۱۳۹۱ دی ۳, یکشنبه

بیلان مالی

دوباره سال در حال انتها است و من نگاهی به  مخارج و درآمد خودم در طی 40 ماهی که در اینجا بوده ام انداختم.
نمودار زیر، مخارج ماهانه خانواده رو در طی 40 ماه از زمان لندینگ خود در سپتامبر 2009 بر حسب دلار نشون میده.
مجموع مخارج من در طی این سه سال و چهار ماه 122,600  دلار بوده.
همچنین با توجه به اینکه هنوز دانشجو هستم، درآمد من اعم از کمک هزینه دولت به فرزندان و تاکس ریترن 45,000 دلار بعلاوه حدود 74,600 دلار بورس دانشگاه و حقوقی که در طی چهار ماه اینترنشیپ در شرکت بلک بری گرفتم مجموعا 119,600 دلار بوده.
یعنی من در طی این سه سال و چهار ماه 3000 دلار کسری بودجه داشته ام یا به قول معروف از جیب خوردم.



۵ نظر:

Xman گفت...

سلام ببخشید میپرسم ولی شما مگه چند دلار مالیت دادی که 45000دلارش رو ریترن کردن؟؟ بعد هم چون با این وضعیت ارزی اکثر افراد توان خرید دلارشون یک سوم شده ،میتونید یه مطلب مفصل تر در این زمینه جهت راهنمایی این افراد بنویسید؟

Mohaj Canada گفت...

Xman
من جایی ننوشتم که 45000 دلار تاکس ریترن گرفتم. جمله رو کامل بخونید میگه کمک دولت به فرزندان و تاکس ریترن.
درمورد کسانی که تواناییشون در خرید دلار کم شده که من راهنمایی نمیتونم بکنم.

گلاریو گفت...

سلام مهندس جان، ممنون که دیتا و آمار و ارقام مهم زندگیت رو به اشتراک میگذاری. ادامه بده، دعاگوت هستیم.
امیدوارم همیشه موفق باشی.

بابک گفت...

سلام
دستتون درد نکنه خیلی نمودار واضحیه و دید خوبی میده البته دلگرمی هم میده چون بعضی وقتا آدم یادش میره که دیگرون هم مثل خودش همین مشکلات مالی رو دارن، وقتی یادش می افته که این مشکلات فقط برای اون نیست یه کم آرامش می گیره و صبر پیشه می کنه
فقط من میخواستم یه چیزی اضافه کنم ترجیح دادم اگه خودتون صلاح دونستید این کار رو توی پست خودتون و به قلم خودتون انجام بدید تا کل مطلب یک جا باشه و برای دوستان قابل استفاده تر:
دوستانی که ارقام ارائه شده رو از ایران دارن می خونن اولین کاری که می کنن تبدیل رقم صرفا به ریاله بدون اینکه جوانبش رو درک کنن. درسته که درآمد و مخارج رو به وضوح نوشتید ولی این برای کسی که اینجاست قابل هضمه. به عنوان مثال از ایران حداقل حقوق یه کارگر توی کانادا عدد ملموسی نیست که دوستان بتونن تشخیص بدن این حقوقی که شما گرفتید همونطوری که اشاره کردید چطور منجر به کسر بودجه شده.
در ضمن می خواستم بگم خیلی خوب مدیریت کردید کسری من به مراتب از کسری بودجه شما بیشتره!
شاد باشی

هامون گفت...

سلام
من هم مثل شما ریز تمام مخارجمون رو از اولین روز توی اکسل دارم، البته امیدوارم یه روز کسری بودجه ما هم یک رقمی بشه تا بتونم اون رو شیر کنم فلا عمومیش نمیکنم تا تضعیف روحیه نشه، البته دوستان تو ایران دقت داشته باشن به طور کلی کسری بودجه شما در سال اول ورود خیلی بیشتر از رقمی که جناب مهاجر اعلام کردند خواهد بود، پس با آمادگی کامل بیاید.

پایدار باشید