۱۳۸۸ آبان ۱۰, یکشنبه

دلال بی دلال، وکیل بی وکیل، کانادا بدون وکیل

این پست رو برای این مینویسم که کسانی که به هر دلیلی تصمیم گرفتن به کانادا مهاجرت کنند بدونند که بدون دلالهای مهاجرت کانادا (یا باصطلاح عوام وکیل) و حروم کردن هزینه چندین میلیون تومانی برای یک دلال مهاجرت که تخصصش پیچیده کردن مراحل مهاجرت هست، براحتی میشه فرمها رو پر کرد، مبالغ رو واریز کرد مراحل مهاجرت رو با اطلاعاتی که خود اداره مهاجرت در اختیار شما میگذاره طی نمود.  تمام اطلاعات برای مهاجرت به کانادا و کبک در این صفحه موجود است. 
دلال مهاجرت عملا یعنی سدی میان شما و اداره مهاجرت برای سرکیسه کردن شما در هر مرحله مهاجرت.


آقایون، خانوما مهاجرت به کانادا وکیل نمیخواد. دلال نمیخواد. والا نمیخواد. حساب دودو تا چهارتاست. بیخود 6 تا هفت میلیون پول بیزبونتونو ندین به این دلالا. بابا شما همتون تحصیلکرده اید بگذارید تنها مشتریان این دلالها همون کسانی باشند که میخوان از طریق سرمایه گذاری برند کانادا یا استرالیا.
اینترنت رو پس برا چی اختراع کردند؟ سایت مهاجرت رو دولت کانادا و استرالیا برا کی گذاشته؟ برا منو شما؟ یا برا پر کردن جیب دلالا؟؟ من تعجب میکنم من دیدم یارو از تو سومالی با اون وضع نابسامون و اینترنت داغونش میره و خودش اقدام میکنه و میاد اینجا، تو ایران که همه ماشاء الله باسوادن و ادعا دارن سه تا فرم بلد نیستن پر کنن؟ پس اینجا چطوری میخواین گلیم خودتونو از آب بکشین؟ البته به حرف دلالها باشه براتون راه چاره دارن، میگن یه دو سال عمر بیزبونتو کارا پست بکن تو کارواش کار کن تا ما پول بیزبونتو بخوریم، مشکلیم پیش نمیاد.
آقایون خانومها، مهاجرت به کانادا 3 تا فرم داره که هر سه تاش تو سایت http://www.cic.gc.ca موجود هست، شماها متقاضی ویزای مهاجرت به عنوان Skill Worker هستید، حالا میخواید از فدرال اقدام کنید یا کبک هر دو تو اون سایت هست. بقیه استانها هم هست. برید تو سایت، Assess داره برا اینکه خودتونو بسنجید ببینید چند امتیاز میارید. سوال دارید؟ بلد نیستید فرم پرکنید؟ خوب برید اینترنت وبلاگ بخونید. از وبلاگ نویسا بپرسید. امتیاز ندارید؟ امتیاز کم دارید؟ برید تو یاهو تو این کامیونیتی کسانی که رفتن کانادا عضو شید از اونا بپرسید باور کنید یک سوال بپرسید 10 نفر که همین راهو رفتن رایگان جوابتنو میدن. حالا بلند شید برید دفتر این دلالا کانادا که تو این مملکت ایران از سر بی عرضگی و شارلاتانی دلال شدن که بالاسرشون نوشته حق مشاوره 10هزار تومان بعد هم 7 میلیون تومن برا پر کردن یک فرم ناقابل ازتون بگیرن؟؟؟؟!!!!! واقعا که... من حداقل 10 وبلاگ میشناسم که توش بطور کاملا کلاسه شده از صفر درمورد اقدام برای کانادا نوشته تا آخر حتی سوالهای مصاحبه. هیچ پولیم از کسی نمیخوان.
ببینید دلال با وکیل کانادا حسابش جداست. هرچند شغل اصلی هردوشون دلالیه ولی وکیل کسیه که از اداره مهاجرت مجوز داره برا بعضی کارهای خاص. وقتی شما برای مهاجرت اقدام میکنید، درصورتی که به احتمال یک درصد مشکلی در روال پرونده پیش بیاد وکیل استخدام میکنید تا مشکل شمارو پیگیری کنه. در ضمن مهاجرت قانونی داره که اگه کسی بنا به دلایلی مثلا ماموریت بود و یا مریض بود و هر چی دیگه میتونه به کس دیگه وکالت بده که کاراشو انجام بده، از همین قانون آقایون دلال استفاده میکنن و پرونده شمارو گیر میکشن و برای محکم کردن کارشون و اینکه شما درهرصورت پولشونو میدین یک تعهدنامه محضری هم تنظیم میکنن و شمارو میفرستن دفتر اسناد رسمی تا پولشونو بیمه کنن. خب این وکالتو که به ننه بزرگ منم میدن. اداره مهاجرت کانادا بارها اعلام کرده که وکیل داشتن یا نداشتن تغییری در روال پرونده نمیده.
