۱۳۸۸ آبان ۱۴, پنجشنبه

دوستان جدید من












امروز تا ظهر استاد اومد درس داد و بعد از اون دانشگاه گردی داشتیم، یکی از دانشجوها رو مامور کرده بودن همه دانشگاه UQAM یا همون دانشگاه کبک رو به ما نشون بده تا بتونیم راحتتر از امکاناتش استفاده کنیم.
خودمونیم رک و پوست کنده بهتون بگم، اینقدر عزت و احترامی که برامون قائل میشن، هیچوقت تو یک محیط اداری یا دانشگاهی تو مملکت خودم در عرض 30 سااال از کسی ندیدم. گاهی از بس احترام میگذارن و امکانات بهمون میدن، دیگه خجالت میکشم. اینارو برا تبلیغ اینجا نمیگم، اینجا مشکلات خاص خودشو داره، اونا جدا ولی این هم جدا اینارو میبینم و میگم مثل مشکلات اینجا.
والا تو این خیابونی که دانشگاه یوکم قرار داره یعنی سن کاترین، درست چسبیده به پاویون ما دو سه تا سک-س شاپ هست، من هر وقت میخوام وارد شم خندم میگیره. آخه برام عادی نیست. یارو تمام وسایل و ادواتش رو ردیف کرده پشت ویترین. حالا کارگاه و ایناش جدا. اینم فیلم ماست. امروز به این راهنما به شوخی میگفتیم، اینهمه اینجا برا ما بازدید گذاشتی نمیشه بریم اون دست خیابون یه بازدیدم از اونا بکنیم؟ خلاصه کلی شوخی میکردیم و میخندیدیم. حالا تعریف نباشه، من کلا تو محیط بیرون و هر جا باشم سعی میکنم محیط رو شاد بکنم حالا میخواد ایران سر کار باشه، مسجد باشه، یا سر کلاس تو کانادا باشه. بچه ها هم همه همراهی میکنن.
هفته دیگه یا دو هفته دیگه جاتون خالی میخوان مارو ببرن کبک سیتی بگردونن 8 صبح حرکت داریم و هشت شب هم برمیگردیم. مهمون دولت کبک هستیم.
امروز هم که اومدم خونه دیدم یک نامه از دولت کبک اومده که برا اینکه پول بچه هاتو بدیم باید مطمئن بشیم اینجا زندگی میکنی و نرفتی مثلا تورونتو برا همین ، فاکتور تلفن و فاکتور کردیت کارت یا اجاره نامه رو خواسته بودن.
چند تا عکس هم از امروز و دوستا جدیدم براتون گرفتم، میگذارم.
جهان که میگن ما هستیم، 15 نفر تو یک گروه از "مولداوی، رومانی، ایران، پرو، کوبا، چین، مکزیک، ونزوئلا ، کلمبیا" مهم اینه که همه با هم دوستیم و خوش میگذره.

۱۱ نظر:

Bye Bye Canada گفت...

سلام مهندس

بالاخره شما رو زیارت کردیم.

من تا حالا فکر می‌‌کردم که یک نفر هستیم اما الان یکم شک کردم :)

راستی‌ اگه می‌‌خیلئ فرانسه ات هم زود پیشرفت کنه سعی‌ کن نوک بینی‌ رو بالا بگیری موقع فرانسه حرف زدن!

فعلا شب بخیر و خوش بگذره.

خداحافظ کانادا

Unknown گفت...

خوبی کانادا اینه که آدم می تونه همه دنیا رو توش تجربه کنه فرهنگهای مختلف رو بشناسه غذاهای جورواجور رو امتحان کنه دوستای خوبی پیدا کنه و مهم تر از همه اینکه خودت باشی بدون اینکه مجبور باشی خودتو سانسور کنی. چیزهایی که زندگی در این محیط به من یاد داده اینا هستند:
1. مردم رو قضاوت نکنم
2. همه خوبند مگر واقعا" به طور مستدل برام ثابت بشه
3. تا می تونم باید به بقیه کمک کنم
4. میشه از شادی بقیه هم شاد بود
5. دنیا جای زیبایی برای زندگیست اگر متعصب نباشیم
6. بکوشم
7. درست مصرف کنم
8. ......

خوشحالم که در کنار مشکلات جا افتادن در زندگی جدید ایام خوبی را تجربه می کنید. آیا همسرتان هم به کلاس زبان می روند؟

ناشناس گفت...

سلام
بالاخره تونستم براتون پیغام بذارم.
1- در حال حاضر تو ایران واکسن آنفولانزای معمولی هم پیدا نمیشه!
2- خوشحالم که یه ذره روحیتون عوض شده.
3- تبریک میگم در بالاترین سطح کلاس نشسته اید.
4- باز هم منتظر خبرهای خوبم.

Unknown گفت...

الان شما بخوايين ادامه تحصيل بدين شرايط international student رو دارين يا مثل خودشونين?
منظورم اينه که شرط معدل يا ielts - GRE رو ميخوان يا نه؟
من از هر کی شنيدم ميگه ادامه تحصيل خيلی سادس.اين شامل دانشگاه های درجه 1 کانادا مثله بريتيش کلمبيا يا تورنتو هم ميشه يا فقط اين کالج ها به راحتی به شما پذيرش ميدن؟

ناشناس گفت...

