۱۳۸۸ آذر ۳۰, دوشنبه

کالج سیسکو و خرید نوئل

امروز صبح رفتم یک کالج سیسکو ثبت نام کردم، از توی سایت سیسکو لیست تمام کالجهای سیسکو رو درآوردم و با توجه به قیمت و نزدیکی به خونه این یکی رو انتخاب کردم که از خونه پیاده 10 دقیقه راهه. راستش خیلیها به من میگفتن ادامه تحصیل بده، خوب دکترا 5 سال، برام زیاده. اگه یک فوق لیسانس دیگه هم بگیرم باز هم بعدش نمیدونم چیکاره هستم چون دو نفرو اینجا میشناسم یکیشون از مک گیل و دیگری از کنکوردیا مدرک فوقشونو گرفتن و بعد از هفت ، هشت ماه کار گیرشون اومده. پس تصمیم گرفتم یک سری دوره و سرتیفیکیت رو برم و بگذرونم و رزومم رو قوی کنم. در کنارش پروسه عضویت در نظام مهندسی اینجارو هم طی میکنم. اینجوری حداقل بعد از یکسال و نیم اینجا بعنوان مهندس کار میکنم و چند سرتیفیکیت هم میگیرم. دوره سیسکو رو به چند دلیل انتخاب کردم، یکیش اینه که تجربه عملی روش زیاد دارم و دلم میخواد تا CCIE ادامه بدم. دوم اینه که کلاسها هفته ای سه روز و از 6:30 عصر به بعده پس به برنامه های روز من لطمه نمیزنه و میتونم روز کار کنم یا اگه خواستم کلاسی چیزی باز برم. سوم اینه که کلاسهاش به زبان انگلیسی هست و اینجا بر عکس جاهای دیگه زبان فرانسه قدغن، اینجوری انگلیسی من در کنار فرانسه تقویت میشه. مهمترین چیز قیمتشه که کل دوره که دو ترم هست و کمتر از یکسال طول میکشه برای مقیمهای کبک فقط 210 دلار درصورتیکه قبل از اینکه سایت سیسکو رو بررسی کنم و از روی اینترنت مستقیما کلاسها رو سرچ میکردم برا دوره های خیلی کوتاهتر تا 3000 دلار میخواستن تازه اسمشون تو سایت سیسکو هم نبود، یعنی معتبر نبودن.