99% کسانی که برا مهاجرت اقدام میکنن بطور روتین کارشون حله و هیچ مشکلی تو پروندشون نیست، قرار باشه قبول بشن میشن و رد بشن هم میشن ولی آیا میدونین چه تعداد پرونده تو دفتر همین دلالها کانادا تو قایم موشک بازیشون با مامور مالیات و عوض کردن آدرس موکلینشون گم میشه؟ بعد خیلی راحت میگن سفارت به ما چیزی نداده؟ میدونید بر اثر راهنمایی گروهی موکلین و دادن یک سری اطلاعات مشترک تا حالا چند نفر رد شدن تو مصاحبه کانادا؟؟ کافیه وکیل در یک مورد تقلب کنه و کشف بشه، درونصورت پرونده تمام موکلین دیگر او به زیر سوال رفته و وارد مرحله "نه پروسس و نه جواب میشه".
یک مورد رو بگم، دلال کانادا اسم و آدرس سه چهار نفرو به 60 نفر داده بود خوب بهر حال تعداد مامور سفارت هم محدوده و این اسما تکراریو میشناسن. یکی از بچه هایی که رد شده بود اومد و با بغض گفت، از من پرسید فلان کس دوستته؟ اونم گفت آره. گفت چند ساله میشناسیش؟ گفت 4 سال. گفت از کجا میشناسی؟ خلاصه مامور سفارت داشت میدید که اون دروغ میگه و بعد از اون جهتگیری سوالاش مثل کسی شد که از دروغگو سوال میپرسید و همونجا ردش کرد.
یا کس دیگه ماهها پیش به من گفت: دلالش بهش گفته از کسی پول قرض بگیر یک روزه بریز تو حسابت بعد صورتحساب بانکتو ببر سفارت. مامور ازش پرسید این پول از کجا اومده؟ همونطور که دلالش یاد داده بود گفت ماشینمو فروختم، گفت مدارک فروش ماشینو بده، گفت ندارم. از همون لحظه به بعد شد دروغگو برا مامور سفارت و رد شد. همین شده الان سفارت نه به حساب بانکی دیگه براحتی اعتماد میکنه نه به اسم دوست، بخاطر گندی که این دلالا میزنن و شورشو درمیارن سفارت هم هی مدارک رو سخت و سخت تر میکنه.
از بس این دلالا شارلاتان، گواهی کار قلابی صادر کردن دیگه سابقه کار رو هم سفارت به این سادگی قبول نمیکنه. پس درنهایت وجود دلال هم برا جیبتون ضرر داره و هم اینکه اعتماد به نفسو از شما میگیره و شما از همون اول با کانادا بیگانه هستید تا وقتی برسید اینجا و کلی اینجا خرج میکنید تا جبران این عدم اعتماد به نفس بشه.
خلاصش کنم، خودتون اقدام کنید. اینترنت هم مرجعتون باشه. سوالی هم دارید از وبلاگ نویسها، از کامیونیتیها، از هزار جای دیگه تو اینترنت بپرسید.
دلال یا وکیل کانادا یا استرالیا در نقش صندوق پستی شماست،
آیا برای صندوق پستی باید هفت میلیون تومن خرج کرد؟
مثل اون کسی که میگه من یک وکیل یا دلال خوب و صادق دارم مثل اینه که میگه من یک عینک آفتابی دارم و همه چیزو خوب میبینم، از عینک هم راضیم. خوب عزیزم عینک و بردار بهتر میبینی، بهرحال برخی که هفت میلیون ناقابل به عینک ، ببخشید دلال میدن باید هم یجوری خودشونو برا دادن این پول راضی کنند.  برا کسانی که لینک فرمها و اطلاعات رو میخواستن این لینکها رو گذاشتنم. سوال داشتید برید از کسانی که این مسیر رو طی کردن بپرسید. مسئله خیلی ساده است. 7000 دلار ناقابل رو هم بیارین اینجا به هزار درد بزنید.
Immigiration General Information and documents checking
-----
Quebec Information
----------
Quebec forms
-------
Quebec Payment fee and Method to pay
-------
For people who want to pay by credit card for Quebec through Damascus(fill this form)

