۱۳۸۹ آذر ۱۶, سه‌شنبه

انواع جرم در کانادا

متاسفانه سوالات زیادی مطرح شده که نمیتونم به آنها اینجا جواب بدم. لطفا اگه سوال دارید به من ایمیل کنید چون من در ایمیل ملزم به جواب دادن هستم حالا شاید یکم دیر ولی اینجا ملزم به جواب دادن نیستم. اینجا فقط سوالات رو میخونم و اگه مشترکاتی در آنها بود یک پست براش مینویسم. ایمیل من در پروفایل وبلاگم هست و همچنین روی فیسبوک هم هستم که سرچ کنید پیدام میکنید. سعی کنید سوالات مختصر و مفید باشند چون وقت و حوصله خوندن نامه طولانی رو ندارم.
و اما، یکی از آرزوهام اینه که اینجا موسسه یا شرکتی مادر تاسیس کنم و از ایرانیهایی که تخصصهای مختلفی دارند در پروژه های مختلف دعوت به همکاری کنم، البته بعد از اینکه دوره هایی رو حداقل به مدت یکسال در دانشگاهها و کالجهای اینجا گذروندند. دلم میخواد خدماتمون آنقدر خوب و با قیمتهای مناسب باشه که همه جای کانادا نمایندگی تاسیس کنیم تا اینها بفهمند ما ایرانیها چکاره ایم البته برای اینکار باید خیلی کار کنم. خیلی خودمو تقویت کنم. باید بتونم خودمو از جایگاهی بالاتر به اینها تحمیل کنم. اگه کسی زودتر از من میتونه اینکار رو بکنه و شرائطش رو داره لطفا اینکارو زودتر انجام بده. اگه نه، با کمک خدا، کار، کار خودمه.
اینارو اینجا داشته باشید،
 مطلبی که خیلی وقت بود میخواستم بنویسم، در مورد خلاف و انواع آن در کانادا است.
اینجا دو نوع کار خلاف داریم، خلاف از نوع civil و از نوع criminal
وقتی شما به کسی یا جایی خسارتی میزنید که منجر میشه از شما شکایت کنه (Sue)، این نوع خلاف از نوع سیویل هست. در این نوع دعوا توصیه میشه که بطور خصوصی با شاکی وارد مذاکره بشید و به نوعی راضیش کنید در اینصورت کار به دادگاه کشیده نمیشه. در مرحله دوم یک مرضی الطرفین بین شما و شاکی تعیین میشه که دوطرف رو به نوعی با پرداخت خسارت و یا ... به صلح و صفا برسونه، پیشنهاد میشه که حتی الامکان نگذارید کار به دادگاه و قاضی کشیده بشه که در اینصورت هر دوطرف متضرر میشن و باید هزینه وکیل و هزینه های جانبی رو بپردازند و کلی وقت بگذارند تا مسئله حل بشه. حداقل هزینه وکالت در اینجا حدود ساعتی 100 دلار هست و برای یک کار دادگاهی گاه دهها ساعت کار لازمه. البته وکیل تسخیری هم درصورتیکه نتونید هزینه وکیل بدید به شما معرفی میشه ولی شما از میزان تجربه اش خبر ندارید.
نوع دوم خلاف از نوع criminal هست، خلافهایی از جمله دزدی، قتل، کلاهبرداری و ... از این نوع هستند. در این نوع خلاف، کار حتما به دادگاه کشیده میشه و خلافکار برای خودش وکیل میگیره، روند کار به اینصورته که متهم نامه ای از دادگاه مبنی بر معرفی کردن خودش دریافت میکنه و بعد ازش انگشت نگاری میشه، البته متهم قبلا باید وکیل خودشو حتما مطلع کنه، در صورت دفاع و محکومیت در دادگاه علاوه بر اینکه باید جریمه و احتمالا دوره محکومیت خود را طی کنه. بر حسب میزان خلافی که انجام داده شارژ میشه. یعنی در پرونده ای که مرتبط با سین نامبر شخص هست امتیاز منفی ثبت میشه. خلاف از نوع کریمینال در هر صورت میتونه در روند تبدیل شدن مهاجرت از کارت اقامت به پاسپورت کانادایی اختلال ایجاد میکنه. در موارد خیلی سبکتر میشه با طی دوره های بازپروری که شامل یک سری کلاس هست این امتیاز منفی رو از پرونده پاک کرد و یا متوسل به وکیل شد.
سعی کنید اینجا به خاطر هیچ و پوچ خودتونو به مکافات نندازید و روزگار رو بر خود تیره نکنید.

۱۰ نظر:

نرگس گفت...

ممنون که لطف می کردید و پاسخ مرا دادید. ولی باز به هقیده من امکان داره سئوالاتی که دوستان می پرسند سئوالات افراد دیگری هم باشه و شما با جواب دادن اونها همین جا(وبلاگ ) دیگه سئوال تکراری دریافت نمی کنید .

نرگس گفت...

راستی من ایمیلتون رو پیدا نکردم

Amir A گفت...

سلام نرگس خانم

این هم ایمیل آقای مهاجر پر مشغله!

در قسمت "نمایه کامل من" می تونستید پیدا کنید.

Amir A گفت...

وای ی ی ی ی ایمیلو یادم رفت بنویسم!

airkanata@yahoo.com

Amir A گفت...

سلام آقای مهاجر

در اینجا "My Solitude Privacy" براتون کامنت گذاشتم.

ناشناس گفت...

سلام.خسته نباشید.خیلی ممنون که وقتتونا میگزاریدواطلاعات دقیق اونجا رابهمون میدید.باعرض معضرت البته نمیخوام فضولی کنم ولی دوست دارم بدونم یکی در سطح شما حقوقش تو اون دانشگاه ماهانه چقدره واینکه ایا حقوق شما هم ساعتی هست یه ماهانه؟
ممنون میشم.ضمنه میتونید جوابمو به ایمیلم بفرستید
mehrdadonly@hotmail.com
mehrdadonly@gmail.com

ناشناس گفت...

با سلام
می شه لطفا بفرمائید چگونه می توانیم در Face book شما رو search کنیم .

با تشکر
امیرعباس

صدف گفت...

سلام-مرسی که هنوز میاید وانرژی میذارید و مینویسید-شما وبلاگی رو نمیشناسید که مثل خودتون اینقدر خوب بنویسه البته در مورد آلبرتا و کلگری؟؟؟؟

مجید گفت...

سلام مهندس
خوبی؟

موضوع این شکرت مادر تخصصی که تو ذهنته چیه؟ میشه بیشتر توضیح بدی؟

ab گفت...

سلام مهندس عزیز
من ازاون روزایی که تازه واردبودی وبعضی وقتها شاکی از اوضاع پیگیر احوالاتت بودم چون قراره این راهو منم بیام وشما خوب راهو تشریح می کنی برای آیندگان آینده امابعدش این که این ایده شرکت مادررا حقیقتش من هم همیشه توذهنم داشتم واگرجدی شد من هم هستم سور وپاقرص اسممو لطفا بگذار توی لیست.