سلام،من چند تا سوال داشتم،ممكنه لطف كنيد واطلاعاتي در اين زمينه ها بديد؟ ظاهراشما فرانسه تون خيلي خوب بوده كه در اون سطح قبول شديد ،خودتون فكر ميكرديد همين سطح باشيد ؟هزينه شوفاژ يا گاز يا الكتريسيته و اينجور چيزها براي گرم كردن خونه چقدره ؟ من يه معلم فرانسه داشتم كه ميگفت حتما بايد تو مونترال قديمي زندگي كنيد چون سيستم گرمايشي اونجا ارزونتره ، ميخوام ببينم اين حرف درسته ؟ ميگفت خونه هاي غرب مونترال و جديد زمستوناش سرده و بايد كلي پول الكتريسيته بدهند. ممنون ميشم اگر اطلاعاتتون رو در اين زمينه بگيد.

Unknown گفت...

به آرش:
برای دانشگاه بی سی : تنها فرق بین یک دانشجوی اینترنشنال با یک مهاجر این هست که دانشجوی اینترنشنال شهریه بالاتری باید بپردازد وگرنه شرایط گرفتن پذیرش ورود به دانشگاه یکی هست. نمرات در درس و زبان انگلیسی. کسانی که سه سال آخر تحصیلشان در کانادا بوده اند احتیاجی به تافل و غیره ندارند ولی شرط نمره زبان را دارند. موفق باشید.

sasan گفت...

آقا یک سوال: خدا وکیلی با این آقای بی بی کانادا ملاقات کردی غمباد نگرفتی از بس برات منفی بافته یا شایدم ایشون واسه ما خالی میبنده كه کانادا اله و بله كه نکنه ما بیاییم وجاشون تنگ کنیم .عزت زیاد

parsa2009 گفت...

سلام
تبريک ميگم
خوشحالم که روحيت عوض شده

Mohaj Canada گفت...

آرش جان، کسی که اینجا مقیم میشه دیگه همه امکانات یک شهروند کانادا رو داره. در ضمن اگه راجع به دانشگاههای کانادا اطلاعات داشته باشی اون 4 تا دانشگاهی که اسم بردم جزو 10 دانشگاه برتر کانادا هستند.
چیزهایی که راجع به آیلتز و تافل تو سایت مینویسند بیشتر مربوط دانشجوها بین المللیه اگه کسی کوالیفاید باشه و مقیم، کاری به اون چیزا ندارند.
----------------------
خوب کارنو جان من تو ایران 13 ترم کلاس زبان فرانسه در کانون زبان رفته بودم. ولی فکر نمیکردم از نظر اینا ادوانسد باشم، در ضمن خود دانشگاه هم یکبار دیگه مارو جدا از اداره مهاجرت تعیین سطح کرد.الان میبینم تو کلاس همه در یک سطحیم.
------------------------
در مورد هزینه گاز و برق و شوفاژ شما کاری به اینا نداشته باش، سعی کن خونه ای اجاره کنی که همه اینها شامل اجاره بشه، اونوقت هر چی دلت میخواد مصرف کن. بیشتر خونه ها اینجا اینطوریه. با این تفاثیر مونترال قدیم و جدید نداریم. من اصلا نمیدونم هنوز مونترال قدیم کجاست جدید کجاست.
-----------------------------
ساسان، خداحافظ کانادا قسم خورده از کانادا انتقاد کنه فقط، خوب بذار بکنه اینجا آزادیه. بقیه هم کار خودشونو میکنن.
----------------------
در ضمن من روحیم تغییری نکرده. من اتفاقاتی رو که برام میفته مینویسم. فکر هم نکنم کسی جز همین بچه ها کلاسمون و همکارا سابقم از روحیه من اطلاع داشته باشند. من کلا شادم ولی واقعیت هم واقعیته و اگه یکم تلخ بود نمیشه گفت روحیه آدم خرابه و برعکس.

رودابه گفت...

هموطن محترم نظرتون توی وبلاگ من کاملا قابل احترام ولی اگه دقت کرده باشید توی سربرگ رزومه تون مشخصات کامل خودتون رو باید بنویسید....
مطمئن باشید که اکثر دوستان اول کار باید از کارهای پایین شروع کنند شک نکنید. امیدوارم شما از دسته مهاجرایی باشید که کمتر از یک سال بتونید یک مقام و پست عالی به دست بیارید برای ما باعث افتخاره.
من از دسته آدمهایی هستم که واقعا از شنیدن خبرهای خوش و خوب از طرف دوستای مهاجر خوشحال می شم و یکی از بزرگترین آرزوهام اینه که شاهد موفقیت های پی در پی دوستان باشم.
شاد و پاینده باشید

نازنین گفت...

It's nice that you allowed us to see your new friend :)
Wish you learn a lot in your French classes.

all the best