۱۳۸۹ دی ۱۸, شنبه

خرید زمین در قطب شمال

حدود 6 سال پیش که تصمیم گرفتم مهاجرت کنم در مورد آب و هوای سرد کانادا و نگرانیم در اینمورد با یکی از دوستام تو آمریکا صحبت کردم، به شوخی یا جدی نمیدونم ولی بهم گفت نگران نباش گلوبال وارمینگ داره کار خودشو انجام میده و تا وقتی تو بیای اینجا آب و هوای اینجا گرم شده. الان بیشتر از یکساله که اینجام و دو زمستون کانادا رو دیدم و واقعا به این نتیجه رسیدم که گلوبال وارمینگ سریعتر ازونکه فکرشو بکنیم داره پیشرفت میکنه.
ازون آب و هوای سرد کانادا که همه ازش تعریف میکردند و دماهای زیر منفی 25 و 30 درجه و احساس سرمای 40 درجه زیر صفر نه تنها اثری نیست بلکه در این فصل سال دما گاهی بالای صفر هم رفته و به جای بارش برف، باران پاییزی میاد. دما در اکثر مواقع خیلی که سرد بشه زیر 10 یا 11 درجه زیر صفر نمیره و برف بسیار سبک میباره و قطع میشه.
سرزمینهای قطبی دارن عقب نشینی میکنن، چند وقت پیش یک کانادایی بهم پیشنهاد کرد اگه میخوای سرمایه گذاری خوبی بکنی و ظرف مدت کمی پولدار شی برو و در سرزمینهای قطبی در لبه مرز خشکی زمین بخر، چون الان ارزونه و مسلما با تاثیر گلوبال وارمینگ قطب عقب نشینی میکنه و قیمت اونها دهها و حتی صدها برابر خواهد شد.
حساب سرزمینهای خشک که معلومه ولی کارشناسان پیشبینی کرده اند که در طی چند سال آینده سرزمینهای معتدل بتدریج خشک و سرزمینهای سرد معتدل میشن. خیلی از رودخانه ها و دریاچه ها خشک خواهند شد و کشاورزی در خیلی از مناطق از بین خواهد رفت و مردم بتدریج با تغییر آب و هوا به سرزمینهای دارای آب بیشتر مهاجرت خواهند کرد.
خیلی از کشورها جهت نگهداری آب بر روی رودخانه های موجود سد خواهند زد و مانع از رسیدن آب به کشورهای دیگر خواهند شد. جنگهایی که در طی سالهای آینده بین کشورها صورت خواهد گرفت جنگ بر سر آب خواهد بود.
طوفانهای غیر قابل پیشبینی زیادی رخ خواهد داد. برخی ازمیکربها و ویروسهای مقاوم شده همراه با گرد و خاک خشک از نقطه ای به نقطه دیگر زمین خواهند رفت و باعث شیوع بیماریهای خطرناک خواهند شد. بتدریج آب اقیانوسها بالا خواهد رفت و خشکیها عقب نشینی خواهند کرد و زمین به سمت بی نظمی بیشتر حرکت کرده و وقتی که به آستانه این بی نظمی برسه، کل کره زمین جهت برقراری تعادل، حرکتی بزرگ خواهد کرد و حالا این حرکت به چه صورت باشه و اصولا آیا میتونه باعث از بین رفتن نسل بشریت بشه این سوالی است که کسی جوابشو دقیقا نمیدونه.
کپی مطالب وبلاگ "از ایران تا کانادا" حتی با ذکر منبع در وبسایتهای دیگر مورد تایید صاحب وبلاگ نمیباشد.

۱۱ نظر:

taherone گفت...

سلام
مرسی از وبلاگ خوب و بروزتون.
من توی یکی از دانشگاه ایران توی رشته کاردانی برق در حال تحصیلم. اگه می شه در مورد رشته برق در کانادا (ادامه تحصیل و کار) بیشتر توصیح بدین.

مجید گفت...

