۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۳, چهارشنبه

تعریف وکیل

در لغتنامه دهخدا تعریف وکیل بدین صورت آمده،آنکه کاری به وی واگذار شود. یعنی کاری که شما نمیتوانید انجام دهید به نمایندگی از طرف شما انجام میدهد.
ولی در لغتنامه من تعریف وکیل متفاوت است. تعریف وکیل در لغتنامه من بدینصورت است.
وکیل کسی است که شما را در انجام اموری که خود میتوانید انجام دهید ناتوان نشان میدهد.فرقی نمیکند که این امور ساده ترین  باشد، وکیل چنان استادانه این امور ساده را در نظر شما پیچیده و مبهم  جلوه میدهد که شما فکر کنید بدون او نمیشود کاری را انجام داد. تخصص وکیل گذاشتن شما در دودلی است.  راه را برای رسیدن شما به یک راه حل بسته و بین شما و راه حل قرار میگیرد . مسئله را پیچیده تر و پروسه را طولانی تر میکند تا شما هم باور کنید که بدون او کاری از پیش نمیرود. به یک سوال شما جواب درستی میدهد ولی 100 سوال دیگر شما را بی پاسخ گذاشته و یا جواب بی سروته میدهد و در عین حال با چشم به دسته چک شما اشاره میکند. بعد از اینکه با شما قرار داد بست حالا دیگه بدو تا بگیریش.
توصیه من به شما این است که قبل از اینکه  در دام یک وکیل بیفتید، از کسانی که تجربه شما را داشته اند پرس و جو  کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید. سعی کنید در اینترنت مورد خود را جستجو کرده و تجربه دیگران را مرور نمایید. قبل از اینکه کاری را شروع کنید قوانین مربوط به آنرا مطالعه نمایید.
هر چند وکلای دادگستری هم دست کمی ندارند ولی نظر من بیشتر به اصطلاح وکلای مهاجرت یا دلالین مهاجرت بود.  که ابن الوقت نشستن تا آقای جیسون کنی حرفی بزنن تا تو دل ملت رو در سایتهای مهاجرت خالی کنن.
سعی کنید همیشه اصل اخبار رو به انگلیسی و در سایت مرجع بخونید نه با واسطه و به یک  زبان دیگه.
سعی کنید تجربه خودتون رو هر چند ساده در وبلاگ خودتون بنویسید تا دیگران هم استفاده کنند ولی اینطور نشه تا احساس کردید  4 نفر میان از شما سوال  مهاجرت میپرسن حس خدای وکالت مهاجرت به شما دست بده و برید  بشید وکیل مهاجرت برای خالی کردن جیب یک سری مردم  ساده و بی اطلاع.
همین

۶ نظر:

نیما گفت...

ممنون
مطلبت مثل همیشه زیبا و به درد بخور بود.
مرسی

ناشناس گفت...

dobare to zer zadi
to age ye jo shoor dashti matalebe ghablit o mikhondi va mifahmidi ke cheghadr dochare tanaghoz goi hast ba in tafsirhaye maskhare badbakhthai ro ke mikhan beran kharej o gol nazan to aghlet be in chiza ghad nemide dadash

ناشناس گفت...

مرتیکه مزخرف تو چی سرت میشه که چرت و پرت میبافی.

ناشناس گفت...

دوره این جور نون خوردن ها تموم شده زور نزنید وکیل های...

ناشناس گفت...

حیف اسم وکیل ...اینا کلاش هستن...تا آدمهای ساده هست , این مفت خورها هم هستند...دیگه بهترینشون شما رو میترسونن که فرمها رو اشتباه پر نکنید و برای همین وکیل میخواهید !!! بابا این سایت رسمی مهاجرت برای همینه که اطلاعات بده.نه این که گیره این بی ناموسها بیوفتین...من که خودم اقدام کردم و خیلی هم موفق و عالی بود.آقای نویسنده کارت درسته...هر چند دست این دزدها رو شده دیگه

ناشناس گفت...

سلام مهندس عزیز
می خواستم درباره چیزی که نوشتید براتون پیام بگذارم و نقد کوچیکی روش داشته باشم ولی نظرات بقیه رو که دیدم پشیمون شدم. فکر کنم بد نباشه هر چند وقت از نظرات ایرانیا فیض ببرم تا یادم بیاد که با چه مردمی زندگی می کردم خوباش مثل شما وقتی یه دردی رو می بینن همه رو به یه چوب می زنن بدون اینکه استثنایی قائل بشن و بقیه هم که تاب حرف مخالف رو ندارن و اون فرد رو به ناسزا می بندن. خب باید هم ایرانمون ویران باشه و هممون آواره جایی باشیم که سرزمین ما نیست
ماها هممون رو میگم نمی تونیم درست با هم ارتباط برقرار کنیم حرف همو نمی فهمیم و به جای صحبت کردن درباره مشکل و پیدا کردن راه حل دنبال به کرسی نشوندن حرفمون هستیم.
یه روز به ایرانی بودنم افتخار می کنم روز دیگه از ایرانی بودنم شرمم میاد.