۱۳۹۱ آبان ۲۸, یکشنبه

برگرداندن پول به حساب کردیت کارت

چند وقت پیش خانومم میره کارت اتوبوسشو با ماشین شارژ کنه. بعد از وارد کردن کردیت کارد ماشین اعلام خرابی میکنه و کارت رو شارژ نمیکنه. بعدش خانومم کارت رو توسط متصدی بلیط شارژ میکنه. بعد از دو روز متوجه میشه که دستگاه خراب کردیت کارتشو شارژ کرده. به متصدی بلیط مراجعه میکنه. میگه که این دستگاهها مال ما نیست و مربوط به شرکت دیگه ای هست. به اون شرکت زنگ میزنه میگن مربوط به سرویس حمل و نقل میشه و به ما مربوط نیست دست آخر میگن شماره ماشین خراب رو به ما بدین تا ما چک کنیم. بعدش هم اعلام میکنن که اطلاعات حذف شده و نمیشه چک کرد.
خانومم میگه بیخیال شیم ولش کنیم. ولی من زورم میومد که اینطوری جواب میدن شاید در روز دهها نفر این بلا سرشون میاد و اینها باید ادب شن و احساس مسئولیت کنن.
با توجه به تجربه مشابهی که داشتم به خانومم توصیه میکنم به شماره پشت کردیت کارت زنگ بزنه و اون ترانزاکشن رو dispute بکنه. خانومم زنگ میزنه و مسئول مربوطه در بخش کردیت کارد میگه حق با شماست من میبینم که دو ترانزاکش در یک زمان و یک مبلغ و هر دو مربوط به بلیط شارژ شدن. ما بررسی میکنیم و پول رو به حساب شما برمیگردونیم. پول به حساب برمیگرده.
اینو گفتم که توصیه کنم:
1) سعی کنید از دبیت استفاده نکنید، کردیت کارت شما بیمه است. اگه دزدی از اون بشه با تماس پول به حسابتون برمیگرده.
2) اگه خریدی کرده باشید و در ازای پول پرداختی جنس به دست شما نرسیده باشه و یا خدمات لازم رو نگرفته باشید و با تماس با فروشنده به نتیجه لازم نرسیدید، میتونید ترانزاکشن رو dispute کنید. یعنی زنگ میزنید و با ذکر علت میگید که من میخوام مبلغ فلان در تاریخ فلان رو dispute کنم. اگه حق با شما باشه پول به حسابتون برمیگرده و فروشنده یک امتیاز منفی در بانک میگیره.

خلاصه اگه دیدید بحث و جدل با فروشنده فایده نداره و داره مسئله رو پیچش میده و حق با شماست بیخودی اعصابتون رو خورد نکنید. با تلفن کردیت کارت خود تماس بگیرید.

هیچ نظری موجود نیست: