۱۳۸۸ آذر ۲۵, چهارشنبه

گواهینامه رانندگی و سرما

امروز کلاس زبان رو با اینکه امتحان وسط ترم داشتم تعطیل کردم و رفتم برای امتحان عملی رانندگی، ساعت 1 ظهر وقت تعیین کرده بودند در هنری بوراسارد، ساعت 10 تا 12 صبح هم وقت آموزش داشتم، بعد هم رفتم و نشستم تو مرکز امتحان تا نوبتم بشه، ساعت یک رفتم داخل و ساعت 3:30 اومدم بیرون. کلا 80 دلار برا 4 ساعت آموزش شهر دادم، البته یک دفتر ایرانی پیدا کردم که هر دو ساعت 40 میگرفت، وگرنه خود دفاتر آموزش اینجا برا هر ساعت آموزش شهر 50 دلار میگیرن تازه اکثرا وقتاشون پره. اینجا همونطور که همه میدونید بعضی قوانینشون فرق میکنه در ضمن من هم قبلا با ماشین دنده اتوماتیک رانندگی نکرده بودم و باید یک چند ساعتی حتما آموزش می دیدم . تو ماشین دنده اتوماتیک پای چپ اصلا کار نمیکنه و همین یکم منو اذیت میکرد یعنی بطور آزار دهنده ای برا کسی که تازه با ماشین اتوماتیک رانندگی میکنه ساده است و در عین حال اگه پای چپ اشتباها حرکت کنه و بخواد ترمز یا کلاجی که وجود نداره رو بگیره ممکنه باعث ردی بشه.
50 دلار هم برای اجاره ماشین برای امتحان دادم، چون اینجا باید هر کس خودش ماشین بیاره برا امتحان و اگه نداشته باشه همینجا 50 دلار فیش میده و اجاره میکنه. وقتی داخل رفتم 25 دلار بابت امتحان شهر از من گرفتن، بعد از نیم ساعت با مامور امتحان رفتیم سراغ ماشین. قبلش به من توضیح داد که 25 دقیقه امتحان طول میکشه و چند کلمه مهم رو که باید میگفت تا من اجرا کنم با من مرور کرد. بعد حرکت کردیم. زیادی با احتیاط روندن هم خیلی سخته یک دو جا بند آب دادم، مخصوصا یک جا اصلا چراغ قرمز رو ندیدم و حدود 20 متر مونده دیدم که یکدفعه پامو کوبیدم رو ترمز و ماشین چند متری لیز خورد. ازونجا ببعد گفتم ردم کرده و بیخیال شدم و به سبک خودم رانندگی کردم. بعد رسیدیم به مرکز امتحان پر از برف و یک پارک دوبله هم اونجا از من گرفت. وقتی میخواستم بیام پایین طرف گفت واستا اشتباهاتو بشنو بعد برو، با بی اعتنایی گفتم باشه من رد شدم ولی حالا بگو. گفت من نگفتم رد شدی گفتم اشتباهاتو بشنو بعد برو. بعد گفت حالا میگم که قبولی. گفتم دمت گرم خیلی حال دادی. خلاصه بعد رفتیم و عکس انداختیمو 45 دلار دیگه واسه گواهینامه گرفتن، و گواهینامه موقت رو دادن دستمون گفتن تا یکهفته دیگه اصلی میاد در خونتون و دیگه کاری اینجا نداری و برو پی کارت.
یک کارت دیگه هم به انبوه کارتهای ما اضافه شد.
جالبه که تلویزیون میگفت امروز صبح 18 درجه زیر صفر بوده الان هم میگه 11 درجه زیر صفره ولی من که بیرون بودم زیاد این سرما رو احساس نکردم. صبح یک 15 دقیقه کنار ماشین واستادم تا اونکه تو ماشین آموزش داشت کارش تموم بشه و عصر هم 15 دقیقه واستادم تا اتوبوس بیاد ولی نمیدونم چرا همش احساس میکردم دما حداکثر 5 درجه زیر صفره. لباسم هم معمولی بود یعنی یک کاپیشن زیرش یک پلیور و زیر شلوار هم چیزی نبود. البته باد هم زیاد نمیومد و دمای موثر هوا 18 درجه بود و پایینتر نرفت.
این زبان فرانسه داره به طرز وحشتناکی به انگلیسی من لطمه میزنه بنابر این تصمیم گرفتم اگه کرسی چیزی رو برمیدارم به زبان انگلیسی باشه.
تعطیلات نوئل و سال نو هم نزدیکه و ما مث مدارس و دانشگاهها بیشتر از دو هفته تعطیلیم. شاید یک ماشین کرایه کنم و بریم اطراف سری بزنیم.

