۱۳۸۸ تیر ۱۵, دوشنبه

قیمت برخی مواد غذایی در کانادا


به نقل از سایت ایرانیان مقیم تورونتو
یکی از پرسش های رایج متقاضیان مهاجرت و تحصیل در کانادا، قیمت مواد خوراکی ، لوازم زندگی، لباس و سایر خدمات و مقایسه آن با ایران است. البته نرخ های هر کشور را باید با توجه به درآمد متوسط افراد سنجید. لذا با در نظر گرفتن حداقل در آمد ماهانه 1800 دلار ( طبق مصوبه دولت کانادا برای حداقل 10 دلار حقوق کارگران به ازای یک ساعت کار) به نرخ های زیر توجه نمایید:
ضمن اینکه قیمت مواد غذایی در کانادا نسبت به نوع آنها مشابه ایران نیست. برخی کالاها ممکن است در ایران گرانتر از بقیه باشند اما دراینجا برعکس . به موارد زیر دقت کنید:
گوشت: هرکیلو 11 دلار
مرغ: هر کیلو 7 دلار
شیرینی تر ایرانی: هر کیلو 17 دلار (!) و خشک 14 دلار
نان: هر کیلو 2 دلار..(بربری ماشینی: یک دلار)
برنج خوب: هر کیلو کمتر از 1 دلار
پنیر لیقوان: هر کیلو 20 دلار
پنیر خامه ای: هر کیلو 10 دلار
شیر: هر لیتر 1.5 دلار
کره: هر کیلو 20 دلار
مارگارین: هر کیلو 4 دلار
ماست: هر کیلو 4 دلار
نوشابه دولیتری: 1 تا 1.5 دلار
آبمیوه تازه 1.84 لیتری: 3.5 دلار
قند: هرکیلو 2.5 دلار
شکر: هر کیلو 1.5تا 2 دلار
چای: هر کیلو 5 تا 6 دلار
بستنی هر لیتر 1.5 دلار
تخم مرغ هر شانه 5دلار
سیب، پرتغال، نارنگی، سیب زمینی، گوجه فرنگی و بادمجان هر کیلو 2 تا 3دلار
هویج هر کیلو 1.5 دلار
انگور، خیار، هلو و شلیل، توت فرنگی، پیاز و کدو 3 تا 4 دلار یا بیشتر
گیلاس هر کیلو 6 دلار
موز و هندوانه هر کیلو 1 دلار
سبزیجات و کاهو هر بسته کوچک یک تا 1.5 دلار
یک پرس غذای ایرانی از 5 تا 15 دلار
پیتزای متوسط 6 تا 10 دلار
ساندویچ از 2 تا 5 دلار
البته باید به همه نرخ های فوق 14 درصد مالیات نیز اضافه کنید!
خوب با درنظر گرفتن قیمتها، اگه من بخوام همونجور که در ایران خرج میکنم (یعنی یک خرج متوسط رو به خوب) اینجا هم خرج کنم در ماه حدود 650 تا 700 دلار کانادا میشه. اگه حدودا 800 دلار هم اجاره یک آپارتمان یک اتاق خوابه رو بهش اضافه کنم میشه 1500$ خرج زندگی یک خانواده که دارای دو بچه کوچیک هستند. البته خرجهای اورژانسی مثل دارو و دکتر (چون 3 ماه اول بیمه نیستیم) و هزینه های مربوط به برخی کلاسها در اینجا آورده نشده.
بنظرم زیاد بد نیست.
حالا اگه رسیدم اونجا هم دوباره همین حساب و کتابها رو میکنم ببینم پیشبینیم درسته یا نه.

۳ نظر:

جميد گفت...

سلام
من وبلاگ شما را به پيوندهام اضافه کردم
ببخشيد اگه مطلبم بيربط با موضوع هستش
من ماه آينده مسا فرت کاري به آلمان و فرنسه دارم
قصد دارم 15 روز وسط ويزاي شنگن کاناادا برم
توي وبم يه پست نوشتم با چند سوال اگه دوستان لطف کنند نظر بدن و راهنمايي کنند ممنون ميشم
موفق باشيد
حميد

نيلوفر گفت...

سلام فكر كنم چيزي به پروازتون نمونده باشه.اميدوارم به خوبي و خوشي بريد و در مونترال مستقر بشيد.از تجربيات خوبتون براي ما هم بنويسيد.

بیژن گفت...

دوست عزیز
بعضی اقلام بهش مالیات 14 درصد تعلق نمی گیره
البته اینو الآن که مستقر شدید میدونید.
:)