرف میزنن میزنه تو دهنشون اونوقت یکی دیگه پیدا میشه میزنه تو دهن این. در اینصورت این مرد لیاقت آزادی داره؟ یا اینکه نه پرچم سبز یا نارنجی یا زرد بهانه ای هستش برا اینکه موقت با هم متحد بشیم پدر یکیو در بیاریم بعد که موفق شدیم حالا نوبت تسویه حساب داخلی میرسه و دوباره آزادی نیست و یک گروه دیکتاتور میشن و به همین منوال تا ابد مملکت اسیر دست ما مردم بد ایرانه.
مردم بد ایران.
نتیجه: ما در حال حاضر لیاقت آزادی و دموکراسی نداریم. باید اول تک تک خودمونو درست کنیم، بعد خانواده درست شه و در مراحل بعدی کل کشور بطور اتوماتیک درست میشه. ما هر جای دنیا که باشیم خصلت ایرانی بودن رو با خودمون میبریم.

۳۴ نظر:

خداحافظ كانادا گفت...

سلام مهندس

این جماعت همینن.

کانادا تو سرشون می‌‌زنه پول زور میگیره باز قربون صدقش می‌رن. درامدشون از ایرانه باز بهش فحش میدن.

منطق کانادایی که میگن همینه: دورویی مدرن

شب بخیر

خداحافظ كانادا

Reza گفت...

سلام دوست
آقا طلا باید گرفت این پست شما رو . حرف دل را زدی .

رضا bc

salam گفت...

سلام اقاي مهاجر.صحبتتون كاملا درسته منم فكر ميكنم كه اگر حكومتي اينچنين داريم مردمم خودمون طالبشن.بگذريم از طبقه اي كه مخالف حكومتند كه تازه بقول شما حكومت استكباري در خانه و محل كارشون دارند.تك تك ما مقصريم.از رييس من بگير تا پدرم(كه تازه خودشون در جواني بااشتباه در انتخابشان ما رو به اينجا كشوندند) تحمل نظر مخالف رو ندارند غرغرشون هم هميشه بالاست كه چرا مملكت درست نميشه.

sonia گفت...

man fekr mikonam ke behtare aslan ahamiyati be in harfa nadin behtare kare khodemono bekonim belakhare iran hast va emkane bargashtan hamishe hast ma vaghti bargardim hamin khahim bod ke omadim pas be nazare man shanse khodemono inja bayad emtehan konim va talash konim hamin. hala harkasi bebine nemitone bemone bargarde in harfa va dastanhaie ke bazia mizanano vaghean dark nemikonam va ba shoma moafegham ke dolate ma ayine tamam ghade melatemon hastan va vay ke man cheghadar delam bara havatanam va khodam misoze

Unknown گفت...

میدونی این حرف رو بابام همیشه میگه.
فقط بگم بینظیر نوشتی و کلآ حال کردم با این پستت.
انشالا خود را تغییر دهیم تا خداوند هم سرنوشتمان جمعیمان را تغییر دهد.
یا علی
خدانگهدار

اردشیر گفت...

سونیا خانم باهاتون مخالفم. به نظر بنده هر چی‌ بیشتر اینجا بمونی، بازگشت به ایران سخت تر میشود. حالا اگه کسی‌ اینجا بتونه یه کاری یا زندگی‌ پیدا کنه یک چیزی اما در غیر اینصورت در عرض ۲-۳ سال، حتی اگر کسی‌ بخوهد هم برگردد، دیگر در ایران نمی‌‌تواند زندگی‌ گذشته را بدست آورد و از روی اجبار به زندگی‌ در کانادا تنا می‌‌دهد. این قصه غم انگیزیست که بنده تا بحال خیلی‌ دیده ام.

با احترام

mehdi گفت...

khode bande work permit am ro ke approve shode bood ro hich vaght daryaft nakardam ! kafiye "canada post sucks" ro search konid va bebinid che ghad tahala eftezah be bar ovorde.

Ali Mo گفت...

این درسته که رفتار ملت و دولت با هم ارتباط دارند. ولی اولا دولت ما برآورد ایده ها و فرهنگ مردم نیست، ثانیا دولت هر کشور وظیفه فرهنگ سازی رو هم به عهده داره. بنا بر این به هیچ عنوان نمی شه رفتار دولتمون رو به این سادگی توجیه کنیم.

