۱۳۸۹ اسفند ۳, سه‌شنبه

بنی آدم اعضای یکدیگرند؟

ساعت اینجا 6:30 صبحه از توی گوگل دمای پشت پنجره رو چک میکنم میگه منفی 17 درجه، دیگه خوابم نمیبره، دنبال یک دوست میگردم باهاش صحبت کنم ولی کسی نیست. فکر درهم و برهمی دارم. هر لحظه یک طرفه. یک لحظه ایران لحظه بعد اینجا، بلاگ اسپات هم که مث بقیه جاها فیلتر شده. البته از همون اولی که شروع به نوشتن در اینجا کردم پیشبینی این قضیه رو میکردم برای همین وقتی اینجا فیلتر شد به پنج دقیقه نکشید که دومین دوم رو که اون بالا هم از همون اول میدیدین اعلام کردم. الان فقط صفحه اول رو از ایران با اون دومین میتونن باز کنن و شاید برام مثل آب خوردن باشه که با چند تنظیم ساده دسترسی کامل رو برای ایرانیها به وبلاگ خودم در بلاگ اسپات بدم ولی انگیزه این کار رو فعلا ندارم. نمیخوام بازی موش و گربه راه بندازم. کسانی که از ایران وبلاگ منو دنبال میکردن هنوز هم اینکار رو میکنن ولی به هر حال باید اعتراف کنم که حدود 25% از آمار خوانندگانم کم شده که اصلا منو ناراحت نمیکنه. مسائلی که منو ناراحت میکنه چیزهای دیگه است.
......
.....
این مطالب رو به اختیار خودم سانسور کردم. اگه به کسی توهین شد عذر میخوام.
اگه قراره چیزی درست شه باید از خودم شروع کنم. نه اینکه انتقاد از دیگران رو عاملی برای بالا رفتن خودم کنم. من خودم باید اول آدم شم. وقتی خودم از خودم راضی نیستم چرا باید از دیگری انتقاد کنم؟
انقدر آدم مغرور و احمقی هستم که وقتی خوشحالم دلم میخواد همه خوشحال باشن و وقتی از موضوعی ناراحتم دلم میخواد همه ناراحت باشن. بسه دیگه از کسی که نمیتونم انتقاد کنم بگذارید ازین ببعد از خودم انتقاد کنم و به خودم فحش بدم این که دیگه گناه نداره، داره؟ دیوونه شدم نه؟
بهرحال معذرت میخوام. سعی میکنم آدم شم. من از دست هزاران عاملی که اونور از دستشون شکایت میکردم اومدم اینور. اینور هیچ بهانه ای ندارم. اگه اینور هم آدم نشم پس اشکال از خودم بوده دیگه تقصیر رو میتونم گردن کی بندازم؟ آها. تقصیر والدینم و اجتماع که منو اینطور بار آوردن. نه به من امیدی نیست. من هیچوقت آدم نمیشم.

۲۰ نظر:

ناشناس گفت...

salam
man ye dokhtare 2 sale daram ke roze mosahebe majboram ba khodam bebaramesh
shoma ke bache dashti behem bego
afsar chi mige age inkaro konam o nakham ke bacham biron tanha bemone

مهدی گفت...

فکر کنم همه منظورتون را گرفتند http://www.mohajeran.ca/
را می گید که 5-6 سال وب لاگ نوشت که حالا پولشو در بیاره. ایران که بودم اونو میخوندم که اون موقع http://canadajoon.blogfa.com/
اسمش بود و حالا با کلاس تر شده !!!

حالا که اومدم اینجا میفهمم که چقدر از حقایق را در مورد کانادا نگفته بود!! یعنی بهتره بگم فهمیدم چرا اونا را نمی گفت!
تا حالا پولشو در بیاره !!
جوری از منیتوبا می نویسه که انگار بهشته!! کافیه با یکی که یک بار رفته اونجا حرف بزنی تا باطن این آدم بیاد دستتون!!
ولی دم شما گرم که هنوز ادامه میدین و خوبی و بدی هر دو را پوشش میدید.
ممنون از شما هر چند من خیلی از اونها را اینجا تجربه کردم ولی بازم برام جالبه و مفید.
با تشکر مجدد

Mohaj Canada گفت...

سلام
اداره مهاجرت قویا تاکید کرده که بچه کوچیک رو همراه خودتون حداقل به داخل اتاق مصاحبه نبرید. روی این مسئله حساسن. در مورد من، مادر من با ما اومد سوریه و بچه ها رو در هتل نگهداشت.

میترا گفت...

سلام و با تشکر از اطلاعات سودمندتون
اگه امکان داره در مورد مالیات و چگونگی پر کردن فرم ها و مسایل مربوط به اون توضیحاتی بدین.ممنون

آدم معمولی گفت...

مهندس سلام
اینقدر سخت نگیر عزیزم

مجید گفت...

سلام دکتر مهندس عزیز

ممنون از اطلاعی که راجع بچه ها دادی!

در مورد مطلبی که در خصوص پزشکها، ... و دلالهای مهاجرت بهش اشاره کردی

به نظرم، واقعیت بین ما انسانها که ما رو اجتماعی کرده نیاز ها و احساس نیازمون به دیگرانه. ما به دیگران نیاز داریم و نه فقط احساس نیاز بکنیم.

مثلا به نانوا، به کشاورز، به مهندس، پزشک و نظایر اون.