۱۱ نظر:

Sara H. گفت...

يووووهووو... تبريك ميگم! :)

Bye Bye Canada گفت...

سلام مهندس مبارکه.

میگم یه مدت دیگه اینجا باشی‌ امید به خدا یه کیف پر پر کارت خواهی داشت که بیشتر از نصفش برای انواع و اقسام بدهکاری هست :)

موفق باشی‌

خداحافظ کانادا

Unknown گفت...

سلام

در کل پروسه دریافت گواهینامه کانادائی گواهینامه ایرانی شما تو چه مرحله ای به دردتون خورد؟

! Félicitations pour le permis

Unknown گفت...

آقا مبارکه. خیلی خوب شد. حدافل از تعطیلات نهایت استفاده رو میبرین.
برای کریسمس دانشگاه برنامه خاصی نداره ؟

farandeh@gmail.com گفت...

سلام
مدتيه شما رفتين تو فيورايت من! ما قراره بياييم استان كبك و شما تنها وبلاگي هستيد كه اطلاعات مفيد ميده..
يك ماه و نيم ديگه هم توي مونترال مصاحبه داريم چون داريم از طريق تجاري اقدام ميكنيم..
با اينكه قراره دليل بياريم كه چرا كبك رو انتخاب كرديم واقعيت اينه كه هنوز جايي رو انتخاب نكرديم. البته مثل بقيه نميخوايم صاف از كبك خارج بشيم يعني پنجاه پنجاهه.... ممكنه خوشمون بياد ممكنه خوشمون نياد...
بااينكه هميشه وبلاگ شما را ميخونم هنوز به اين نتيجه نرسيدم كه بالاخره خوبه يانه.... تازه ما هيچكدوم يك كلمه فرانسه هم بلد نيستيم ... نظري داريد براي من؟

Unknown گفت...

مبارک گواهینامه باشه..اتفاقا امروز چون اینجا یخبندون بود ماشین های آموزش ملتو آورده بودن تمرین روی یخ!چون توی سوئد یه امتحام مجزا از امتحان شهر واسه رانندگی روی یخ میگیرن!
اینجا -7 درجه بود و من داشتم میمردم!بادی میومد که احساس میکردم الان در جا یخ میزنم میمیرم!

ناشناس گفت...

خیلی مبارکه- موفق باشی مثل همیشه

Unknown گفت...

مبارکه:) ما هم کانادا هستیم. تازه وبلاگ زدم. خوشحال میشم لینک کنید:)
http://goleragrag.blogfa.com/

RS232 گفت...

مبارکه مهندس. فقط میخواستم بگم که هوای اینجا امروز اینقدر گرم بود که من با تیشرت اومدم سر کار. دلم برای برف و سرما خیلی تنگ شده.

Mohaj Canada گفت...

ممنون از همه دوستان با معرفت.
جناب فرانده به نظر من شما مستقیما از همون فرودگاه تشریف ببرید تورونتو چون کبکیا بیشتر از بیزینس به خوشگذرونی اهمیت میدن در ضمن خیلی هم ناسیونالیستن.

Unknown گفت...

سلام آقای مهاجر
خیییییییییییییلی خوشحال شدم.
باور کن هر گام کوچیک هم که بر می داری خوشحال می شم و امیدوارم که یک روز باعث افتخار ما دوستان وبلاگیت بشی.
همواره موفق باشی
صحرا