۱۳۸۸ دی ۱۲, شنبه

ملت بزرگ ایران

سلام، میگم من خیلی پرروام نه ؟! الان بیشتر از 4 ماهه اینجام هنوز اتفاق جالبی اینجا برام نیافتاده ولی همینجور مینویسم. راستش یک دلیل نوشتنم اینه که بگم هستم. دلیل دومش اینه که وقتی بعضی چیزارو بیرون میریزم راحتتر برام قابل تحمل میشه. دلیل سومش اینه که دوستون میداااارم، چون همزبون من هستید. چون حستون با من یکیه. چون دلم میخواد حسمو به شما بدون تحریف منتقل کنم. این اواخر هم شمایی که تو ایران هستید رو بیشتر دوستون میدارم و دلم میخواد منو در احساستون شریک بدونید. من همیشه این حرف رو زدم و الان که اومدم اینور و مردم اینور رو دیدم با قدرت بیشتری میگم، کشور ایران ، مردم ایران لیاقت دارند ،جوونهای ایران، لیاقت دارند. لیاقت خیلی بیشتر ازینهارو دارند. ما ظرفیت همه چیز رو در مملکتمون داریم به شرطی که متکی به خودمون باشیم. به شرطی که این عشقی که در سینه های ما هست تبدیل به کینه نشه. به شرطی که عصبانیتمون رو کنترل کنیم. به شرطی که از ظرفیتهامون برای اصلاح استفاده کنیم. متاسفانه یا خوشبختانه کشور ما در سوق الجیشی ترین نقطه دنیا واقعه. خیلیها مخالف وجود یک کشور پیشرفته با مردم متحد در این منطقه هستند یعنی براشون کابوس هست. خیلیها از بوجود آوردن بلوا در این منطقه نون میخورن و وجود یک کشور قدرتمند که بتونه منطقه رو از نظر آرامش و نظم کنترل کنه براشون کابوسه. بنابراین بطور مصلحتی با هر نوع بی نظمی همراه میشن و سعی میکنن همیشه منطقه رو در بی نظمی نگه دارن. ولی ما هم ایرانی هستیم ما ملت باهوشی هستیم، ما هم باید سعی کنیم از مقصود اونها به نفع خودمون بهره برداری کنیم. یعنی چی؟ یعنی هیچوقت بهشون اطمینان نکنیم ولی از امکاناتی که دارند استفاده کنیم به نفع خودمون.
دوستی میگفت، ایران در همسایگی خودش انقدر دشمن خونی پنهان و شیطان داره که میخوان نسل ایران و ایرانی ریشه کن شه که باز در مقایسه با اونها بهترین دوستش همون اسرائیله که ظاهر و باطنش معلومه و دشمنیشو پنهان نمیکنه. البته ما با ملت یهود سالها تاریخ مشترک داریم و اونها به کورش کبیر پادشاه ایران بعنوان یکی از منجیان خودشون نگاه میکنند همونطور که ما به حضرت موسی به عنوان یکی از پیامبران اولوالعظم نگاه میکنیم و براش احترام قائلیم.
واقعا ملت ایران ملت کاملی هستند، با یک گذشته غنی بیش از 7000 سال و دینی کامل به نام اسلام و استعدادی بی نظیر. سعی کنیم این سه را همیشه با خود داشته باشیم و از اونها برای پیشرفت خودمون استفاده کنیم. سعی کنیم تنها صلاحمون عشق باشه و صبر. سعی کنیم نفرت رو در خودمون بکشیم. سعی کنیم جواب عصبانیت رو با عاطفه بدیم. یادمون باشه همیشه اصلاح کردن لذت بخشتر و کم هزینه تر از خراب کردنه. العاقل اشاره
-----
برای اینکه الکی پست اضافه نکنم اینو در ادامه مینویسم،
اینجا سه روزه دوباره برف جدی شروع شده ولی هوا آنچنان سرد نیست حدود 8 تا 10 درجه زیر صفر، فکر کنم تا الان نیم متر برف اومده، در خبری خونده بودم که موقع شروع برف، هزینه تمیز کردن خیابونها و برف روبی برای شهرداری مونترال روزی دو میلیون دلار هست، باور نکردم ولی یک حساب سر انگشتی که کردم دیدم درسته. وقتی برف میاد شب تا صبح ساعت به ساعت ماشینهای برف روبی توی خیابونها در رفت و آمدند، تقریبا تمام خیابونهای اصلی و فرعی، جایی از یادشون نمیره، حواسشون به همه چی هست و برف رو کنار میزنن و فقط به این قناعت نمیکنن، صبح یک کامیون میاد و برفهای کنار زده رو جمع میکنه میبره. اینارو که آدم میبینه فکر میکنه حتی روزی بیش از دو میلیون دلار هزینه برف روبیه. البته امسال که برف حداقل یک ماه و نیم دیر شروع شد شهرداری کلی به صرفه اش شده.
ما که الان تقریبا دو هفته است پامون به خیابون نرسیده. چون لازم نبوده. یک دمپایی با یک بلوز کلفت میپوشم. از تونل ساختمون میرم تو مترو و با مترو میرم به بازارهای زیر زیر زمین که هر کدوم برا خودشون شهری هستند خریدمو میکنم و برمیگردم. فقط برای خرید گوشت و بعضی چیزهای ایرانی هر دو هفته یکبار به اخوان سری میزنم و مجبورم برم تو خیابون و اتوبوس سوار شم. که بازم چون هوا زیاد سرد نیست مشکلی نیست. تا 20 درجه زیر صفر رو هم بیرون بودم و زیاد سختم نبوده البته بدون باد. واقعا خوبه که اینجا زیاد باد و طوفان نداره. البته حدود 12 سال پیش اینجا یک بارون یخ مثل بلای آسمونی اومد که تمام خطوط برق رو برای یکماه تمام قطع کرد و فاجعه ای شد برای کانادا و آمریکا، حساب کنید تمام سیستمهای گرمایشی و حتی اجاق گاز منزل برقی باشه و در دمای 30 درجه زیر صفر و یکماه بی برقی.
راستی فکر کنم بدونید که مونترال برای خودش یک شهر زیرزمینی هم داره که مختص خودشه و برای خودش مدیریت جدا داره، در این شهر زیرزمینی علاوه بر خونه و آپارتمان و کلی پاساژ و مغازه، 36 سالن سینما و 10 کالج و یک دانشگاه و دو سالن تئاتر وجود داره.

