۱۳۸۸ شهریور ۱۶, دوشنبه

اولین کورسوی امید

خوب امروز 22 روزه که ما اومدیم کانادا و 15 روزه که اومدیم خونه جدید. شب ساعت 2:30 خوابیدم، داشتم سکوریتی و فابروال رو کامپوترم نصب میکردم چون آی پی اینترنت من ولید هستش و دیر میجنبیدم این فلود ها و ویروسها تو شبکه پهنای باند منو تموم میکرد و منو تو خرج میداخت. کمپانی هم ماهی 5 دلار خیر سرش گرفته و یک نرم افزار فایروال و آنتی ویروس و اینا داده که نصب کنیم. نصبش کردم دیدم کلی سرعت کامپیوتر منو گرفته و دستمو بسته و دیدم برنامه ها خود من بهتره خلاصه تا 2:30 با این ور میرفتم و با دوستا ایرانیم هم چت میکردم. و اما...
صبح ساعت 9 از خواب بیدار شدم که ساعت 10 تلفن زنگ زد، ازون وقتی که اومدیم اینجا ازین زنگ تلفن وحشت دارم چون میترسم یک کبکی پشت خط باشه و ور ور حرف بزنه و من نفهمم چی میگه و به ضررم بشه.
خلاصه گوشیو برداشتم یکی یادم نیست به فرانسه یا انگلیسی اسم و مشخصات منو داد و گفت از فلان شرکت زنگ میزنیم و رزومه شما رو رو سایت مونستر دیدیم. گفتم ای دل غافل خاک بر سرت که الان باهات میخواد حرف بزنه و تو زبون نفهمی. خودش بنده خدا فهمید پرسید فرانسه بگم یا انگلیسی؟ گفتم انگلیسی بگو. چون الان فرانسه کبکی حرف میزد بیچارم میکرد. خلاصه آدرس شرکت و و اینکه چطوری بدون ماشین و با اتوبوس برسم به اون شرکت رو داد و گفت پنج شنبه ساعت 10 صبح منتظرتیم واسه اینترویو و اینترویورت هم آقای فلانیه. گفتم چشم و گوشیو گذاشتم. حالا دیگه نپرسیدم ازش که بابا برا چه کاری منو خواستین و کار خودتون اصلان چی هست. گفتم از رو اینترنت پیدا میکنم. اومدم رو اینترنت و رو پروفایل خودم رو مونستر رفتم دیدم من همچین نام شرکتی رو اپلای نکردم. شرکتش هم یک شرکت بیمه بزرگ هست که در سراسر کانادا شعبه داره.
پس نتیجه گرفتم که اون رزومه منو دیده و تماس گرفته و دوم اینکه چون شرکت شعبات متعدد داره احتمالا یک مدیر شبکه یا یک همچین چیزی واسه ارتباطات کامپیوتریشون میخوان.
حالا میریم امید بخدا ببینیم چی مبشه. خودم احتمال قبولی تو مصاحبه رو نمیدم چون زبان و این چیزام زیاد قوی نیست ولی میتونم ارتباط برقرار کنم. بهرحال هیچی نباشه بعنوان اولین تجربه اینترویو کار در کانادا بعد از 22 روز میتونه خوب باشه. و اینکه این رزومه هایی که اینور اونور دادم دیده میشه. امید بخدا ولی نذر کردم اولین کار درست حسابیو که گرفتم 500 دلار بدم به یک شیرخوارگاهی تو ایران که معمولا بعضی وقتها یک کمکی بهش میکردیم.

۱۰ نظر:

hm گفت...

salam.emrooz wase bare awwal
posteto khoondam.bamaze minevisi.
manam dar sharayete moshabehe to
oomadam albate 4 sale pish
man toronto hastam
age soali dashti darkhedmatam
goole tablighato nakhor
HM

reza گفت...

Salam
Agha hanooz nayoomdeh keh mosahebeh gerefty, agar fielde khodet hast keh digeh che mikhay, del ghavi dar keh az ghadim goftan az to harkat az khoda ham barkat.
faghay yekam zoodeh doosteh man, kash clas amdegy interview berid, az ketabkhooneh mahal mitoonin ketabhayeh interview ro begirid, solayeh ajib gharib mikonan keh behtareh az ghbal bedooonin, sherkathayeh bozorg bishtar 'Competeny Based Inteview" mikonan.

omidvaram moafagh bashid

Reza-BC

ناشناس گفت...

سلام توکلت بخدا اما احتمالا همونطور که اون دوست بالایی گفت از این تلفن‌های تبلیغاتی هست. چون می‌‌دونن اغلب کسانی‌ که در اون سایت‌ها رزومه میزارن تازه وارد هستن و این مساله تلفن‌های تبلیغاتی اینجا رو نمی‌‌دونن.

اگر تعداد این تلفن‌ها زیاد شد که مزاحمتون شدن میتونی‌ شماره خودتون رو به این لیست اضافه کنی‌:

National Do Not Call List

http://www.crtc.gc.ca/eng/DNCL/brochure_consumer.htm

شراره گفت...

سلام.امیدوارم کارمناسبی باشه.اگرکارخوبی پیدا کنید دیگه کمتر برای ایران دلتنگ میشید.شاد باشید. برای دیگران هم دعاکنیدکه راهی بیابند.

Mohaj Canada گفت...

راستش کمی شک کردم، مخصوصا اینکه شرکتشون بیمه هم هست شاید تبلیغاتی و سرکاری باشه. حالا فردا زنگ میزنم ببینم موضوع چیه. ولی پشت تلفن قضیه مصاحبه کاری بود.

ناشناس گفت...

Try monster website to know more about interviews and the questions they will ask

ناشناس گفت...

سلام دوست عزیز نه شناخته همونطر که بقیه دوستان گفتن امیدوارم که واقعی‌ باشه اما راستش نمونه‌های تبلیغاتی که متاسفانه بسیار سمج هستند و وانمود می‌‌کنند که برایتان خبر خوب (شغلی، مسافرت مجانی‌، بیمه ارزان و ...) کلا در امریکای شما زیاد است. به محض اینکه شما تلفنی به نام خود ثبت می‌کنید اسم شما به لیست قابل دسترس این شرکت‌ها اضافه می‌‌شود مگر اینکه از طریق همون سایتی که بالا گفتن خودتان اجازه ندید.

اینهم از کلاهبرداری‌های زندگی‌ اینجاست که به آن کم کم عادت می‌‌کنید. موفق باشید.

نيلوفر گفت...

سلام دوست عزيز.اميدوارم اين موضوع واقعي باشه.مخصوصا با توجه به ادرسي كه دادن.برامون از اولين تجربه مصاحبه ات هم بگو.
موفق باشي

Mohaj Canada گفت...

خوب با این حرفهای شما ، من برم اونجا و ببینم که یارو منو به بهانه اینترویو کاری کشیده اینور شهر که اراجیف تحویلم بده،میشه اولین کانادایی که من میزنمش.

simin گفت...

بالاخره خوب يا بد يك تنوعي است و يك تجربه . شاد باشيد