۱۳۸۸ مهر ۲۸, سه‌شنبه

تشکر از دولت کانادا

خبر اول اینکه، امروز دولت فدرال اولین مبلغ هزینه ماهانه بچه ها رو به حسابم واریز کرد، حدود 1090 دلار برای دو بچه فکر کنم هزینه مربوط به 1.5 ماه باشه هنوز نامه ای دریافت نکردم. دولت کبک هم هنوز چیزی واریز نکرده ولی شنیدم جمع میکنه و هر سه ماه واریز میشه. پس تا اطلاع ثانوی ما مهمون بچه هامون هستیم. از دولت کانادا تشکر میکنم. چند وقت پیش تو سایتش خونده بودم هر ماهی که مدارک بفرستیم بیستم ماه بعدش واریز میشه و امروز 20 اکتبر ساعت 9 صبح پول تو حساب بود. سر وقت. بدون اذیت، بدون اعصاب خوردی،بدون سین جیم، بدون پارتی بازی ،بدون منت، طبق قانون خودشون.

Special Thanks to Government of Canada
پیش خودم فکر کردم الان دو ماهه اومدم اینجا ولی بیشتر از 35 سال تو کشور خودم زندگی کردم حتی یکبار کسی نیومد در بزنه بگه بیا اینماه نفت رو گرونتر فروختیم اینم سهم بچه هات، حالا مقرری ماهانه که بماند. تازه هر سه چهار ماه یک سبد گدایی میگذاشت دم در خیابونا و به بهانه جشن نیکوکاری و کمک به غزه و ... از مردم گدایی میکرد. یادم اومد تو ایران که بودم دولت فعلی طرح پرداخت یارانه به خانه وار رو مطرح کرد، چقدر جون مردم رو گرفت و سوال از اموال و داراییهاشون پرسید تا آمارگیری کنه که آیا بخواد ماهی 50 الی 100 تومن به یک خانواده بده یا نده، آخرش هم هیچی. مطمئنم اگه هم بخواد بده انقدر بی عدالتی و پارتی بازی و گذشتن از تایید جناب حاج آقای مدیر پشمکیان پرمدعا و برادر معاون دغلیان پیشونی کبود داره که طرف اصلا میگه خرمون از کره گی دم نداشت. واقعا از یادآوری سیستم خفن درب و داغون و پرمدعای دولتی ایران که بیش از 30 سااااااال تحمل کردم گریه ام میگیره.
خبر بعد اینکه، دیروز یکی از اساتید دانشگاه مونترال با من تلفنی تماس گرفت، و گفت برای تکمیل تیم تحقیقاتیش برای انجام پروژه احتیاج به یک تیم 7 نفره داره و از من پرسید میخوام دکترا ادامه بدم یا بعنوان ریسرچ اسیستانت کار کنم که من گفتم با توجه به اینکه با مبالغ وام دانشجویی و اینا زندگیم نخواهد چرخید من دومیشو انتخاب میکنم. بهرحال از من شماره اسکایپ و اینا گرفت و برا روز جمعه با من قرار گذاشت تا حضوری با من مصاحبه کنه با توجه به زمینه کاریش بیشتر از 30% احتمال پذیرفته شدن به خودم نمیدم، ولی امید به خدا. من از قبل از اینکه اینجا بیام همه چیزو به خدا واگذار کردم. فعلا هم دارم یک پاور پوینت بصورت رزومه از خودم تهیه میکنم که برم براشون ارائه کنم همزمان هم خودمو برای امتحان آئین نامه رانندگی پنج شنبه آماده میکنم.
چند روز پیش هم کارت اقامت با طرح جدید همه خانواده با هم اومد ولی مال من هنوز نیومده و تعجب میکنم. طرح کارت جدیده و خیلی قشنگتره، رو اینترنت هنوز همون کارتهای قدیمیه و نتونستم پیدا کنم براتون بگذارم.
از وقتی که بخش نظرها رو محدود کردم اینجا آرومتر و مفیدتر شده، هر وقت بخوام غر میزنم و هر وقتم بخوام تعریف میکنم. دیگه اثری از بعضی ناشناسها که میومدن و تیکه مینداختن و میرفتن نیست.
تا بعد.

۱۳ نظر:

Sara H. گفت...

I am so happy and will keep my fingers crossed for you. You will get the job. Try to remain calm and confident during the interview
!

Unknown گفت...

سلام
بهتون تبريك ميگم. من چند روزي ميشه كه وبلاگ شما رو مي بينم. اميدوارم موفق باشيد و اين خبر خوب امروز رو به فال نيك بگبريد. من يه سوالي داشتم و اون اينكه شما براي دانشگاه مونترال رزومه فرستاده بوديد كه با شما تماس گرفتن ؟
راستي در مورد خودم بايد بگم كه من هنوز تو ايرانم و مي خوام براي كانادا اقدام كنم.
ممنون

Bye Bye Canada گفت...

سلام مهندس

مبارکه هر ۳ تاش :)

فعلا شبت بخیر

خداحافظ کانادا

neli-basi گفت...

سلام .كارت اقامت و مبالغ ماهانه بچه ها مبارك باشه.اميدوارم در موقعيت كاري بوجود اومده موفق باشيد.

Ali Movadin گفت...

Congrats! Nice card! I couldn't find the new design on the internet either; thanks for putting a picture of it! :D

BTW, very true comment about Iranian government's attitude.

ناشناس گفت...

مهاجر جان: خيلي واسه خبرهاي خوبت خوشحال شدم. روزهاي خوب بيشتري پيش رو داري. برات بهترين آرزوها رو دارم.

چند سوال:
1-ميدونيد چه كتابي تو كلاسهاي فرانسه تدريس ميشه؟ اگه داريمشون بيارمش يا نه؟

2- اگه ممكنه راجه به قيمت خونه اي كه اجاره كرديد بگين و شرايط و امكاناتش. بنظرم كيس خوبي دارين.

anna گفت...

in pesar koochike che khoshgelo maloose. khoda vasatoon hefzesh kone:)

Bye Bye Canada گفت...

سلام مهندس

بابت مصاحبه که توکلت به خدا.

حداقلش اینه که کمی‌ بیشتر با روند (معمولاً بسیار آروم!) کارها در اینجا آشنا میشی‌ :).

راستی‌ ضمن مصاحبه در مورد مدت قرار داد اگه بصورت غیر دانش آموز استخدامت بکنن پرسش کن. چون گاهی‌ ۲ ساله قرار داد می‌‌بندی و به دلیل اینکه محیط آکادمیک هست و پولی‌ که بهت می‌‌پردازند از گرنت (بودجه) دولتی تامین می‌‌شه (معمولاً) ، فسخش به راحتی‌ شغل عادی نیست که بگی‌ از فردا نمیام.

اون قصه یکی‌ بودن من و شما هم که درسته دیگه مگه نمی‌‌دونستی؟!

در ضمن من خودم هم قبول دارم که من و شما الان ایران هستیم فقط نمی‌‌دونم چرا انقدر هوا سرده اینجا!.

در مورد اونهم که میگن عامل دولت هستیم، نمی‌‌دونی از این پولی‌ که بابت جاسووسی می‌‌گیریم هم باید به کانادا مالیات بدیم؟! :)


موفق باشی‌.

خداحافظ كانادا

Al Parsai گفت...

بهتون بابت موفقیت ها تبریک می گم. در ضمن امیدوارم هم استخدام بشین و هم اینکه کارتتون زودتر بیاد (هنوز دیر نشده).

یک نکته مهم. کارت های اقامت کانادا در مالکیت دولت کاناداست، بنابراین اگر شما عکس کارت رو روی اینترنت قرار بدین ممکنه بیان سراغتون. از اون بدتر ممکنه کسی تقلب کنه و خدای نکرده دامن شما رو بگیره. من جای شما بودم تصویر کارت رو بر میداشتم؛ هرچند که ماشالله کوچولوتون خیلی خوشگله. خدا حفظش کنه.

salam گفت...

سلام اقاي مهاجر.منم مثل دوستان از اينكه اتفاقات خوبي براتون افتاده خوشحالم.يك سوال داشتم شما به چه زباني محاوره ميكنيد؟(چون در جايي گفتيد كه زبان انگليسي باز هم حرف اول رو ميزنه)مردم عادي ايا تسلط كامل به دو زبان را دارند؟

آذردخت گفت...

سلام
شما احياناً ICTI كار نمي‌كرديد؟

Bye Bye Canada گفت...

سلام مهندس

مصاحبه امروز چی‌ شد؟ برامون خبر خوب داری؟

فعلا شبت بخیر

خداحافظ کانادا

Lonely Girl گفت...

سلام مهاجر جان
من همان مهربانو هستم.
مصاحبه چی شد؟
میشه ای میلتون رو بهم بدین؟
baghjari@gmail.com