دوره زبان فرانسه هم حداکثر تا آخر ژانویه تمومه و بعدش یک دوره چند هفته ای رایتینگ داره که اونم میرم تا تموم بشه. بعدش شاید یکی دوتا کرس تخصصی در زمینه طراحی وایرلس و شاید UMTS تو یکی از دانشگاهها بردارم که هم تجربه طراحی تو این زمینه زیاد بشه چون بازار کار برا مهندسین مخابرات زیاد داره و هم به امتیازم در نظام مهندسی اضافه بشه. اینارو اینجا مینویسم که بعدا یادم نرن.
بهرحال قبل از اینکه بیام میدونستم دارم جایی میرم که باید از نو شروع کنم و اون بالا سمت راست هم اینو نوشتم و همینها پیش زمینه شروع هستن. هر چی بیشتر جلو میرم اشکالات خودمو بیشتر میشناسم. برای همین دوست دارم اول این اشکالات رو رفع کنم و خلا های موجود رو پر کنم و بعد قوی برای کار اقدام کنم. تو ایران به هر دلیل انگیزه برا اینکارا نداشتم، دوره های زیادی هم وجود نداشت، اگه هم داشت اعتبارش مشخص نبود، و بر اساس مد روز بود. یک دوره بین المللی رو یکجوری من درآوردی درس میدادن بعد هم یک مقوا با یک مهر گل وبلبل میزدن روش میگفتن سرتیفیکیت یعنی همین.
دوست دارم حتی اگه بعد از سه سال خواستم برگردم به کشورم، حداقل دو تا زبان رو درست و روون بلد باشم صحبت کنم و تو یک زمینه تخصصی حسابی خبره شده باشم. اینه که منو راضی میکنه.
بعد از ثبت نام هم به پسرم قول داده بودم برای نوئل و همچنین تولدش براش Wii بخرم و علیرغم میل باطنیم اول به Future Shop یک سر زدم، با اینکه این فروشگاه زنجیره ای جزو فروشگاههای معروف کانادا در زمینه تجهیزات کامپیوتریه اصلا ازش خوشم نمیاد. چون فروشنده هاش اکثرا تخصص ندارن و سوال که میکنیم جواب سربالا میدن و حوصلشون زود سرمیره. به درد چیز انداختن به یک آدم پولدار و کم اطلاعات میخورن. دوم اینکه الکی یک چیزایی از خودش سرهم بندی میکنه تا قیمت جنس رو ببره بالا . مثلا سیستم خودش یکسال گارانتی داره، فیوچرشاپ یکسال گارانتی مشروط هم از خودش سرش میکنه و 100 دلار میکشه رو جنس، طبق پیشبینیم با عصبانیت از فیوچرشاپ درومدم و رفتم یک مغازه کوچکتر پهلوش و به شاگرد مغازه گفتم میخوام ببینم این چیزی که پسرم میخواد اصلا چی هست و چطور کار میکنه که یکی بازشدش رو برام آورد و تست کرد و خوشم اومد و خریدم، این دنگو فنگهای فیوچر شاپ رو هم نداشت. با این وصف من آینده خوبی برا فیوچرشاپ نمیبینم حتی اینبار که رفتم دیدم فروشنده هاش نسبت به 4 ماه پیش کمتر شده بودند، نمیونم واقعا چطور اینا تشخیص نمیدن که کجای کار رو دارن اشتباه میرن. شنیدم فیوچرشاپ درابتدا متعلق به یک ایرانی بوده که از یک مغازه شروع کرده و رسونده به فروشگاههای زنجیره ای و بعد به یک مبلغ قلمبه فروختتش.
ولی خودمونیم Wii واقعا چیز خوبیه، بچه باهاش هم فعالیت مغزی میکنه هم بدنی، بازی تنیسش رو خیلی دوست داشتم، واقعا وقتی بازومو تکون میدادم تا توپ رو بزنم مثل این بود که فضای واقعی و زمین رو شبیه سازی کرده باشن. به نظرم از Play Station خیلی مفیدتر و مهیجتره.
درضمن زمستون اینجارو هم خیلی دوست دارم. حال میده تو سرما خودتو بپوشونی و راه بری، جاتون خالی پریروز که 20 درجه زیر صفر بود دیدم شیشه دو جداره از داخل یخ زده. منو یاد خاطرات دوران بچگیم میندازه که تبریز بودیم، همیشه یادمه تو زمستون لوله آب حیاط رو اگه با کیسه نمیپوشوندیم میترکید و مادرم برای اینکه هوای اتاق مرطوب بمونه کتری رو همیشه میذاشت رو بخاری بعد صبح بلند میشدیم میدیدیم که پرده جلو در یخ زده. یکبار خروسی که بابام خریده بود و انداخته بود تو زیرزمین تا به یک مناسبت نمیدونم چی چی سرشو ببریم، صبح بلند شدیم دیدیم تو زیرزمین حیوون خدا از سرما یخ زده و خشک شده. یاد کرسی که وقتی سه چهار ساله بودم تو بعضی از خونه ها بود و من از بوی زغال زیر کرسی لذت میبردم. هوای اینجا این چیزارو برام زنده میکنه. البته با این فرق که اینجا تا از خونه بیرون نریم زمستون رو احساس نمیکنیم.
خوب زیاد حرف زدم. شما هم برین دیگه به کاروکاسبیتون برسید.

---

راستی اینم یک مونتاژ جالب از مراسم نوئل ما توسط یکی از بچه های باذوق گروه زبان، قسمت آخرشو بیشتر دوست دارم. دلم برای بچه های گروه تنگ شده.



۷ نظر:

Unknown گفت...

Salut,
La video ne se projet pas et aussi je te prie de repondre a ma question sur le permis de conduire.

De plus, a ton avis les gens en provenance des regions froides peuvent mieux supporter le climat du Canada que les autres ?
MERCI

Bye Bye Canada گفت...

سلام مهندس،

تصمیم خوبی‌ گرفتی‌ به نظرم .

هم بقول خودت از لحاظ علمی‌ رو به جلو میری و بعد از ۳ سال هیچی‌ نباشه از چند نظر بارتو بستی (۲ زبان، چند مدرک)، دوم اینکه باز بقول خودت رزومه ت پر و پیمون میشه و بعدا عذر کار گیر نیاوردن رو نمی‌تونن بندازن گردن مدرک نداشته کاناداییت.

در مورد فیوچر شاپ هم من یکی‌ از دوستام ۵-۶ سال پیش، قبل از اینکه بست بای بخردش اونجا کار می‌‌کرد و اینطوری که شنیدم بیشتر در امدشون و پورسانت فروشنده‌ها از فروش سرویس پلن هست تا خود جنس (مثلا یه جنس ۱۰۰ دلار ۴-۵ دلار پورسانت داره اما سرویس پلنش تا ۲۰ دلار بسته به طول قرارداد داد و اندازه کلاهی که سر مشتری میذارن برای فروشنده داره).

جالبه که چنین سیستم پورسانتی تو بست بای نیست برای همین هم از درش که میری تو، فروشنده هاش کمتر بهت حمله می‌‌کنن! (امتحان کن)

در مورد قیمت هم یادمه من گوشی موبایلم گم شد و چون قراردادم با راجرز تازه بود، گوشی نو نمیدادن یابا باید می‌‌خریدم ۳۰۰-۴۰۰ دلار. بعد این دوستم یه گوشی موتورولا پیدا کرد که قیمت فروشش حدود ۴۰۰ دلار بود اما به عنوان کارمند فیوچر شپ گرفت ۸۰ دلار و بقول خودش احتملا قیمت خریدشون حدود ۶۰ دلار بود!!!

