۱۳۸۸ آبان ۲۳, شنبه

وکیل مهاجرت کانادا ، دلال مهاجرت یا صندوق پستی هفت میلیون تومنی؟

امروز خواهرم از ایران زنگ زد، نزدیک 2 ساعت صحبت کردیم. تصمیم به اقدام برای مهاجرت گرفته بود و قبلا شدید منعش کرده بودم که به دفتر به اصطلاح وکلای مهاجرت یا دلالان مهاجرت بره. در ضمن پول مفت هم نداشت که هفت میلیون تومن تو جیب اینها بریزه که براش 2 تا فرم ناقابل پر کنند و کلی دروغ و دلنگ بهم ببافند و مسئله مهاجرت رو پیچیده کنند. همون سایت رسمی مهاجرت دولت کانادا رو بهش معرفی کرده بودم و واقعا براش کافی بود. الان هم کلاس زبان فرانسه میره.
برا من جالبه که میگه تقریبا بیشتر کسانی که کلاس میان میخوان برا مهاجرت اقدام کنند و جالبتر اینکه بیشترشون حتی سعی نکردند که کوچکترین سرچی رو اینترنت بکنند و اکثرا فقط تو جیباشون آدرس دلالان مهاجرت هست. یکی از همکلاسهاش که به اصطلاح خانوم مهندس هم بوده بهش میگه مگه کانادا دختر مجرد رو هم راه میده؟ جل الخالق. یکی دیگه میگه که مگه فرمها رو مفت هم میدن به کسی؟ واقعا همچین آدمهایی میخوان بیان کانادا؟؟!! یکی دیگه میگه دلال مهاجرت ماه قبل بهش گفته رشتتون جزو رشته ها پذیرش نیست و الان زنگ زده گفته بدو بیا رشتت رفته تو لیست و فقط 15 روز وقت داری اقدام کنی چون امکان داره حذف بشه؟؟!!! احتمالا این 15 روز تاریخ برگشت خوردن چک جناب آقای دلال مهاجرت بوده.
من قبلا هم توضیح دادم، دلم میسوزه. برا پولی که حروم میکنید تا یک صندوق پستی هفت میلیون تومنی بگیرید دلم میسوزه.
به خدا با هفت میلیون تومن و اندک پولی که با خودتون میارید میتونید اینجا یکسال امورات بگذرونید.
چرا مطالعه نمیکنید؟ واقعا چرا مطالعه نمیکنید؟
سایت مهاجرت
http://www.cic.gc.ca/ برا کیه؟ برا دلالا مهاجرت یا همون بااصطلاح وکلا مهاجرت؟ نه بابا کانادا کلی خرج کرده این سایت رو برا راهنمایی شما درست کرده هر ساعت هم آپدیت میشه برا شما که پولتون رو برا پیشرفت در کانادا و دوام بیشتر در اونجا نگه دارید و خرج نکنید.
میخواید مشاوره بگیرید؟ خوب این بابا دفتر نزده که بهت مشاوره بده که خودت اقدام کنی. دفتر زده و سه چهار نفر استخدام کرده که مراحل مهاجرت رو برات پیچیده کنن و هزار مکافات و اما و ولی برات بیارن که خودت نمیتونی و حتما دو سه تا فرم مهاجرت رو باید ما پر کنیم و هفت میلیون ازت بگیریم.
واقعا میارزه؟؟!! خوب اگه سوالی داری چرا از کسانی که خودشون اقدام کردن نمیپرسی؟؟ کافیه یه سرچ کوچیک بکنی. صد تا وبلاگ و آدرس و انجمن و ... واست میاد که اگه بپرسی سریع 10 نفر بهت تجربه و اطلاعات عملی خدشونو بهت میدن.
اینجا از یک کشور آفریقایی من کسیو دیدم که میگفت ما تو کشورمون تو خونه اینترنت نداریم. میگفت میرفتم کتابخونه و ازونجا با اینترنت تو سایت اداره مهاجرت کانادا و میخوندم و فرمها رو پیدا کردم (3 تا فرم) پر کردم و پول رو از طریق صرافی ریختم و منتظر شدم با من تماس بگیرن. به همین راحتی.
ببینید مهاجرت به کانادا چند مرحله ساده داره بقیشو باید فقط منتظر موند و کاری نکرد فکر نکنید این دلالا کارخونه نامه نگاری دارند و براتون معجزه میکنند اینا هم همون کار رو میکنن فقط چند میلیون ناقابل حرومشون میکنید.
مشاوره میخواین بکنید اصلا اصلا سراغ اینها نرید چون تخصصشون پبچوندن مسئله های سادست برا جیبشون.
اول سایت مهاجرت بعد اگه سوال داشتید باز دوستان، اینترنت، وبلاگ، ایمیل بهمین راحتی. البته سایت بقدری کامله که جای سوال کمی رو باقی میگذاره.
سایت خودش قسمت رایگانی داره برا محاسبه یا Assess امتیاز شما، من شنیدم بعضی از دلالا کلاهبردار برا همین قسمت ساده 20 تومن میگیرن. اینکه رشتتون تو لیست هست یا نه رو دلال تشخیص نمیده تو لیستش هست.