۲۵ نظر:

Sara H. گفت...

نمى دونم سر كدوم پستتون بود ولى منم مى خواستم به همين موضوع اشاره كنم كه شما گفتين: برا مهاجرت احتياج به وكيل يا هيچ كس ديگه نيست. فقط بايد وقت بزارين و برين توو سايت CIC و ببينين كه چه بايد بكنين و نكنين. اصلا توو خود همون سايت نوشته كه همه چى جورى تنظيم شده كه شخص متقاضى با كمى مطالعه و وقت گذاشتن خودش مى تونه به تنهايى فرم ها رو كامل كنه و مداركش رو آماده.

shadi گفت...

خيلي جالبه اين همه ادعاي تو خالي
مثلا چون من مثل بقيه يوزر و پس ورد واقعيم رو وارد كردم و توي اون نوشته كه من يه وبلاگ مهاجرت رو دنبال ميكنم و ميخونم يعني اينكه من وكيلم
نه آقاي محترم نا محترم
من خودم هم يه متقاضي و در پروسه مهاجرت هستم
متاسفم كه اين بار دزد ناشي به كاهدون زد

اتفاقا حالا كه اينقدر حرصت گرفته از وكيلا بگم كه من خودم وكيل دارم ولي از راهنماييهاش ممنونم و از 4 ميليون پولي كه بهش دادم راضيم

من به وبلاگ شما سر ميزدم تا با بقيه مقايسه ميكردم كه ببينم د يد و نگرش آدمهاچقدر ميتونه در موفقيتشون تاثير گذار باشه
از پستهاي قبليتون و حرفهاتون راجع به خانمها معلومه كه خيلي ديد بسته اي داريد . اينكه صرفا اينجا درس خونديد و مهندس برق هستيد - اگر كه باشيد - دليل با فرهنگي شما نيست .

من در شان خودم نمي دونم بخوام با شما دهن به دهن بشم ولي براي شما و مخصوصا خانواده تون متاسفم و فكر ميكنم نظر يك نفري كه ميگفت وبلاگهاي خداحافظ كانادا و مدينه فاضله و شما توسط يه نفر اداره ميشه درست بوده

Unknown گفت...

سلام مهاجـــــــر جان

بابا ول کن این آدمهای عقده ایه ندید بدید رو (دلال - مشاور - وکیل یا هر کوفت دیگه ای که اسمشون هست)
البته ببخشید اگه این طور صحبت میکنم چون دیگه از دغل بازی دار و دسته این دلغکها چه اونهایی که بی نهایت مثبتند و چه اونهایی که کلا همه جای دنیا غیر از ایران رو جهنم میدونن.