سلام مهندس
خوبی؟
منهم دقیقا نگران همچین موضوعی هستم،
به نظرم نه تنها این مسئله باعث چالش های جدی در جامعه بین الملل خواهد شد، حتی در کشورهای مهاجر پذیر هم باعث دسته بندی وگروه بندی های مختلفی میشود.
بد فکری نیست اگه گروه های ایرانی اونحا به جای اختلافات بر سر هر چیزی بیشتر با هم متحد بشن

کیت گفت...

خدای من اه اه!!!!
نه تورو خدا نگین!!!
اگه یه سر سوزن واسه بچه دار شدن انگیزه دارم اونم با این حرفا واقعا از بین میره!!!؟؟

علیرضا گفت...

جالب بود
مرسی

amiromona گفت...

اين چيزيه که فکر همه دنيا فقط بهش مشغوله اما عملا کاري صورت نميدن
خيلي ها هم باورش نميکنن چون عملا اين چيزا مهم نيست براشون
اين همه کارخونه هاي غير استاندارد محيط زيست داره کار ميکنه براي پول بيشتر
منم باهات موافقم مهندس اما هميشه تو يه کشتي حتي يک نفر هم اگه ديونه باشه و کشتي رو سوراخ کنه اون کشتي غرق ميشه چه برسه به اينکه ما اين همه کشتي سوراخ کن تو دنيا دارين
کشورهاي جهان سوم به يک شکل
کشوراي پيشرفته به يک شکل ديگه
چون روند تدريجيه هيچکس نگران نيست
جريان غورباقه ها و ديگ آب جوش رو که بايد بدونيد

سوالات متداول خارج از کشور گفت...

سلام آقای مهاجر
با اجازه لینک مطلبتان را در وب سایتم می گذارم.
بسیار باعث افتخار بنده است اگر وب سایت مرا هم با توجه به اینکه روی غلتک افتاده است، لینک کنید.
البته در صورتی که خواستید لینک بدهید به rss لینک دهید که با blogspot مشکلی نداشته باشد.
پیشاپیش ممنونم
صحرا

بابک گفت...

سلام مهندس
می خواستم بگم زیاد نگران این مسائل نباشید طبیعت بلده چی کار کنه وقتی آدما عقلشون نرسه جمعیتشون رو کنترل کنن طبیعت اگه لازم باشه منقرضشون هم می کنه! همه اینا خودشون هم بخشی از طبیعتن

مهرگان گفت...

سلام
امیدوارم که تعطیلات خوش گذشته باشد
بی صبرانه منتظر آن پست شما که اگه دوباره به کانادا می آمدم باز هم کبک را انتخاب می کردم هستم .
با تشکر

امين گفت...

به به حضرت نوسترداموس رسيدن بخير فقط اخرش يه خورده مبهم اومدي ولي در كل خوب بود

Proshat گفت...

سلام
من یه خواننده خاموشم و الان توی فید مطالبم یه مطلب از شما دیدم که ما زیاد فید بک نمیدیم به شما و راست میگید
فکر میکنم باید براتون بگم که وبلاگ شما بسیار زیاد من رو با حال و هوای واقعی مهاجرت به مونترال آشنا کرده و برنامه هام رو خیلی دقیقتر براساس مطالب شما تنظیم کردم
ادامه بدید... شما یکی از بیطرفترین منابعی هستید که ما داریم

ناشناس گفت...

البته فکر نکنید که من خیال پردازم ویا فیلم زیاد می بینم ولی اخر عاقبت بشر نابودی است . شروع این نابودی را می توان همین جنگ هایی دانست که بخاطر تل انبار شدن تسلیحات اتمی و کشتار جمعی در کارخانه ها، باید استارت بخورد.و اجتناب ناپذیر است. واتش از کشورهای ضعیف و عقب مانده شروع می شود .کامل کننده ان هم وقوع سیل وزلزله وقحطی وطوفان ومقطوع النسل شدن بشر .. وهزار ویک کوفت ومرگ دیگر است . و پایان تلخ داستان ( تیر خلاص )هم می تواند در اثر یورش موجودات فضایی به زمین و شکست ونابودی انسان ضعیف، که اکنون تا لبه پرتگاه نابودی خود راعقب رانده باشد.