۱۳۸۸ شهریور ۲۰, جمعه

امیدی دیگر

نه بابا مثل اینکه رزومه هایی که میفرستیم خونده میشه.
ظهر بود خواب بودم دیدم تلفن زنگ میزنه، ورداشتم گفتن ما از کمپانی فلانی هستیم و اسممو گفتن، نه تبلیغ بود و نه هیچ چیز دیگه چون من صبح برا پوزیشن اینا رزومه داده بودم. یک شرکت مخابراتی بود. خانومه کمی سوال از من پرسید و گفت فعلا فقط میخواستم ببینم از کی میتونی در دسترس باشی برا کار. که من گفتم ASAP و گفت باشه برا تاریخ اینترویو بهت زنگ میزنیم. بهر حال این یک نشونه بود ازینکه باید هر لحظه آماده بود و اینکه همزمان باید زبان انگلیسیمو Up to date کنم. بازم خدا رو شکر چون کم کم داشتم فکر میکردم شرکتها اصلا برا مهاجرا جدید اهمیتی قائل نیستن. باید تلاشمو چند برابر کنم.

۱۳ نظر:

ناشناس گفت...

مگه 5 شنبه مصاحبه نداشتین؟

ناشناس گفت...

سلام دوست عزیز دیشب وبلاگ شما رو پیدا کردم و همه اونرو خوندم. در مورد این مطلب اخیرتون برای یکی‌ از دوستان من که ۶ ماهی‌ قبل از ما اومدن این اتفاق افتاده بود اما خیلی‌ از شرکت‌ها شما رو به عنوان کارگر مجانی‌ یا همون والنتیر میخوان تا نیروی جدید نگیرن و در هزینه شرکت صرفه جویی کنن. حتما ته توی این رو در مورد این شرکت‌ها که زنگ می‌‌زنند در بیارید که هر چند میگن برا سابقه خوبه و اینها اما شما باید چند ماه باز از جیب بخورید و هیچ تضمینی هم نیست. موفق باشید

hm گفت...

dooste aziz bazam ke dari gool
mikhori.inghadr sade va zoodbavar nabash
in keshwar toro faghat wase poolet va nirooye kare arzoonet mikhad
dari waghteto talaf mikoni.
HM

ناشناس گفت...

shoma kar peyda mikonid bezoodi,faghat omidetoon be khoda bashe. alan ozaye kar kheili behtar az 3,4 mah pish shode inja. va man motmaenam ba in sabeghe kar va tavanaE shoma, zood kar gir miyarid.

نيلوفر گفت...

سلام .شما اون مصاحبه پنج شنبه رو شركت كردي؟براتون از صميم قلب ارزو مي كنم بزودي كار مناسبي پيدا كنيد.راستي از توصيه هاي خوبتون هم براي اوايل مهاجرت ممنون
موفق باشي

ناشناس گفت...

سلام . میشه لطفا برای من فرم تهیه رزومه به سبک کبک را بفرمائید . چون من دارم رزومه تهیه می کنم می خوام که یکباره اینکارو انجام بدم.

خیلی از لطفتون ممنونم

An Iranian/Canadian گفت...

If you were successful in Iran, for sure you will succeed in Canada. Just don't give up. First days or even months are a little hard, don't look back. now that you are here, it's time to just think about what you should do right now. I recommend you to send your resume to Ontario companies as well. It's not hard to move to Ontario. Have you ever tried www.indeed.com website

ناشناس گفت...

نگران نباشید به زودی کار پیدا خواهید کرد من که همیشه برای این راهنمایی های خوبتان دعاگویم

ناشناس گفت...

در ضمن به حرفهای ناامید کننده افرادی هم که فقط از روی حسد سعی در ناامیدیتان دارند اهمیت ندهید..

Mohaj Canada گفت...

سلام
ممنون از همه دوستانی که بهم امید میدن و همه دوستانی که بهم ادوایس میدن و میگن اینکارو بکن یا نکن و تجربه شونو منتقل میکنن. به همه اینا احتیاج دارم.
در مورد پنج شنبه، نیلوفر خانم خق با دوستان بود من زنگ زدم و دیدم میخوان فقط راهنماییم کنند و شاید پول هم بگیرن فعلا که هی میندازمش عقب.
درمورد رزومه من اینکارو کردم که تو workopolis عضو شدم، کاری که اون میکنه سوال میکنه و خودش رزومه با فرمت اینا میسازه و تو خروجی میده. همون میشه اساس رزومه شما و میتونید تغییرش بدید.

خورشید گفت...

دوست عزیز هر کاری می‌‌کنی‌ و جان هرکی‌ که دوست داری از این نوشتن واقعیت‌ها و مشکلات غافل نشو که برای ما که هنوز تصمیم به اومدن نگرفتیم حکم کیمیا رو داره. متاسفانه یا خوشبختانه تعداد افرادی که میگن اونجا بهشته و هیچ مشکلی‌ نیست خیلی‌ زیاده و فقط تعداد خیلی‌ کمی‌ از دوستان شجاعت و لطف این رو دارن که از سختیها بگن. بازم دستت درد نکنه.

ناشناس گفت...

Dear Friends,
I wonder what you call 'Behesht'. There is no 'Behesht' except the one I know as heaven. Wherever you are, there are problems and challenges you have to face. When you decide to immigrate that means you have made yourself ready to face a new set of challenges one of which is looking for a job in a society where people do not speak your language. As a result, you must improve the target community language (in this case English) as much as possible. You must get used to the norms of that society and so on and so forth.

Dear Mohajer, Please don’t quit. Try your best as you did back home in Iran. Like what you found out, improve your language. The rest lies in Allah’s hands. Life can be more interesting and fruitful when you get through with the problems and successfully settled down.

Ali

ناشناس گفت...

سلام. مطمئنم كه در كارتون پيروز مي شويد
من هم مي خوام كه به كانادا مهاجرت كنم. فرمهاي اوليه رو فرستادم اما هنوز جوابي نيومده. چهار ماه هم از اررسال مدارك مي گذرد. سوالم اينه كه چقدر ممكنه جوابشون طول بكشه. آيا راهي براي پيگيري هست
ممنون مي شم كه جوابم رو بدي
شاهين
shahin2121@gmail.com