شما به شیوه خودت ادامه بده. زنده باد واقعیت

venousshab1360 گفت...

mishe lotfan madareke morede niaz albate be joz forma ro ham benvisid
albate toye blog haye dige khundam ama mikham motmaentar besham
ya age momkene linke site cic todar in zamibne inja begzarid mamnoon misham?

ba tashakor

ناشناس گفت...

دوست عزيز در مورد واكسن پرسيديد ، داغ دلم تازه شد ، سيستم واكسناسيون در اينجا يه اسكاندال واقعيه ، حتي واكسن هاي اوليه رو به بچه هاشون نميزنن چه برسه واكسن آنفولانزا ، جديدا مادر هاي اينجا( اوكرايني) به اين نتيجه رسيدن كه چه لزومي داره به بچه سالممون واكسن ب ث ژ يا فلج اطفال و ... بزنيم . يه جورايي ديونن . همين كارا كردن كه الان تو سل مقام اول رو دارن .رفته بودم داندانپزشكي از خانم دكتر محترم پرسيدم كه شما واكسن هپاتيت زديد ، گفت نه ، من به واكسن اعتقادي ندارم ، اينم از پزشك مملكت . در ضمن جاري عزيز كه دچار توهم و از خود برتر بيني شديده هنوز به پسر 25 ماه خودش حتي يه واكسن نزده . اينه كه تا از اين ده كوره بيرون نرم نميخوام بچه دار بشم. هر ساله كلي بچه از بيماريهاي ريشه كن شده در دنيا ميميره و مقصر هم مادر ها و پدر هان . در ضمن واكسن هاشون هم از بس مونده و متقاضي نداره همه تاريخ مصرفش گذشته و اون يه در صدي هم كه ميخوان واكسن بزنن مترسن چون واكسن نرمالي نيست كه بزنن مگر اينكه به بيمارستان امريكايي ها برن و بابت هر واكسن صد ها دلار بدهند. اين فرضيه كه بچه ها رو نبايد واكسن زد به شدت داره در اروپاشرقي شايع ميشه . خدا به دادمون برسه .

Nilou گفت...

با نظرتون درباره وکلای مهاجرت مخالم (من وکیل مهاجرت نیستم :) خود من از سال 2000 که برای مهاجرت اقدام کردم تا زمانی که ویزا رو گرفتم از کمک و مشاوره یک وکیل بسیار خوب منصف صادق و کاردان برخوردار بودم که باوجود اتفاقاتی که در طول پروسه افتاد مثل حادثه 11 سپتامبر و بسته شدن سفارت و ازدواج خودم و ... به ما کمک کرد و درست در موقع لازم تصمیم های بسیار اساسی و مهمی گرفت که اگر نبود قطعا کار ما درست نمی شد.
البته شما درست می گین مهاجرت در حالت عادی به وکیل نیاز نداره و پروسه اش هم مشخصه اما معمولا برای عده کمتری این حالت عادی پیش میاد چون مسیری طولانیه که بینش هزار و یک اتفاق می افته. اما انتخاب وکیل موضوع دیگه ایه قبول دارم که بین وکلای مهاجرت آدمای بی مسئولیت ناآگاه و پول پرست زیادی وجود داره درست مثل هر قشر دیگه و باید در انتخاب وکیل بسیار بسیار دقت کرد اما همچنان به شدت اعتقاد دارم اقدام کردن با وکیل بسیار بسیار بهتره.

ناشناس گفت...

نیلو خانوم
لطفا سال 2000 رو با سال 2009 مقایسه نکنید! من بخاطر یه وکیل شارلاتان حدود 2 میلیون ضرر کردم که پس انداز یکسال کاریم بود!ضرر مالی به درک! چقدر اعصابمو داغون کرد!

آقای مهاجر
به این پستت نمره 1000 از 100 میدم. مرسی که حرف دلمو محکمو مردونه نوشتی!

Bye Bye Canada گفت...

مهندس جان سلام

بجای خورد کردن اعصابت استدلال‌های این کانادا مثبت نویس‌ها رو بخون و بخند (هنوز که خنده مالیات نداره!):

من و شما یکی‌ هستیم!