Ali Mo گفت...

ضمنا واقعا تعجب می کنم که مردم ایران رو انقدر کم فرهنگ توصیف می کنید. شما رو چه حساب فکر می کنید کسایی که خواستار دموکراسی و آزادی هستند، همشون تو خونه به زن و بچه شون ظلم میکنن؟ خواهش می کنم به این سادگی بیانیه کلی در مورد مردم کشورمون صادر نکنین.

Reza گفت...

How old you Mr.Ali Mo? Have glance around yourself, you may find something else. Regards

Reza-BC

ناشناس گفت...

جالب تر از همه درست برخورد به قول "ایرانی وار" خود شماست!!انهایی که به پست شماواکنش نشان دادند یکجور ابراز نظر بوده شما چرا اینجوری برخورد می کنی ودر مورد هفتاد میلیون آدم بادلخوری از 4 تا نظردهنده وبلاگت رای کلی صادر می کنید؟!!از خودت شروع کن مهندس!!اینها اختلالات شخصیتی است و ربطی به ایرانی یا غیر ایرانی بودن نداره!!شما اگر جد اندر جد هم خارجی بودی بازهم آدم غرغرویی بودی!!ببخشید البته!قصد جسارت ندارم!نظرم را گفتم!

Alireza گفت...

سلام اقای مهاجر
اول از هر چیز بگم که بخاطر اطلاعاتی که توی وبلاگت میزاری ممنونم و از صمیم قلب برات ارزوی موفقیت میکنم.
یه گله کوچیک ازت دارم، که چرا بخاطر یه نظر مخالف داری وبلاگتو سیاسی میکنی. که این اصلا" بنظر من خوب نیست و عاقبتی هم جز جنجال نداره چون ما ایرانی ها ادبیات نقد و مناظره بلد نیستیم هر جا کم میاریم یا تکذیب می کنیم یا نفی !(جالب اینکه دومی جزو جوابهای روشنفکرانه ایرانی هاست!) که البته اونم ریشه در تعصب و کم بودن اطلاعات داره ولی با این وجود همه خودشون رو متخصص همه چیز میدونن!
به اون دوستانی هم که درمورد بدیهای کانادا درشتنمایی می کنن بگم که راه برگشتن هنوز بازه بفرمایید!
و بنظر من این دوستان فلسفه مهاجرتشون هم وزن با مهاجرت به بهشت و بهره بردن از نعمتهای بهشتیه یعنی خوردن ،خوابیدن زیر سایه درخت ،حوری و...(برای اطلاعات بیشتر به یه آخوند مراجعه کنید)
و اصلا" دموکراسی ،آزادی و ازاد اندیشی ، قانونمندی و فرهنگ اجتماعی که در ایران وجود نداره و در اونجا هست در اهدافشون برای مهاجرت نبوده وطبیعیه که با یه غوره سردیشون کنه.

یه خواهش از همه دوستان دارم سعی کنیم از این وبلاگ برای اطلاع رسانی استفاده کنیم نه اینکه اطلاعات خودمون رو به دیگران اثبات کنیم.

با تشکر
َ

karno گفت...

ممنون از اينكه جواب سوالم رو داديد. همين الان خوندم . انتخاب محل زندگيتون خيلي خوب بوده.

ناشناس گفت...

به این می گن " سانسور". همون چیزی که مردم ایران می خوان تو ایران نباشه. توهین کیلویی چنده دادش؟ ما داریم با هم حرف می زنیم و اگر حرفمون بی منطق باشه ملت عقل دارند و می فهمند. اگر تو وب لاگ فنقلی یک نفر سانسور اعمال بشه پس چه توقعی داره از یک حکومت؟؟؟
ما نظرات متفاوتی در مورد ایران حکومت کانادا و.... داریم و این است که به زندگی زیبایی می ده وگرنه اگر قرار باشه که همه برن توی یک ماشین تفکر سازی و یک جور بیان بیرون که خوب نیست. قبول کن که تو هم دیکتاتور وب لاگت هست.

Reza گفت...

دیکتاتوری بهتره یا خیانت در امانت ، بعضیها سانسور نمیکنن کم و زیاد میکنن
Reza-BC

خداحافظ كانادا گفت...

مهندس جان سلام

من میگم چطوره از این به بعد از ابشار نیاگارا و سنجاب‌های کانادایی که رنگشون عوض میشه تو زمستون و اینکه رفتی‌ خرید والمارت بنویس.

