۱۳۹۵ شهریور ۲۰, شنبه

خرید خانه در کانادا

کسانی که میخوان خانه بخرن (مخصوصا در تورنتو و ونکوور) به نکات ذیل توجه کنن:
1- خریدار برای خرید، اجباری به داشتن ایجنت نداره. هر چند داشتن ایجنت خوب و صادق خیلی مفیده و بر عکس داشتن ایجنت نادرست مضر. خریدار میتونه مستقیما با دیدن آگهی فروش با ایجنت فروشنده تماس بگیره و خانه رو ببینه. درصورت خرید مسکن، ایجنت فروشنده درصد زیادی از حق الزحمه ایجنت خریدار رو به خریدار (بدون ایجنت) تخفیف خواهد داد.
2- درصورتیکه برای خرید خانه ایجنت داشته باشید باید قراردادی با ایجنت ببندید که در طول مدت قرارداد فقط با ایشون به دیدن خانه میرید و با ایجنت دیگری به موازات کار نخواهید کرد. توجه داشته باشید در این قرارداد دو عدد خیلی خیلی مهم هستند. الف) مدت قرارداد هست که سعی کنید بیشتر از دو ماه نباشه و بعد از اون اگر ایجنت خوب بود تمدید کنید. ب) در قرارداد ذکر میشه بعد از اینکه قرارداد تمام شد شما به مدت توافقی حق ندارید خانه هایی که با ایجنت دیدید رو خریداری کنید و اگر خریدید باید به ایجنت جریمه بپردازید. متاسفانه ایجنتها با تبصره هایی که بلد هستند اگر شما در محدوده ای که با ایجنت برای خریداری خانه قرارداد بستید، در طی این مدت خانه ای بخرید(با اینکه قرارداد تمام شده) این ایجنت میتونه شمارو تحت پیگرد قرار بده و از شما جریمه بگیره. مطلقا این مدت بعد از قرارداد را 30 روز و یا کمتر از آن بگذارید. ایجنت حق نداره شمارو در مورد مدت قرارداد تحت فشار بگذاره اگه اینکارو کرد با اون ایجنت قرارداد نبندید.
3- ایجنتها (ی ایرانی) معمولا خیلی خیلی اهل تعارف هستند و سعی میکنن شمارو در رودربایستی اعتماد و ... قرار بدن و بعدا شما شاید تو دردسر بیفتید. گاهی به شما میگن شما امضاء خودتو مثلا در تبلت من وارد کن من خودم بقیه کارهارو میکنم و امضاء شمارو در مدارک وارد میکنم و شما نیازی نیست که هی امضا بدی. به هیچ وجه به این طریق به کسی امضاء ندین. میتونید بگین مدارک را ایمیل کن و من امضاء کرده و دوباره بهت ایمیل میکنم. اصلا اهل تعارف با ایجنت نباشید، برای هر مدرک و چکی که میدین رسید بگیرین.
4- گاهی ایجنتها همه خانه هارو به شما نشون نمیدن. خانه هایی رو نشون میدن که با فروشنده زد و بند کرده و درصد خوبی گیرشون میاد. حواستون باشه شما خودتون سرچ کنید و از ایجنت بخواین که خانه های مورد نظر شمارو نشون بده. اگر دلیلی برای نشان ندادن آورد مطمئن شید که دلیلش موجه هست. شما خودتون هم میتونید مستقیما با ایجنت فروشنده تماس بگیرید و اطلاعات بگیرید.
5- همه میدونیم خانه ها در تورنتو به جهت داشتن مشتری زیاد مالتی پل آفر میشه. مثلا خانه های رو 700 هزار دلار قیمت گذاشتن و بعد شش تا مشتری پیدا میشه و بین اونها رقابت ایجاد میکنن بازارگرمی میکنن و خانه رو به قیمت 950 هزار دلار میفروشن. سعی کنید که بودجه خود را حساب کنید. با حرفهای ایجنت جوگیر نشید که هی مبلغ رو بالا ببرید. این خونه نشد یک خونه دیگه. بیشتر از بودجه خود خرج نکنید که کسی از فردای بازار مسکن تورنتو و کانادا آگاه نیست.
6- قبل از اینکه شروع به گشتن خانه کنید از بانک خود پری اپروال برای وام بگیرید تا از بودجه خود مطمئن بشید و گرفتار کاغذبازی و بروکر و مدرک سازی نشید.

لینک صفحه فیسبوک من

هیچ نظری موجود نیست: