۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۷, یکشنبه

فقط محض اطلاع

سالانه 180 هزار ایرانی تحصیلکرده ایران را ترک میکنند و 90 درصد آنان به ایران بازنمیگردند. برخی از دانشگاههای آمریکا و کانادا بین 20 تا 40 درصد ایرانی تحصیل میکنند. بیش از اقوام دیگر یعنی چینی ها و هندیها و حتی خود آمریکاییها.
هزینه ای که دولتهای آمریکایی و اروپایی برای تحصیل شخصی طی 16 سال باید بپردازند حدود 50 هزار دلار است. پس کشورهای آمریکایی و اروپایی سالانه حدود 8 میلیارد دلار از قبل ایران صرفه جویی ارزی میکنند. در این بین سهم کانادا و آمریکا سالی حدود 5 میلیارد دلار است.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

با سلام ،



من خیلی وقت است وبلاگ شمارو می‌خونم در مورد تکس داشتم یه سرچی می‌کردم و متوجه شدم واقعا وضعیت پرداخت تکس در کبک خیلی ئاا برابر است در مقایسه با جاهای دیگه کانادا :

اینکام 0-40100 ۱۶%

40100-80200 ۲۰%

انتاریو ۰-۳۹۰۲۰ ۵.۰۵%

۳۹۰۲۳-۷۸۰۴۳ ۹.۱۵ %


چرا ؟ مگه کبک چی‌ داره ؟ زبان مزخرف و آدمیه سرد و حس جدائی طلبی بی‌خودی ؟ قبل از اومدن به کبک خیلی دقت کنید

مرسی‌ از وبلاگت

Mohaj Canada گفت...

این چیزهایی که شما در مورد کبک گفتید تا حدی درسته ولی مزایایی هم داره مثلا هزینه اجاره منزل در مونترال تا 30% از تورونتو کمتره. هزینه تحصیل در دانشگاههای کبک بسیار کمتر از دانشگاههای بقیه استانهای کانادا است بطوریکه با اینکه دولت کبک اعلام کرده این هزینه زیاد میشه ولی باز هم خیلی کمتر باقی میمونه. شهریت مونترال رو هیچ شهری در کانادا نداره. شهری زنده از 6 صبح تا 3 صبح و شما لازم نیست مانند تورونتو برای اینکه به سوپرمارکت دلخواهتون برین چندین کیلومتر رانندگی کنید. اینجا شما حتی نیاز با ماشین هم ندارید و این دوباره در هزینه ها صرفه جویی میکنه.