وسطشم ۲ تا فحش بی‌ ربط به ایران بده (مثلاً اگه دیدی اشغال تو خیابنه بگو وای! تقصیر این ایرانی‌ هاست کانادا که اشغال نداره!).

اینطوری روزی ۱۰۰ تا نظر به‌ به‌ چه چه میگیری (اغلب هم از ایران که هنوز پی‌ زندگی‌ کانادایی به تنشون نخورده).

والا دیگه این جماعت کانادا مثبت نویس که ول کنت نیستن.

قربانت

خداحافظ كانادا

ناشناس گفت...

سلام

دوستان اسم کتاب جامعه شناسی خودمانی تا به حال به گوشتان خورده؟ به احتمال خیلی ها این کتاب با ارزش را که تا حالا بارها و بارها تجدید چاپ شده را خوانده اید.این کتاب در ایران هم هست و مجوز انتشار داره .خواندن آن خالی از لطف نیست و خیلی به بخث شما مربوطه و به بسیاری از مناقشات پایان میده.

مخمل گفت...

جناب مهاجر عزیز شا باید از خودتون شروع کنید. سعی‌ کنید برید کلاس‌های کاریابی و زبان و از این موقعیت استثنایی استفاده کنید تا ببینید که زندگی‌ کانادایی سرشار از امید هستش. به این فکر کنید که می‌‌توانید ایام هالوین رو تو یه کشور پیشرفته کنار خانواده باشید. چیزی که خیلی‌‌ها خوابشو هم نمی‌‌بینند.

ناشناس گفت...

تو کجا زندگی می کنی خداحافظ کانادا؟ در یخستان؟ یا در ایران؟ برام خیلی جالبه بدونم که شغلت چی هست و پول از کجا می آری برای زندگیت؟

ناشناس گفت...

جناب خداحافظ کانادا حرفات خیلی تکراریه آدم یاد جویدن آدامس می افته
وقت کردی یه حرف تازه هم بزن.

ضمنا" هرکسی هم که موافق افکار شما باشه از لاگتون استفاده میکنه چرا اینقدر تبلیغ افکارتو میکنی

یه چیز بگم بهت بر نخوره یه مقدار در اثبات حرفات مثل احمدی نژادی یه حرفو 100 بار تکرار میکنی

ناشناس گفت...

مادر شوهرم همیشه میگه : کسی که خوابه رو می شه بیدارش کرد ولی کسی که خودشو به خواب زده رو هرگز.

خداحافظ كانادا گفت...

جناب ناشناس شما دیگه چرا؟

شما که کانادایی اصیل (!) هستید و می‌‌دونید نباید تو حریم خصوصی افراد دخالت کرد.

وا ...

خداحافظ كانادا

میترا گفت...

آقا یا خانم خداحافظ کانادا برو حال کن که بالاخره مثبت اندیش مجبور‌ها روغ مجبور کردی بهت فحش بدن. بقول پدر شوهرم که همیشه میگه: مرغ یه پا داره.

رودابه گفت...

خیلی جالبه، من از خوندن این بحث های دوستان کلی می خندم . نمی دونم شاید من درست نتونستم از نظردونی استفاده کنم ولی توی پست قبلی هم نوشتم که هم یه نصیحته و هم یه وصیت : بابا اینجوری به جون هم نیوفتید به قول دوستمون هرکسی یه نظری یا انتقادی یا پیشنهادی در مورد زندگی خودش توی وبلاگش می نویسه دلیلی نداره که اینطور به جون هم بیافتید و گاهی از نظر شخصیتی همدیگرو زیر سوال ببرید. برای هر کسی ممکنه یه شرایط خاصی پیش بیاد گاهی وقتها بد گاهی وقتها خوب ، همیشه سربالایی و سرپایینی توی زندگی ها هست اینقدر همدیگه رو به باد تمسخر و توهین نگیرید. هرکسی نظر شخصی خودشو راجب زندگی خودش می نویسه یک کمی عاقلانه تر برخورد کنید.
ارادتمند همه ی دوستان

رودابه گفت...

مهندس جان(این کامنت خصوصیه)
شوهرم سلام می رسونه می گه گوش به این حرفا نده بیا باهم بریم یه جای باحال پیدا کنیم و یه سیگار برگ بکشیم
چاکرتیم.