شما مهندس نیستی‌! و ...

جالبه بیشتر اینها هام اغلب از ایران هستند که شکم‌ها سیر و اصولا مردم با خودشون هم حال می‌‌کنند بدون نگرانی‌ برای کار و پول در آوردن.

اینها هیچ وقت نمی‌‌بینند که اگه کانادا انقذه! خوبه پس چرا هر عاشقی که میاد اینجا دیگه وبلاگ نویسی یادش میره!

بنویس که منهم هر وقت دوم این دلالارو می‌‌گیرم خیلی‌ جلز ولز می‌‌کنن!

خوش باشی‌

خداحافظ كانادا

Unknown گفت...

من چند تا مشاور مهاجرت (که شما آنها را وکیل می نامید) می شناسم. اکثریت این مشاورین زیاد علاقه ای به گرفتن مشتری - skilled worker نیستند چون پولی براشون نداره. اکثریت مشتری آنها از نوع سرمایه گذاران هستند که در بعضی موارد تا 40000 دلار می گیرند. پس زیاد جوش این قسمت رو نزن. من خودم تقاضا دادم و اومدم ولی بسیاری از دوستان از مشاورین مهاجرت کمک گرفتند و بسیار هم راضی هستند. من وقت گذاشتم و آنها پول گذاشتند که در نهایت زیاد فرقی نکرد. شما بهتر است به شرح تجارب و بررسی واقعیات جامعه بپردازید و به فکر نون بریدن بقیه نباشید. آلان بقدری بازار مهاجرت ازایران داغ هست که مشاورین مهاجرت همه دنیا نونشون تو روغن هست و با کم شدن 4 تا مشتری وب لاگ خوان مثل من از خیل مشتریان آسیبی به آنها نمی رسد. لطفا" زندگیتو بکن و به کارات ادامه بده. کانادا چه بد چه خوب برای ما ایرانی ها فقط یک روزنه برای نفس کشیدن هست. وگرنه همه ایرانی ها عاشق ایران هستند و جبر روزگار آنها را در تمام دنیا سرگردان کرده است. موفق باشید.

hamid گفت...

با نظرتون کاملا موافقم ، من هم با مشاور و وکیل اقدام کردم و اگه بگم چقدر این مشاورا چقدر آدمهای پستی هستند باور نمیکنی‌ . این مشاور من اوایل فقط کار کانادا رو انجام میداد و اون موقع هنوز بازار استرالیا داغ نبود و کلی‌ تو جلسات از کانادا تعریف و تمجید میکرد ، تا یه ۳ سالی‌ گذشت تا موقع مصاحبه من شد ( برای کبک ) قبل از مصاحبه این آقای مشاور منو دعوت کرد برای یک جلسهٔ و بهم گفت الان وضع کانادا خوب نیستو بیا حالا که استرالیا اوضاش بهتره یه پرونده واسه اونجا باز کن و کانادا رو بی‌خیال شو .

اینا برای هیچی‌ حتا وقت زمان و زندگی‌ شما ارزشی قائل نیستند و فقط به پر کردن جیب خود فکر می‌کنن خیلی‌ جالبه که بگم تو همون مدت سه سال این شرکت مشاوره سه بر جاشو عوض کرده بود که حالا میفهمم چرا . دوست من با من اقدام کرد به تنهای و همه کارش به خوبی‌ انجام شد و جالبه که حتا ویزش دو ماه زودتر از من اومد .

Mohaj Canada گفت...

سونیا جان، من تو این وبلاگم هر وقت احساس کنم چی بنویسم مینویسم. برام مهم نیست کی خوشش میاد کی بدش میاد. شما هم با تشکرات فراوان لطفا نظر بدید ولی تعیین تکلیف نفرمایید و سرتونو تو همون روزنه بفرمایید و نفس بکشید.

Unknown گفت...

مرسی.

amir گفت...

