۱۳۸۹ تیر ۲۳, چهارشنبه

اطلاعات خودتون رو با بقیه تقسیم کنید (خدمات درمانی و بهداشتی)


الف) خدمات پزشکی و درمانی
اینهمه من حرف زدم حالا دو کلمه شماهایی که در زمینه هر کدوم از سوالات من اطلاعات دارید لطفا بیاین و کامنت بگذارید، فقط لطفا قضیه رو نپیچونین و درست و حسابی جواب بدین به همراه اسم و آدرس دقیق یا شماره تلفن.
سوالها:
1) اینجا تو مونترال وقتی مریض میشین و احتیاج به دکتر دارید ولی وضعیتتون اورژانس نیست چیکار میکنید؟
کدوم کلینیک ترجیح میدید برید؟
2) اینجا اگه خدای نکرده کار اورژانس پزشکی داشتید چه میکنید؟ کدوم بیمارستان ترجیح میدید برید و چرا؟
3) اینجا دکتر خانواده پیدا کردن سخته، شما چطور دکتر خانواده پیدا کردید؟ و پیشنهادتون به بقیه چیه؟
4) اگه بچه دار هستید، کدوم کلینیک ترجیح میدید بچه هاتونو ببرید و یا کدوم دکتر و چرا؟
5) کلنیک دندونپزشکی چی معرفی میکنید و چرا؟
6) نصف شب احتیاج به تاکسی تلفنی داشتیم به کجا زنگ بزنیم که هر جای شهر باشیم خودشو سریع برسونه؟
-----
این پست میتونه شما کمک کنه. ممنون از نویسنده.
http://ruodabeh.blogfa.com/post-68.aspx
---------------------------------------------------------------------
امروز رفتیم کلینیک دکتر رضایی (آلفا مدیک در تقاطع گی و سن کاترین) و همه خانواده تلافی این 11 ماهی رو که دکتر نرفته بودیم درآوردیم، و کلی چکاپ و آزمایش و عکس برامون نوشت و مارو به دکترهای متخصص مربوطه معرفی کرد. خوبیش اینه که همین کلینیک تقریبا همه متخصصهای اصلی رو داره.
درضمن قبول کرد که پزشک خانوادگی ما بشه چون فعلا ظرفیتش تکمیل نشده. اینجا برای رفتن پهلوی متخصص باید حتما پزشک خانوادگی بنویسه و یا باید ساعتها در اورژانس بیمارستانها منتظر موند تا پزشک اورژانس معرفی کنه. بنابراین داشتن پزشک خانوادگی تقریبا لازمه. چیزی که در کانادا به سختی پیدا میشه. هنوز درمورد دارو و اینکه چطور هزینه هاش پرداخت میشه و اینکه بیمه هزینه های دارو رو میده یا نه و چقدرشو میده سوال دارم. چون دکتر رضایی 4 قلم دارو برامون نوشت حدود 100 دلار شد و باید در این زمینه اطلاعاتمو تکمیل کنم.
دست آخر اینکه اگه میخواین بچه تونو واکسن بزنید همراه با لیست ترجمه شده واکسنهای قبلی و کارت بیمه و وقت قبلی برید CLSC نزدیک خونتون. اینجا بر عکس ایران همه واکسنها رو گاهی در یک روز میزنند و بین دو واکسن زمان نمیدن.
برای آزمایش خونی که دکترتون براتون نوشته هم با وقت قبلی میرید CLSC ولی بدونید شنبه و یکشنبه این کارها رو انجام نمیدن.
تقریبا تمام رادیولوژی ها و آزمایشگاههای اینجا کارت بیمه رو قبول میکنن.
درمورد دارو، مثل ایرانه ، داروهایی که بیمه ازشون حمایت میکنه قسمتی از هزینه هاشونم با همون کارت بیمه میده ولی برای اینکه همه هزینه های دارو رو بده و دندون و چشم رو هم بیمه کنید به بیمه تکمیل درمانی نیاز خواهید داشت که من سفارش میکنم بگیرید. چون با بیمه تکمیلی هزینه یک پر کردن دندون 30 $ میشه و بصورت آزاد 200 $.
درضمن اینجا وقتی یک مرکز بهداشتی میرید ازشون بخواید تا کار شما رو انجام بدن و اگه گاهی عصبانی بشید و شماره تلفن رئیسشون رو ازشون بگیرید بد نیست چون معمولا کسانی که در مراکز بهداشتی و درمانی کار میکنند سعی میکنن شما رو یکجوری از سرشون باز کنند و وقتهای طولانی مدت برای دکتر یا آزمایشهای خاص و ... میدن. بذارید بفهمند بین شما که از ایران اومدید و دکتر همیشه در دسترستون بوده و کسی که از سومالی اومده فرق زیاده و شما سرویس میخواید. اینجا کانادا است حق دارید از حقوق خودتون مطلع باشید و خوب سرویس بگیرید. ما که همیشه با اینکار جواب گرفتیم.