حمید گفت...

آقا چه محشری شده اینجا

ناشناس گفت...

همه این مشکلات مال بیکاریه. انشالله یه کار پیدا میکنی و زندگیت روبراه میشه. اگر هم نشد فوقش دست زن و بچت رو میگیری و برمیگردی ایران. بالاخره آدم تجربه مهاجرت رو در زندگی داشته باشه خیلی بهتر از اینه که آدم تا آخر عمرش یه جا بمونه.

قاسم گفت...

دوست مهاجر من چند وقت پیش هم خدماتتون عرض کردم که شما باید انرژی تون رو روی زبان بگذارید فعلا. باور کنید اگه ۱-۲ سال زبان برید بعدش همه چیز در کانادا گارانتی شده هست. پول، ماشین، خونه. نگذارید این شوق و ذوقی که الان برای زندگی‌ این کشور پیشرفته دارید درتون خشک بشه. باور کنید اگه برگردید ایران، پشیمون میشید. نکنید این کار رو.

با احترام قاسم

Mohaj Canada گفت...

سلام
بابا آقا قاسم کی خواست برگرده ایران، حرف این ملتو گوش نکن، خودشون میبرن خودشون میدوزن. بابا اینجا تو وبلاگ خودم جرئت نمیکنم چیزی بنویسم. یکی میگه بیکاری هزیون میگی، اگه کار داشته باشی میگن از کار اومدی خسته ای نمیفهمی چی میگی.
آی خداحافظ کانادا کجایی که همه این آتیشا از زیر سر توست. اصلا من یکار میکنم. یک مدت فقط اطلاعات و عکسو این چیزا میگذارم. هر کیم خارج موضوع صحبت کرد حذف میکنم(به خدا حذف کردن بی احترامیه ولی میگین چه کنم؟)
رودابه خانوم به شوهرت بگو ما مخلصیم بزن بریم داش.
خداحافظ کانادا خدا لعنت کنه این راجرز رو که خطشو داده دست تو تا وبلاگارو به آتیش بکشی.(حالا ناراحت نشو دکتر)
اگه از کانادا انتقاد کنی این دلالا مهاجرت بصورت ناشناس میان فحشت میدن. اگه تعریف کنی خداحافظ کانادا بدش میاد. من چیکار کنم؟ میخواین اینجا کازینو راه بندازیم؟؟ داد بزنیم فریاد کنیم؟

خداحافظ کانادا گفت...

مهندس جان دوباره سلام،

چرا کاسه کوزه هارو سر من خراب میکنی برادر؟ تو هم مثل من کامنت ها رو بجای پاک کردن، به نفع خودت "ادیت" کن تا به کسی برنخوره...

خداحافظ کانادا

خداحافظ کانادا گفت...

سلام مهندس جان

بابا انقدر حرص نخور.

اصلا هدف این دوستان همینه که شاکیت کنن. خیلی‌ جدیشون گرفتی‌.

مثل من باش که پوستم کلفت شده.

هر چی‌ هم دوست داری بنویس من ناراحت نمی‌‌شم، حقیقت که ناراحتی‌ نداره :) بقیه هم حق ندران شاکی‌ شن. بهر حل خودت داری پول اینترنت رو بهمراه مالیاتش میدی.

فعلا شبت بخیر

خداحافظ کانادا

خداحافظ كانادا گفت...

خداحافظ کانادای قبلی جعلی هستش مهندس جان آی پی‌ هارو که چک میکنی‌ :)

خداحافظ كانادا

Reza, BC گفت...

You had a good point in your post but did not know how to explain it.

Reza, BC

mehrdad_rad گفت...

سلام دوست عزيز

من هم الان به همين مشكل برخوردم و واقعا دنبال يك راه حل هستم در حال حاضر 150 روز است كه مدارك من در سوريه مي‌باشد كه 70 روز درحالت pending بوده و الان دقيقا 80 روز است كه In process شده است در صورتي كه براي دوستان من بعد از 60 روز در In process نامه مديكال ارسال گرديده است با وكيل هم صحبت مي‌كنم مي‌گويد تا 6 ماه طبيعي است و نياز به نامه ندارد اما من خيلي نگران هستم به نظر شما چكار كنم نامه بزنم يا نه؟؟

منتظر نظر شما هستم

موفق باشي