۱۳۸۸ شهریور ۱۷, سه‌شنبه

مشکل بزرگ من در کانادا

بزرگترین مشکل من در کانادا میدونین چیه؟
گلاب به روتون ، مستراح رفتنه.
از همون ایران من غمم گرفته بود که اینجا چطور باید کارمو انجام بدم. من که تو ایران جنگی در حداکثر 5 دقیقه کارو تموم میکردم اینجا روزی یک ساعت وبلکه هم بیشتر وقتمو میگیره.
حالا توالت فرنگیتونو باشه تحمل میکنیم ولی میمردین یک شیر آب بغل دستشوییتون بذارید؟ ایران همه میگفتن آفتابه ببرین، خوب آوردیم ولی مگه این توالت فرنگی چقدر جا داره که من توش باشم آفتابه از یکطرف دیگه بیاد دستم هم از یکطرف دیگه بره توش؟ حالا باز جا شکرش باقیه ما آفتابه آوردیم،چند وقت پیش رفتم خونه دوستم اونجا دیدم رفته وال مارت آفتابه گیرش نیومده از این آب پاشا باغچه با 10 سانت قطر لوله و یک لوله بلند گرفته بود بیچاره، حالا تصور کنید چه شود؟ خلاصه هر وقت ما میریم دست به آب مجبوریم بعدش تشریف ببریم تو وان و یک غسل هم اونجا بگیریم که میشه دستشویی با حمام اضافه.تو ایران خیر سرم نقشه کشیدم شیلنگ میارم وصل میکنم به دستشوییاشون، اومدم دیدم زکی شیر آب دستشوییشون یه جوریه که اصلا شیلنگ نمیره توش و تیرم به سنگ خورد.
بدتر از همه اینه که این مردم که همه جا شهرشون برا راحتیشون سوراخ و تونل و اینچیزا گذاشتن دریغ از یک سوراخ آب در کف حمام و دستشویی. اقا ما هر وقت میریم دستشویی، ببخشید حمام بعدش با این خانممون دعوا داریم که کف حموم پر آب شده. باید یک ت بردارم بکشم ته حموم بعد بگذارم تو وان برم روش واستم تا آبش گرفته شه و این کارو ده مرتبه تکرار کنم. خلاصه این شده بزرگترین مشکل من. هر وقتم یک آقای خوشتیپ یا خانم خوشگلی میبینم تو مترو یا جای دیگه تا یادم میاد این خودشو با دستمال پاک میکنه خلاصه تمام رویای مارو بهم میریزه.باز گلاب بروتون حالا فحشم میدین،من فکر کنم این مردم با کلمه اسهال بیگانه باشن یا دستمالا اتمی دارند که از پسش بر میاد.
عجب آدما بیفکرین اینا .

۱۵ نظر:

امير گفت...

D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D:
آقا دستت درد نكنه با اين قلمت
داشتم پستهاي قبليت رو ميخوندم كمي دپرس شده بودم با خوندن اين پستت حال و هوام عوض شد در حد تيم ملي.رسماًتركيدم از خنده!
به خدا توكل كن هم در اين مورد هم در مورد پستهاي قبلي!
ما هم در آينده نزديك تو راهيم .

reza گفت...

سلام
خدا بهت صبر بده

در مورد توالت فرنگی‌ هم کاملا درکت می‌کنم درکت می‌کنم

چون می‌خوام برای خرید ماشین از اینجا برنامه ریزی کنم

اگر کمکم کنید خیلی‌ ممنون میشم

می‌خواستم ببینم تازه واردین میتونن ماشین لیزینگ یا فایننس بگیرن و بیمه ماشین حدودا برای یه ماشین صفره ۲۰۰۰۰ دلاری سالی‌ چند می‌شه؟

ناشناس گفت...

رضاازايران
باور كن 10- 15 دقيقه از ته دل خنديدم دمت گرم مدتها بود نخنديده بودم كاملا دركت مي كنم چون چند سال پيش من به حج عمره رفته بودم دقيقا اين مشكل شما رو داشتم تازه من آفتابه هم با خودم نبرده بودم!!!
اميدوارم تمام مشكلاتت حل بشه راستي اگه انشاالله بري سر كار براي دستشويي رفتن در سر كارن بايد فكر اساسي بكني اونجانميتوني كه با خودت آفتابه ببري؟!

ناشناس گفت...

آقا از این آفتابه الکترونیکی‌‌ها بگیر که آهنگ هم پخش میکنه. یکم گرونترش یه صفحه نمایشگر داره و میتونی وقتی‌ باهاش کار می‌‌کنی‌ به اینترنت هم وصل بشی‌.

فکر کنم وال مارت داره حدود ۲۷۰ دلار با مالیتش میشه حول حوش ۳۰۰.

ناشناس گفت...

سلام دوست عزیز
نگران نباش یه مدتی که گذشت عادت میکنی تازه بعدش میگی هیجی توالت فرنگی نمیشه..چون توالت فرنگی موقعه نشستن کمتر به پاهای ادم فشار میاد...اینو بعدها میفهمی؟...بخاطر اینکه خودم چندین ساله که دارم استفاده میکنم..در ضمن وبلاگ خوبی داری..دیشب تمامشو خوندم

ناشناس گفت...