۸ نظر:

Bye Bye Canada گفت...

سلام مهندس

ما هم دوستت داریم و ممنون که برامون می‌‌نویسی.

اون قسمت " بطور مصلحتی با هر نوع بی نظمی همراه میشن و سعی میکنن همیشه منطقه رو در بی نظمی نگه دارن." رو کاملا درست میگی‌ و تا وقتی‌ تو کسی‌ تو جایی مثل یخستان زندگی‌ نکنه متوجه نمیشه.

دست مریزاد.

قربانت،

خداحافظ کانادا

Unknown گفت...

سلام مهاجر عزیز
با این پستت کاملاً موافقم
می گم خدا را چه دیدی شاید اونجا کلی سرتیفیکیت گرفتی و یه شرکت با حال راه انداختی
بعدش ایران آزاد و قانونمند شه تو برگردی و حسابی کار و بارت بگیره با کوله باری از تجربه ...
به هر حال آرزوی محالی نیست که مگه نه؟

Unknown گفت...

من به وبلاگ شما سر ميزنم براي خبرهاي كانادا اما گاهي مطالب ديگه اي هم هست كه اين خوبه . ولي مطلب آخرتون كمي من رو نااميد كرد !

ملت ايران ملت كامليه !

اسلام دين كامليه !

اما در مورد استعدادها باهات موافقم . دوست عزيز اگر ملت ايران يك ملت كامل و اسلام كه دين اكثريت ايرانيهاست , يك دين كامل بود بنده و جنابعالي و بقيه دوستان نيازي به مهاجرت ( فرار ) از اين مملكت نداشتيم .

قربانت

ناشناس گفت...

Agar shoma vaghean be inke eslam dine kameli ast iman dashtid pas chera sarzamine eslame kamel ra tark nemodid va be sarzamine kofar mohajerat kardid.kheyli az matalebetoon serfan shoar ast va ehsasdi na az roye dalil va borhan, dar zemn be nazare man israel mitavanad behtarin doost baraye Iran dar mantagheh bashad va hich yek az keshvarhaye arabe mantaghe ghabele eyemad va doosti rishedar nistand

ناشناس گفت...

Albateh man be eslam beonvane dine aksariate mardome iran ehteram migozaram vali har kasi eslam makhsoose khodash ra darad ba darejate kam o ziad va goroohi ham aslan eteghadi be aan nadarand va bazi ham adiane digari mesle zartoshti ya masihi va ... darand. mohem inast ka aghayede hame afrad dar yek jamehe mohtaram shomordeh shavad va dine az hozeh hokoomat joda bashad

Mohaj Canada گفت...

افشین جان
کی به شما گفته اسلام تو ایران اجرا میشه؟ و کی گفته که من اصولا برای دین از ایران زدم بیرون؟
از لطف بقیه دوستان هم ممنونم

TORONTRÉAL گفت...

من با نظرت موافقم، هیج کشوری تو دنیا به عظمت و شکوه و زیبایی و پر برکتی ایران نیست و هیچ ملتی به گرد هوش و ادب و فرهنگ مردم ایران نمیرسه، این وضعیتی رو که واسه ی کشور پیش اومده هم به همین دلیله چون حاکمان هم ایرانی اند و از این مزایا بهره بردند.

ماگوش گفت...

سلام
ببخشید سلاح به معنی اسلحه رو با س می نویسن نه ص. ببخشید که تنها و اولین کامنتم برای شما این بود