اکثر نوشته هاتون رو خوندم، آرزوی روزهای خوشتری برای شما و خانوادتون دارم.
دوست درام از احساستون از آب و هوا و مقایسشون با تهران بنویسی، و حالا که این پست رو نوشتید، پستی راجع به انتخات کانادا به عنوان مقصد و دلیل رد استرالیا از نگاه خودت بنویسی..
من web programmer هستم 25 ساله از تهران، و کمی خیال مهاجرت دارم :)
ممنون

Bye Bye Canada گفت...

سلام مهندس

چه می‌‌کنه این بیزینس (!) دلالی مهاجرت و مسافر پرونی...

قیمت هام که ماشالا بالا! لابد فقط هم Cash!!!

قربانت فعلا

خداحافظ كانادا

Bye Bye Canada گفت...

سارا خانم

شما و بقیه دوستان کانادا مثبت نویس ظاهرا یک نوار ۵ دقیقه‌ای دارید (کار که عار نیست، اگه بده چرا بر نمیگردی و ...) که مدام تموم میشه و باید از اول پخش کنید؟

یک نفر هم که داره سعی‌ می‌‌کنه تو دام سیستم کلاهبردار اینجا نیفته و به هر چیزی تن نده یا کاری مربوط به سابقه و تجربه ش پیدا کنه مثبت نویس‌ها ناراحتن؟

چرا؟

چون ممکنه (البته درسته با سیستم سوپر پیشرفته (!) کانادا این امکان خیلی‌ جزیی هستش) یکی‌ غیر از کار‌های الکی‌ و دلالی و سطح پائین، یک شغل بدرد بخور پیدا کنه و اینجا هم مهندس باشه.

درسته یک سری که تو ایران هم بیسواد بودن خیلی‌ با کانادا حل می‌‌کنند چون اینجا هیچ کس هیچی‌ نیست و همه با هم بار خرده اند و باید به کارگری رضایت دهند :)

خداحافظ كانادا

Nilou گفت...

مهربانو جان همون سال 2000 هم وکیل بد و نادرست و ناآگاه زیاد بود. همون موقع که ما برای مصاحبه رفته بودیم خانمی رو دیدیم که به اصطلاح وکلیلش بعد از یک سال انتظار هنوز فایل نامبر بهشون نداده بود.(البته می شد حدس زد اصلا فایلی در کار نبوده و اون بنده خدا سر کار بوده) در حالی که فایل نامبر ما در عرض دو هفته اومده بود. به هر حال به نظر من درباره هیچ چیز نمی شه حکم کلی صادر کرد.

Unknown گفت...

vakile mohajerat baraye kasani ke aghleshon az ye olagh kamtare vaghean lazem ast.

Ali Movadin گفت...

ممنون از اینکه حقیقت بسیار ساده ای رو که هنوز خیلی ها باور نکردن اینقدر خوب تویح دادید. سایت مهاجرا فوق العاده کامله. اگه کسی زبانش خوب نیست، خب به یه مترجم پول بده کمکش کنه. من فقط یه دفعه رفتم دفتر یه به اصطلاح وکیل. گفتم مشاوره برای مهاجرت می خوام. بهش گفتم من خودم می خوام اقدام کنم، وکیل نمی خوام بگیرم. می تونین چند تا سوالم رو جواب بدین. گفت البته، حق مشاوره مون فقط 5 هزار تومنه. پرسیدم چه فرمایی رو باید پر کنم؟ انقد قضیه رو پیچوند و سخت و وحشتناک کرد که مثلا من بگم آقا تو رو خدا خودتون این کارا رو بکنین. منم عصبانی شدم گفتم من 5 هزار تومن پول ندادم که شما کارتونو واسه من تبلیغ کنین. همون 5 هزار تومنم ازش پس گرفتم دیگه م به خودم قول دادم سراغ هیچ کدومشون نرم. خودمون اقدام کردیم خیلی خیلی هم سریع جواب گرفتیم الانم منتظر مدیکالیم. واقعا که شرم آوره "شغل" این به اصطلاح وکلا.

Unknown گفت...