مشکل اینه که در ایران ما، سرمایه داری به بدترین وجهش جریان داره، اینه که یه پزشک به خودش اجازه میده خودش رو در حد دلال سلامت پایین بیاره، و گرنه خودتون هم میدونید که ایران برای برخی از پزشکها بهشت درامده که اگه خارج بودن درامد یکسالشون از در امد یک ماه اینجا کمتر بود.
بقیه هم به همین صورت، به هر حال زندگیه دیگه

lili گفت...

سلام وعرض ارادت
فقط ميخواستم بگم بااينكه وبلاگتون فيلتر شدمن باvpn همچنان خواننده وبلاگ شما هستم وبي نهايت بابت مطالب مفيدتون سپاسگزارم.

ناشناس گفت...

سلام
من و همسرم که واقعا به شما افتخار می کنیم و از تمام اطلاعاتی که زحمت می کشید و در دسترس همه قرار می دیدواقعا سپاسگذاریم.

به امید موفقیتهای بیشتر و بیشتر

نازنین و امیر عباس

شهرام گفت...

دوست من
من همیشه پیگیر وبلاگت هستم ولی هیچ وقت از لحن صحبت کردنت خوشم نیومده . اما اینقدر مرد هستم که بگم تو همیشه الگوی من هستی . چون از کسانی هستی که مزد تلاش هات رو در کانادا گرفتی .و از این لحاظ دوست دارم مثل تو باشم . یه خورده هم اگه به این فکر کنی که وبلاگ تو با هزار امید و آرزو از طرف خواننده ها خونده میشه بچه های مهاجر روت حساب می کنند. در نتیجه ادبیات این وب سایت هم براشون مهمه . پیگیری کارها و نوشته های تو گواه این قضیه هست که برای ما مهمی مهندس .
من که پس از 2 بار بسته شدن وبلاگم دیگه بی خیال هر نوع فعالیت اینترنتی تو ایران شدم.
موفق باشی .

ما و کانادا گفت...

سلام دوست عزیز
این مشکل همه ماست اینجا
چون همه چی عیان میشه، آدم ایراداتش رو کاملا" واضح میبینه و وقتی خودش رو با اینا مقایسه میکنه میبینه چقدر "کمتر" آدمه
این دوگانگی قطعا برای همه پیش میاد
بهتر مبشیم هممون انشالله!!!

علیرضا گفت...

بد جوری دپ زدی انگار
پاشو بیا اینور یه کم حالت دگرگون بشه خب....

MASOUD گفت...

سلام مهندس چی شده چرا اینقدر نامید...همیشه به خدا امید داشته باشیم همگی...

ناشناس گفت...

جناب مهاجر یک دقعه چیزی ننویسی به ساحت حضرت اجل کانادا توهین شود اصلا ناامیدی در کاندا معنی دارد؟مشکل در این مملکت گل و بلبل معنی دارد؟ بزنم به تخته همه ی شهرهای کاندا هم که اول شدند مبادا دوستان را ناراحت کنی تکلمه: زندگی صد سال اولش سخت است برای صد سال دوم به امید خدابه همید ان دوست گرامی ما و کاندا ما هم کمی کاندایی میشویم همه چی حل میشود.

ناشناس گفت...

سلام دکتر مهندس جان عزیز

یه زمانی که به روانشناسی علاقه مند شده بودم، یه مطلبی خوندم در خصوص اینکه مشکلات عادی روانی بین مردم، مثلا افسردگی در زمان جنگ دوم جهانی به حداقل خودش رسیده بود. چرا!؟ چون مردم فرصت نداشتن افسرده بشن.
میگن افسردگی دلیلش فکر کردنه.

به هر صورت، شما هم الان رفتی اونجا و اونقدر برنامه هات منظم و مرتب شده که فرصت داری بشینی و فکر کنی و غصه بخوری.

پیشنهاد میکنم اینکار رو نکن وگرنه به سرنوشت چند تا از اقوام من دچار میشی که سالها است تو امریکا هستن و برای خودشون پروفسور و مهندس عالیرتبه هستند، اما از امریکایی ها بدشون میاد.

یه نگاه هم به گزارشات پزشکان بدون مرز تو ایران بنداز که تو سایت unchr اومده، ببین رئیس ایرانی این دکترا یه مطلبی گفته که به نظرم خیلی ناجور اومد.
اونطوری قدر عافیت رو برای بچه هات میدونی و کمتر ناراحت میشی

دوستدارت، مجید

Unknown گفت...

سلام مهندس
شکسته نفسی نفرمایید آقا مطالبی را که میخواستیددر مورد cooperative apartments بگذارید پس چی شد؟
با تشکر

ناشناس گفت...

ba salam
man taze omadam be moontreal web log shoma ro az yek sale pish mikhonam va hamishe baese delgarmi man ast va inke shoma injori narahat be nazar miresid man ro ham negaran mikone omidvaram zodtar ba energy benevisid

ناشناس گفت...

ba salam
man taze omadam be moontreal web log shoma ro az yek sale pish mikhonam va hamishe baese delgarmi man ast va inke shoma injori narahat be nazar miresid man ro ham negaran mikone omidvaram zodtar ba energy benevisid

zahra گفت...

دينگ

mahsa گفت...

salam
man avalin bare ke daram veblagetoono mikhoonam va sharayetam entezar baraye medical test o ....
neveshtatoon jaleb bood,ama age divoonegi inastttt,moteasefane manam divoonam,chon chandion o chand bar inharfa ro bekhodam zadam o mizadanam,shad bashin

ناشناس گفت...

سکوت سرشار از ناگفته هاست!