در ضمن یک مسئله رو بهتون میگم، یا رشتتون تو لیست هست یا نیست.
اگه هست که فبها و اقدام میکنید.
اگه نیست اصلا ناراحت نشید، اگه انگیزه کافی دارید برا مهاجرت، و تحقیق کردید و میدونید کار براتون تو کانادا پیدا میشه و یا انقدر آدم فعالی هستین که اینجا گلیمتونو از آب بکشید اقدام کنید، این انگیزه برای مامور سفارت خیلی مهمه فوق فوقش فرم درخواستتونو میفرستین و سفارت تا یکماه بعد بهتون نامه میده که متاسفیم و بعدا اقدام کنید و پولتونو تو یک چک پس میده. هفت میلیون هم به دلال ندادین که ناراحتش باشین حروم شد و آیا پولمو پس میده یا نه. این مسئله پیچیده است؟؟
اقدام برا مهاجرت چند مرحله از آب خوردن ساده تر داره.
1) پر کردن فرم و واریز پول(بصورت چک یا کردیت کارد)
2) ارسال فرم ها و فرم واریز مبلغ
3) انتظار تا تعیین زمان مصاحبه
بین مرحله دو و سه هم هیییییییییییچ کاری انجام نمیشه و اصلا مجاز نیست انجام بشه. به همین راحتی
میخواین برین مصاحبه؟؟
حداقل 1000 وبلاگ هست که کلمه کلمه نوشته کجا برین چطوری بلیط بگیرین و تو سفارت کجا میرین و سوالهایی که از شما میپرسن. آخرش به همین وبلاگها مراجعه میکنید. چه هفت میلیون حروم کنید و چه نکنید.
تو مصاحبه هم این یارو دلاله باهاتون نیست، توصیه هم نمیتونه براتون بکنه که قبولتون کنن جز اینکه بعضی وقتها الکی دلهره هم بهتون با خراب کاریاشون میدن.
مصاحبه قبول شدین؟؟؟
همونجا از قبل مدارک مربوط به ویزا و عکس و عدم سوء پیشینه و ... رو ببرید و فرمها رو بگیرید پر کنید همونجا پول رو تو بانک واریز کنید و تو همون سوریه تحویل سفارت بدین حداقل 2 تا 3 ماه جلو میفتین همونجا بلافاصله شماره پرونده ویزا رو میگیرین.
حالا بیشتر دلالها اینو نمیگن که. میگن بیا ایران ما برات فرم پر میکنیم چرا؟؟/
چون بفهمن قبول شدی یا رد، و اگه قبول شدی اول چکتو که پهلو این دلال داری پاس کنی و بعد آقای دلال و منشیها فرصت کنند شاخ غول بشکونن و برای شما فرمهای ویزایی که عالم و آدم تو همون سوریه پر میکنن و میدن رو پر کنند تا حداقل 3 ماه تو کارتون تاخیر بیفته.
اینکه یکی میگه وکیل من خوبه یا بده مثل این میمونه که یک عینک آفتابی به چشمش زده و میگه مال این بهتره یا اون یکی عینک بهتره، خوب عزیزم عینک رو بردار پول هم خرج نمیکنی و خیلی خیلی بهتر میبینی.
بهرحال هفت میلیون پول دادن برای وکیل = اجاره یک صندوق پستی به مبلغ هفت میلیون تومان + مشکلات احتمالی
----------
اگه میخواین از فرمها و طریقه ارسال پول و باز کردن پرونده اطلاع حاصل کنید به پست قبلی من مراجعه کنید.
با عرض معذرت بعلت بروز مشکل فنی بخش نظرات تا چند روز تعطیل کار داشتید ایمیل بزنید
----------

۱ نظر:

سعید گفت...

دوست عزیز سلام
ممنونم از راهنماییهات. من یک مشکلی دارم که نتونستم جواب موثقی براش تا حالا پیدا کنم و ازت میخام که نظرت رو بهم بگی یا اگر میدونی توضیح بدی.
کارفرمای من قبلا یک موسسه داره که الان اون موسسه به دفتر وکالت دادگستری تبدیل شده و این آقا شغلش عوض شده و تبدیل به یک وکیل شده. حالا من که 5 سال پیش اونجا کار میکردم باید از ایشون نامه بگیریم. سوال این هست که آیا باید سابقه کار توی سربرگ قدیمش باشه یا جدید؟ آیا نیازی هست که توضیح بدم؟ من قبلا هم برای مهاجرت کانادا اقدام کردم ولی پروندم بغلت یک اشتباه رد شده و توی اون پرونده قبلی بهشون گفتم که کارفرما کارش رو عوض کرده. حالا نظرتون چیه؟
ممنون میشم. اگه بتونی برام جواب رو ایمیل بزنی (که میدونم خیلی کار سختی هست) عالی میشه و الا برام همینجا جواب بده. ممنونم.
قربانتو سعید