اصلا من در تعجبم شما برای چی رفتی کانادا؟

ناشناس گفت...

سلام دوست عزیز
من تا حالا نمی دونستم که اونجا شلنگ دستشوئی نیست چه افتضاحی حالا چیکار کنیم؟؟؟
ممنون از راهنمائیهاتون در پست قبلی برای گرفتن هتل و خانه من یه سوال دیگه دارم زمان ورود به فرودگاه مقدار پولی که همرای داریم را می پرسند ما واقعا 14000 دلار که باید بیاریم را اعلام کنیم؟
پول اسکناس بیاریم یا حواله؟
چون من از شخصی شنیدم که اگر پول زیاد داشته باشی و تو فرودگاه اعلام کنی ممکنه از کمکهای بعدی دولت کبک معاف بشی مثل هزینه کلاس زبان و بچه و .... و زمان ورود اعلام کنید 3-4000 بیشتر پول نداری و وقتی رویال بانک خواستی بری حساب باز کنی چون مبلغ پول واقعی را که اوردی ااعلام نکردی 2 ماه بعد از ورود حساب باز کن که مغایرت نداشته باشه یا اینکه چون اعلام کردی 4000 پول داری با پول کمتر حساب باز کن.ممنون میشم اگه جوابمو بدید.

Mohaj Canada گفت...

جواب سوالها...
آقا رضا اینجا تازه واردین همه کار میتونن بکنن جز رای دادن چه برسه به خرید اتومبیل. در مورد اتومبیل راحتترین کار خریدشه، همه نوع خریدی هم وجود داره. بیمه و مالیات اتومبیل ماهی هست نه سالی، ماهی حدودا فکر کنم از 120دلار تا 350 دلار بسته به خدمات بیمه.تازه کبک ارزونتر از فدراله ولی اینجا بنزین از فدرال گرونتره.ماهی هم بالاتر از 150$ برا بنزینش بذار کنار. اینجا میتونید یک مزدای سال 2002 رو با 4000 دلار بخری ولی اگه مثلا خدای نکرده قرار باشه گیربکسش یک بار بیاد پایین باید 2000 دلار پول بدی.اگه کسی اطلاعات بیشتری داره بده.
جواب خانم ناشناس، اینجا کسی پولتونو نمیشمره ولی همون اول میپرسن چقدر که باید حداقل رو حتما اعلام کنید. در ضمن پول کلاسها و مهد و بچه هاو اینا ربطی به مقدار پولی که آوردین نداره اصلا. فقط اگه خواستین بعدا از دولت کانادا تقاضای پول بیکاری کنید که توصیه نمیکنم، اونوقت میپرسن مثلا تو که خونه گرون قیمت اجاره کردی و یا تو بانک انقدر پول داری یا پولا آوردتو اگه زیاد بوده چیکار کردی.در ضمن اگه برا دو نفر موقع اومدن اعلام کنید 4000 پول دارین و ثابت نتونید بکنید بقیه پولتون میاد. اصلا راحتون نمیدن.

تا ونکوور گفت...

با اجازه صاحب وبلاگ:
آقا رضا شما اینجا اگر تازه وارد باشی فقط میتونی ماشین رو تقد بخری. مگر اینکه کار در کانادا داشته باشی (حداقل 6 ماه) و یا یک نفر که اینجا کار رو زندگی داره بیاد لیز رو به نام خودش بگیره و شما پولش رو بدی. اون وقت میتونی ماشین رو لیز یا فاینانس کنی.

رضا گفت...

سلام
وقتی ماشین صفر میخری سال اول بیمه رو خودش هست یا نه؟
مثلاً یه بیمه شخص ثالث که تو ایران هست اونجا چند میشه
متشکرم

شانتمیس گفت...

ممنون یه دل سیر خندیدم اگه توالت نزدیک وان باشه میتونین یه دوش دستی بخرین نصب کنین از دوش دستی استفاده کنین.

مرد پارسي گفت...

مهندس من تازه اين پست رو ديدم
باور كن بزرگترين قصه من برا اومدن اونجا همين قضيه است

ولي بعد ديدم كه بابا اينها حداقل يه دستمال ميكشن ولي تو سيستم مديريت كشور ما از اون بال تا پايينش حتي بعد از كارشون يه دستمال هم نميكشن.

در هر صورت تو مدتي كه اونجا بودم خيلي از اين قضيه ناراحت بودم و همش هم فكر درست كردن يك سيستم موبايل براي اين قضيه هستم.
احتمالا فروش خوبي هم داشته باشه چون تا حالا كه شديم 2 تا

مرد پارسي گفت...

مهندس این مطلب رو تازه دیدم مثل اینکه یه چیزایی هست

http://mohajersara.com/showthread.php?tid=2281

Mahdi گفت...

vay khoda terkeedam az khande:D

Unknown گفت...

وای همسر منم رفته بود فرانسه میگف همین مشکلو داش هربار میرف دسشویی بعدش میرفتم دوش میگرف اینم که وسواس میره حموم دیگه بیرون نمیاد روزی سه چهار بار دوش میگرف کل مسافرت تو حموم بود 😁😁دقیقا منم این دختر خارجیای خشکلو میبینم به این فک میکنم الان ماتحتشون بو گند میده مخصوصا اگه تپل و پر باشن که به به 😂😂😂