۱۸ نظر:

سمیرا گفت...

سلام

من فکر کنم کنادا از نگاه یک مهاجر, کناداجون بتونن به سوالتون پاسخ در ست بدن چود اطلاعات خوبی در http://canadajoon.blogfa.com/post-32.aspx گذاشته بودن .

ناشناس گفت...

Salam be mohandese aziz
ma pishe Dr. Rezaei mirim(family doctor)dar hale hazer midoonam ke mitoone be onvane pezeshke khanevade mariz ghabool kone tazegi ye khanoom doctore dige ham ezafe shode
in ham siteshe :http://www.circoncisionmontreal.com/
addressesh ham taghato Guy va St. catherin janbe Pharmaprix(dakhele Guy)
ma hamishe bedoone vaghte ghabli mirim ye 1 saati moatali dare ta nonabtetoon beshe
albate ma bache nadarim vali didam ke bacheharo ham visit mikone
dar morede dandoonpezeshki ham ma ye dafe avayel moshkel dashtim raftim clinic arya khoob bood va monaseb hesab kard in ham siteshe :http://www.clinique-arya.com/
tu st. catherin nazdike istgahe Guy
omidvaram ke hamishe salamat bashid
Reza
Reza75a@yahoo.com

ناشناس گفت...

سلان دوست عزیز ، منم دکتر ریموند رضایی رو پیشنهاد میکنم ، تاکسی که من استفاده میکنم اطلس 5144858585که خیلی سریع میان ، قیمت هاشونم مناسبه.

رودابه گفت...

منم با نظر دوستان موافقم به هر حال هر چه قدر هم زبان بلد باشیم یه دکتر همزبون یه چیز دیگه ست .
و به نظر من برای کارهای اوژانسی حتما برید بیمارستان . اگه توضیح بیشتر لازم دارید به من یه ایمیل بزنید تا کاملتر براتون بگم.
موفق باشید

ناشناس گفت...

دوستان ، میشه در مورد هزینه های دندون پزشکی اطلاعات بدید. مثلا اینکه واسه معاینه اولیه چقدر باید پرداخت کنیم و همینطور واسه پرکردن دندون.

ممنونم ازتون

ناشناس گفت...

سلام
خیلی پست خوبیه
مخصوصا برای ما که تا یک ماه دیگه می آیم.
باعث رد و بدل شدن اطلاعات مفید می شه.
اگه ممکنه به سوال من هم جواب بدید:
از ایران دارو بیاریم؟
چه دارو هایی؟
اونجا دارو بدون نسخه داده می شه یا نه؟
تو فرودگاه به دارو ها گیر نمی دن؟

با تشکر
مامان بهارک

Mohammad گفت...

man in taxi ra estefade kardam jamishe khoob boode:
http://www.taxichamplain.qc.ca/
inam shomarashe:
5142711111

dar morede bimarestan baraye bache ha behtarin jja Montreal Children's Hospital hast behtarin service ra mide va chon male bache ha hast

saritar az jahaye dige hast

Thanks

Mohaj Canada گفت...

