۱۳۸۸ آبان ۱۸, دوشنبه

کلاس زبان و دانشگاه



تو کلاس 16 نفریم از هشت کشور مختلف، کلاس بد نیست مفیده، راستش به دو دلیل برام خیلی مفیده، یکی اینکه چون ترم آخر هستیم برنامه های بیشتری برامون گذاشتن. دوم اینکه تو UQAM یا دانشگاه کبک افتادم. که میگن مفیدترین برنامه ها و البته ناسیونالیستی ترین رو داره. بهمون کارت دانشجویی دادن و از همه امکانات دانشگاه بطور رایگان استفاده میکنیم. تازه امروز یک چیز باحال شنیدم و اون این بود که اگه سه ماه دیگه دیپلم زبان فرانسه رو از این دانشگاه بگیریم میتونیم بریم همین دانشگاه دانشجو زبان انگلیسی بمدت حداکثر یکسال بر اساس امتحان تعیین سطح بشیم و تو این یکسال ماهی 750 دلار هم وام تحصیلی میدن که 500 دلارش آخرسر بخشیده میشه و اگه طرف سر کار رفت بقیش قسطی گرفته میشه. یعنی با یک تیر دو یا سه نشون میزنم، چرا؟ چون یادتون باشه میخواستم عضو انجمن مهندسی کبک بشم، و شرطش گذروندن یک سری کلاس زبان فرانسه و انگلیسی و احیانا یک درس مهندسی اقتصاد در دانشگاه مونترال بود. بعضی وقتها کارا خودبخود جور میشه. البته من امیدوارم زودتر کار پیدا کنم ولی انقدر اینجا تو دانشگاه همه چی شاده، راحته، خوبه که آدم دلش نمیاد ازش دل بکنه. بر عکس دانشگاهها دولتی ایران که جون آدم درمیومد تا بخواد یک ترم رو در محیط خشک و مزخرف با اساتید اکثرا عصا قورت داده و هزار جنگ اعصاب بگذرونه. حیف و صد حیف که من در سن پایینتر نیومدم اینجا. اینجا ایده اله برا ادامه تحصیل بچه های مقیم. همه نوع کمک، وام و ... هست. عمرمو تو دانشگاههای ایران تلف کردم. آخرش یک مدرک مهندسی با یک مغز پر از دغدغه و اعصاب خراب برام موند. بعضی وقتها وسوسه میشم برم دکترا بخونم، ولی کار در اولویته.
در ضمن به مهربانو بگم، خوب کردی گواهینامتو بین المللی کردی، چون با اینکه اینجا ترجمه گواهینامه ایرانی برا 3 ماه اول ورود قابل قبوله ولی بنگاههای ماشین فقط به کسانی که گواهینامه بین المللی داشته باشن ماشین اجاره میدن. بنابر این نقشه ها من که میخواستم قبل از گواهینامه اینجا ماشین اجاره کنم ، بر باد رفت و باید صبر کنم تا یکماه دیگه گواهینامه کبک رو بگیرم.
پس برید و گواهینامه بین المللی برا سه ماه اول بگیرید. اصل گواهینامتونم بیارید اینجا ترجمه کنید. چون ترجمه ایران قابل قبول نیست.
راستی امروز کارتهای بیمه درمانی هممون اومد. خدا لطف کرد و تا امروز نه بچه ها و نه ما مریض نشدیم و امیدوارم بازم نشیم، هر چند من و بچه ها دوروزه کمی احساس سرماخوردگی داریم. چون خونه به شدت گرمه. زیر زمین و تو مترو بشدت گرمه و میریم بیرون ناگهان به شدت سرد میشه. البته امروز هوا مونترال بسیار خوب و گرم بود ولی گفتند موج سرمای زمستونی از هفته آینده تشریف میاره و دیگه تا آخر فروردین خداحافظ هوای خوب و گرم. و خداحافظ کانادا همراه با ننه سرما میان و تو سایتا درمورد یخستان میگن و بشکن و بالا میندازن.
ولی خوب راستش گاهی اصلا نیاز نیست از زیر زمین بیای بالا چون همه چیز اونجا هست، البته اینو بگم هوای اینجا به شدت تمیزه، یادمه ایران غبار بود. غبار پدر آدمو درمیاورد، یکبار از عربستان میومد، یکبار از عراق و ... و توش پر از انواع میکرب و ویروس بود. بچه های من هر وقت میرفتن بیرون شب یا خروسک میگرفتن، یا سرماخوردگی عجیب غریب و تب و سرفه عجیب غریب. اینجا ازین خبرا نیست. فقط باید خودتونو دربرابر سرما محافظت کنید. همین.
فکر کنم پست مفیدی بود و کمی اطلاعات به کسانی که میخوان بیشتر ازینجا بدونن میده. بگردم یک موزیک و عکس پیدا کنم براتون بگذارم. قربان شما


Get this widget Track details eSnips Social DNA

۱۱ نظر:

Unknown گفت...