برای همینه که اینها حراج نصف قیمت اینها که میگذرن، از اول انقدر قیمت بالاتر از ارزش واقعی گذشته میشه که جای شکستن اون تا چند بار وجود داره.

ببخشید که طولانی شد،

راستی‌ Wii هم مبارک :)

خداحافظ كانادا

Unknown گفت...

سلام،

منظورتون از دوره‌های خود Cisco (که برای Quebec Residents ارزون تر هست) همون CISCO NETWORKING ACADEMY هست؟

میشه لطفا یه لینک راجع به این دوره‌ها بذارید؟ من در تورنتو زندگی‌ می‌کنم و می‌خوام ببینم اینجا هم داره این کلاس‌ها رو؟

ممنون

RS232 گفت...

من تمام خریدهایم را از طریق Ebay و از چین انجام میدهم. هم خیلی ارزانتر از کمپانیهای امریکایی است و هم اینکه خیلی سریعتر از کمپانیهای امریکایی آن را پست می کنند. کیفیتش هم دقیقا همان چیزی است که اینجا ارائه می دهند منتها بدون مارک. خدماتشان هم عالی است و اگر ایرادی داشته باشد یا پولتان را با Paypal پس می دهند و یا اینکه یک دانه دیگه برایتان میفرستند. من حتی گوشی موبایل و تمام قطعات کامپیوتری و یا الکترونیکی خودم را از چین خریدم و خیلی هم راضی هستم. فقط اگر میخواهید موبایل بخرید دقت کنید که سیم کارتش به سیستم شرکت خدمات تلفنتون بخوره.

Unknown گفت...

سلام اقای مهاجر

من در مورد بچه هاتون میخواستم بدونم که الان چی کار می کنند؟ با محیط کنار امدند یا نه؟؟؟البته یک بار دیگه هم ازتون پرسیدم ولی فکر کنم سرتون شلوغه چون جواب ندادین .....خودمم یه دختر 5/3 دارم بخاطر این سوال مکنم و قصد فضولی هم ندارم .......
یک سوال دیگه ..من و همسرم هر دو میکروبیولوژی خوندیم و تو ازمایشگاه تشخیص طبی کار میکنیم ..داریم مدارکمونو جمع میکنیم برای سفارت....
بازار این رشته اونجا چطوره ؟؟؟خواهش میکنم راهنمایی کنید...ممنون وببخشید که طولانی شد..

Mohaj Canada گفت...

قدیمی جان من در مورد گواهینامه یک پست داشتم ولی با این حال ترجمه گواهینامه ایرانی همون اول که اینجا میخوای پرونده باز کنی و امتحان بدی بدرد میخوره اگه کسی اونو ارائه نده بعد از قبولی در امتحان تا حداقل تا یکسال باید در کنار کسی که گواهینامه اینجا رو داره رانندگی کنه. در مورد سرما هم نمیدونم شاید اینطور باشه.
----
بای بای ممنون
--------------
آقا دیوید بله درسته. میتونید تو سایت سیسکو برید و کالجها و مدارس سیسکوی موجود در تورونتو رو سرچ کنید و با توجه به قیمت و محل یکیشو انتخاب کنید.
این آدرس رو چک کنید.
http://cisco.netacad.net/cnams/locators/LocatorMain.jsp
---------------------
آر آس 232 مرسی
---------------
مونا خانوم بچه ها با محیط زود تطبیق پیدا میکنن. بستگی داره که چقدر با بیرون درارتباط باشن. بچه های من بخاطر اینکه تو ایران از 4 ماهگی تا همین 4 ماه پیش از 7 صبح تا 5 بعد ازظهر مهد میرفتن، بنابراین بهمین خاطر و تجربه بدی که از مریض شدن بچه ها به نوبت در مهد داشتیم فعلا تو خونه هستن و با مادرشون استراحت میکنن. البته زیاد هم خوب نیست. در ضمن اینجا پیدا کردن مهد خیلی سخته و اکثر مهدها روزی 35 دلار میگیرن. از این نظر از ایران خیلی عقبترن و برای خودشونم معضلیه. شاید بعدا یک پست در اینمورد گذاشتم.

salah گفت...

جناب مهندس
با سلام من هم مهندس برق هستم و قریبا ویزایم برای مهاجرت صادر میشودقبلا ccna را گذراندم و تمایل داشتم آنرا در مهاجرت ادامه دهم با اطلاعات شما تشویق شدم و جستجو کردم علیرغم یافتن دهها مرکز رسمی در اونتاریو و آلبرتا که مقصد من میباشد هیچکدام به صورت روشن در مورد هزینه های دوره ها اطلاعاتی نداده اند آیا لینکی یا آدرسی داری؟
به نظر من گواهینامه های تخصصی نظیر سیسکو و میکروسافت بسیار در کانادا از تحصیلات آکادمیک موفقیت آمیز تر است