۱۳۸۸ مرداد ۳۱, شنبه

اجاره منزل و خرید لپ تاپ در کانادا

خوب دلم نیومد این پست و دیر بنویسم چون دیدم که بعضیها منتظرشن.
اینجا خونه ها برا اجاره اکثرا اول ماه آزاد میشن جوری بیاین که 3 یا چهار روز قبل اول ماه اینجا باشین البته مواظب باشین به شنبه یکشنبشون یا تعطیلیشون نخورین. 3 4 روز اول و برین هتل بلافاصله وقتی که اومدین یک موبایل تهیه کنید،اینجا آژانس مسکن وجود نداره،هر محله ای که دوست دارین خونتون باشه میرید و میبینید در خونه ها زدن برای اجاره فوری از همونجا زنگ میزنید و با یارو که شمارش روی تابلو هست تماس میگیرید و قرار میگذارید که بیاد و ببینین خونه رو و خونه مورد نظرتون رو انتخاب کنید یا به یک مجتمع آپارتمانی سر میزنید و به دفتر ساختمان میرید و میپرسید که خونه برا اجاره دارن یا نه و چطوری میخواین و اینا.
اینجا آپارتمان یک خوابه رو بهش میگن 2/1 3 و دوخوابه 2/1 4 و بهمین ترتیب.
راه دیگه اینترنت هست و بهترین سایت kijiji.ca هست که شهر مونترال رو پیدا میکنید و خونه مورد نظر و به صاحبش زنگ میزنید.
مسلما هتلتون اینترنت رایگان تو اتاق بهتون میده که برا دسترسی لپ تاپ نیاز دارین فقط بگم که اگه تو ایران قیمت لپ تاپ هر چی هست اینجا باید تا 25% بهش تاکس اضافه کنید و بخرید دیگه خود دانید که آیا گارانتی می ارزه به این قیمت؟ لپ تاپ ها هم همه چینی هستن به استثنا اپل.
سعی کنید وقتایی که توریست زیاد هست نیاین که قیمت هتل بالاست. در اینصورن میتونین آپارتمانهایی بصورت یک ماهه با قیمت مناسب اجاره کنید که بعد در فرصت مناسب دنبال یکی بهتر بگردین.
اینجا خونه ها اکثرا فقط یخچال و گاز دارند بقیه چیزارو خودتون باید تهیه کنید. فورنیش کامل هم پیدا میشه با قیمت بالاتر،یه خونه متوسط یک یا دو اتاق خوابه از 650 دلار شروع میشه بسته به اینکه کجا باشه تا 1200 یا بیشتر. متوسط 800 رو بگیرین برا اینکه اذیت نشید. میتونید استدیو یعنی بدون اتاق خواب هم با 500 تا 600 دلار پیدا کنید.
حواستون باشه اینجا بر عکس تابستوناش که گرمو شرجیه مث کیش، زمستونهای سختی داره و خونتونو دور ایستگاه مترو انتخاب کنید برا کسانی که بچه دارند حداکثر 5 دقیقه پیاده روی از مترو.
اینجا زمستونا زندگی فقط زیر زمین و در مترو جریان داره برا مثال آپارتمانی که ما گرفتیم یه راه اضافی داره که بصورت تونل هست و از داخل تونل مترو بیرون میاد.
مونترال چند فسمت داره، که مهمترینش شربروک هست که میگن ایرانیها زیاد هستن و هم خونه آپارتمانی داره و هم مستقل،مونت رویال که قشنگه و خونه هاش ویلایی و دو طبقه هست مرکز شهر که شلوغ و گرون الکی و جایی هم که ما خونه گرفتیم، لانگوی که بیرون جزیره مونترال هستش ولی با مترو بیشتر از 5 دقیقه راه نیس و همه خونه هاش 20 طبقه به بالاست.سعی کنید هر روز بر اساس سلیقه یک قسمت رو برید بگردید.
این چیزارو این وکیلها یا مشاورهای احمق یا هر چی میخواین اسمشو بذارین بهتون نمیگن. اونا فقط کارایی که از خودتونم برمیومده بکنید ولی نکردینو میکنن و میچاپنتون.
اینم بگم اینجا خونه برا اجاره زیاد هست فقط باید بلد باشین چیکار کنید و بتونید باهاشون صحبت کنید.

۱ نظر:

simin گفت...

خسته نباشيد خيلي ممنون