آقا رضای عزیز، با تمام احترامی که برای شما قائلم ولی متاسفانه کلیه پیامهای غیر مرتبطی که احساس کنم از شخصی که همه اونو میشناسیم اینجا نوشته بشه و جوابهاش پاک میشه. نمیخوام همچین فردی اینجا رو به محل جنگ تبدیل کنه و بعد بره به ریش همه بخنده. همونجور که ایشون پیام همه رو در وبلاگش پاک میکنه من فقط و فقط پیامهای ایشون رو با جوابهاش پاک میکنم. با تشکر

ناشناس گفت...

Mamnoon az lotfet mohandese aziz
man chize ziadi dar morede in shakhs nemidoonam
khoda shafash bede va mamnoon az matalebe mofidet
be nazare man ham siasate dorostie dar moghabele in chenin adamaye bimar
Reza

ناشناس گفت...

مرد حسابی من یه سؤال ازت پرسیدم عوض این که جواب من رو بدی نظرم رو حذف کردی؟ من رو با اون یارو که تو سایت های طرفدار کانادا لجن پراکنی می کنه اشتباه گرفتی؟! ما رو باش رو دیوار کی یادگاری نوشتیم! من اگه به عنوان «ناشناس» نظر دادم فقط علتش دموکراسی و آزادی بیان بیش از حد زیاد مملکت عزیز و گوگوری مگوری مان بود، وگرنه اگه مثل تو در کانادا بودم به راحتی خودم رو معرفی می کردم. در ضمن از حرف هایی که آن دوستت درباره مقایسه زندگی ایران و کانادا به تو زد خیلی حال کردم. زندگی در ایران را فراموش کن آقا جان که زندگی در جهنم ئه!

poya گفت...

سلام
من اونجا نیستم .
ولی اگه اونجابودم و چیزی میدونستم با تمام وجود کمک میکردم و به اشتراک میگذاشتم.

ben گفت...

سلام . خیلی جالب مسایل و مشکلات رو توضیح میدید . ازتون ممنونم . ما اول راه هستیم و از تجربه هاتون استفاده میکنیم .
موفق باشید .

Reza گفت...

Ishala ke hamishe salamat bashid
agar dar toole hafte baraye azmayesh vaght nadari ye ja hast ke shanbe 1shanbeha ham baze va ghabool mikone ziad ham sholoogh nist
CLSC René-Cassin

5800, boulevard Cavendish,

Cote Saint-Luc, QC H4W 2T5
514-484-7878
balaye boulvare canvendish mishe
dar morede bimeye darooei ham age kasi chizi midoone share kone please
Reza

mana گفت...

salam ba ejaze linketoon kardam.
be ma ham sar bezanid

amiromona گفت...

سلام اطلاعاتتون خیلی به روز و مفیده
خیلی خوشحالم که هنوز کسایی پیدا میشن که حتا تو غربت به یاد هموطنهاشون هستن میگن که اونجا یه طور دیگست و هیچ کس به هیچکس کمک نمیکنه فقط سیستم پشتیبان آدماست ولی شما ثابت کردید استثنا هم وجود داره
خلاصه ما اول راهیم خیلی از شما یاد گرفتیم
به ما سر بزن
www.amiromona.blogfa.com

Ahmadreza گفت...

http://mah2canada.blogsky.com/

Ahmadreza گفت...

سلام مهاجر جان
خوبي ؟ ازت خبري نيست تو فيس بوک؟
راستي بلاگم رو هم ساختم.دارم مراحل کارهايي که دارم انجام مي دم رو توش مي نويسم.اگه خواستي مي توني به ليستت اضافه کني.
شاد باشي

Ahmadreza گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.