راست می گی ولی درس خوندن در دانشگاههای اینجا در سطح لیسانس خیلی خیلی مشکل و سنگین هست بخصوص اگر بخواهی مهندسی بخونی. در مقطع فوق لیسانس کمی وضعیت بهتر میشه.

Unknown گفت...

امکان اين هست که در کنار دکتری کار هم بکنين؟ چون ويزاتون که دانشجويی نيست.حالا نميدنم بايد مثل ايران واحد هم پاس کنين يا فقط تز

Unknown گفت...

امکان اين هست که در کنار دکتری کار هم بکنين؟ چون ويزاتون که دانشجويی نيست.حالا نميدنم بايد مثل ايران واحد هم پاس کنين يا فقط تز

Unknown گفت...

در مقطع فوق لیسانس و دکترا در خود دانشگاه دانشجویان به کار گرفته میشوند. و بچه های مقطع دکترا شهریه هم ندارند.

Bye Bye Canada گفت...

سلام مهندس

دیگه داری من و ننه سرما رو بهم ربط میدی؟ یعنی‌ میگی‌ ما یه نفریم؟!

اما از شوخی‌ گذشته، مواظب خودت و بچه‌ها باش و از حالا آماده قصه گویی برای شبهای زمستون براشون باش (ترجیحا به فرانسه) که این ۷-۸ ماه سرشون گرم باشه :)

راستی‌ سونیا خانم مقطع دکترا هم شهریه داره بهمون اندازه فوق لیسانس. حداقل تو انتاریو یخزده که اینطوریه.

قربان همگی‌

خداحافظ كانادا

Unknown گفت...

من فقط در مورد استان بی سی و آلبرتا خبر دارم.

Unknown گفت...

این پست هم خیلی عالی بود. برا من یکی که واقعا خوشحال کننده بود. البته غیر از بحث سرماش که با خوندنش همین الانم سردم شد.
در کنار کلاس عمومی مدرس خصوصی هم گرفتم برا فرانسه. امیدوارم بتونم سریع زبانم رو برسونم و مدارک رو ارسال کنم.
اوضای کار کلا تو جهان داره بهتر میشه، تو آلمان تجمعات مردمی و اعتصاب ها به شدت کمتر شده و چین هم که داره به سرعت تولید اولیش بر می گرده. ژاپن که رسما اعلام کرده بود مشکل بحران حل شده. هلند ولی ظاهرا اوضاش هنوز جالب نیست. تو آمریکا که خیلی از صدمات اقتصادی برطرف شده. با این منوال کانادا هم فکر میکنم اوضاش خیلی بهتر شده و میشه. البته من از اقتصاد چیزی نمیدونم فقط اخبار رو دنبال می کردم.
امیدوارم مهاجر عزیز سریع تر به کار مشغول شه و ما رو هم خشحال کنه.

Unknown گفت...

عجب اختلاف دمایی!!!
من هم فکر کنم جزء اون 50 درصدیم که مهاجر عزیز گفت از کبک میرن !

این لینک ها اطلاعات آب و هوای دو شهر مونترال و ونکوور هست. می تونید مقایسه داشته باشید:

-سایت Yahoo-

Montreal

Vancouver


-سایت weather

Montreal

Vancouver

ناشناس گفت...

آخ جوووووووون اسم منو اينجا نوشتين :)))))
باز هم مرسي- پس وقتمو واسه گواهينامه بين المللي هدر ندادم. مرسي واسه همه چي.

RS232 گفت...

من تو چند روز همه نوشته هایت رو خوندم. فقط خواستم تشکر کنم و بگم که امیدت رو از دست نده مطمئنم کار خوبی پیدا میکنی

رودابه گفت...

خیلی خوبه ما هم توی کالج ویو مونترال کلاس داریم و با کارتی که بهمون می دن می تونیم از همه امکانات اونجا استفاده کنیم . از اینکه کارتهای بهداشتون اومد خوشحالم دعا کنید مال ما هم بیاد.
موفق باشید