با سلام

براي شروع تشكيل پرونده از طريق تخصصي با سوالي مواجه هستمو اينكه
براي نشان دادن تمكن مالي چه زماني بايد اقدام شود و از كدام بانك و چه نوع حساب پس اندازي بايد باشد .
همچنين اين مقدار پول كه براي دو نفر 14 مليون تومان ميشود ايا طي 6 ماه بطور فيكس بايد در حساب باشد ؟
اگر موجودي را نتوانيم تهيه كنين چه راهكاري وجود دارد ؟
ضمن تشكر لطفا در صورت امكان راهناميي بفرماييد
پرستو حسني تهران
parastoo_hasani@yahoo.com

بیژن گفت...

مهاجر جان سلام
اینکه کانادا خوبه یا بده به کنار و اینکه بعضی ها به به و چه چه میکنن و بعضیها هم ناکام هستند و بد و بیراه میگن ، هر کی حرف خودشو میزنه مهم اینه که طرف خودش بره تو اینترنت و اطلاعاتشو کامل کنه اونوقت تصمیم بگیره. من از اون دسته هستم که با اطلاعات کامل اقدام کرده.
مسئله مهم همین مشاورها و البته بعضی وکلا هستند که از آب گل آلود ماهی می گیرن
من بارها به دوستانم گفتم که اگر سطح زبانشون در حدی هست که میتونن سایت رسمی سفارت رو بخونن، مراحل مهاجرت رو گفته و چند تا فرم که باید تکمیل و ارسال کنی. اگر هم سطح زبان خوبی ندارن میتونن از یه دیکشنری و یا یه دوست مترجم استفاده کنن که هزینه فوق العاده ناچیزی ممکنه داشته باشه.
در ضمن قابل توجه اونایی که قصد مهاجرت دارن، سایت مهاجرت رسما اعلام کرده نیازی به وکیل و مشاور ندارید و از طرف دیگه اگر شما وکیل انتخاب کنید این دید بوجود میاد که شما اعتماد به نفص ندارین و نمی تونین گلیم خودتونو در کانادا از آب بکشین بیرون.
در هر صورت من 7000 دلار یا 4500 دلار ی که وکلا وو مشاورین از من مطالبه می کنند رو من درصدیشو صرف یادگیری زبان کردم و با اعتماد به نفس بالا خودم به شخصه اقدام می کنم.
مهاجر جان
کارت درسته و من هر روز به وبلاگ شما سر می زنم و تا حالا اطلاعات موثق و مفیدی از شما کسب کردم
موفق باشد

بیژن گفت...

اصلاح می کنم:
اعتماد به نفس (نفص!!!)

اینم وبلاگ من که یه روزی میشه سایت مرجع برای مهاجرت به کبک
http://canada.bijinet.net

ریحانه گفت...

سلام دوست عزیز! این access رو کجای سایت می تونم پیدا کنم و می تونم چطور در مورد روند کلی سئوالاتی بپرسم. ممنون

samad گفت...

سلام
من 8 ماه قبل از طریق یک شرکت خیلی مشهور - شرکت ادیسه - اقدام کردم ولی متاسفانه دیروز پرونده ام بدلیل عدم پرداخت fee paymentاز طرف این شرکت بسیار حرفه ای ! رد شد

ناشناس گفت...

آقا ممنون از صحبتات خود من هم یکی از این آدم ها ام که پول بی زبان رو دادم به کسی که بهش می گن وکیل ولی کاری که برای من کرد از یه پستچی ام کمتر بود تازه اونم با منت و هزار تا ناز و ادا
به هیچ وجه طرف وکلا نرین حداقل ایرانی هاشون. با تشکر از آقای به اصطلاح وکیل HRAz

سعیده گفت...

سلام بر شما عیدتون مبارک ممنون از سابت پر باری که دارید با نظرتون در مورد وکیل کاملا موافق هستم حداقل این به اصطلاح وکلای ایرانی که هیچ رو از هیچ تشخیص نمیدن .