۱۳۹۰ تیر ۱۸, شنبه

از اینجا چه خبر؟

خبر اینکه، از دوستی شنیدم که تقاضای ویزای کانادا و همچنین مهاجرت به کانادا از طرف مردم کشورهای بحران زده عربی و همسایه هاشون چند برابر شده و به قولی همینجور داره میاد. لذا اداره مهاجرت سرش شلوغتر شده و باید دید که چه تدبیر جدیدی رو برای بررسی پرونده های جدید در پیش خواهد گرفت.
تابستان امسال تا اینجا نسبت به سال گذشته بسیار خنکتر و پربارانتر بوده. به طوری که در چند منطقه بالا آمدن آب داشتیم. بسیاری از زمینها بر اثر تبدیل شدن به گل و شل قابل کاشت نشد و کشاورزان بیکار شدند. بر اثر بالا آمدن آب دریاچه ها و رودخانه ها مناطق مسکونی زیادی زیر آب رفت که به گفته خودشون در سی سال اخیر بی سابقه بوده. جالبه که مصرع "بنی آدم اعضای یکدیگرند" در اینجا در موقع مشکلات، واقعا تجلی پیدا میکنه. در زمان وقوع اتفاق صدها نفر داوطلب به همراه ارتش و نیروی نظامی جمع شدند و رفتند و کنار رودخانه ها مانع گذاشتند و بعد از رفع مشکل دوباره صدها داوطلب دیگه از تعمیرکار تا دانشجو و خانه دار رفتند و کیسه های شن رو جمع آوری کرده، خونه های آب گرفته رو تمیز و احیانا بازسازی کرده و تحویل صاحبانشون داده و برگشتند.
واقعا اگه ماهی یا دو ماهی فقط یکساعت بارونی که در اینجا میاد در ایران ما بیاد فکر کنم مشکل خشکسالی مملکت رفع میشه.
چند وقت پیش بچه هامو با خودم بردم دانشگاه، پسرم برگشته بود خونه و به مامانش گفته بود. "بابا مارو برده بود ایران" بس که این بچه تو این دانشگاه ایرانی دیده بود و راه به راه همه باهاش فارسی حرف زده بودند که فکر کرده بود اونجا ایرانه. 

۱۴ نظر:

محسن گفت...

بازهم آقا جالب نوشتین.موفق باشین

EhSAN گفت...

نپرس از اینجا چه خبر...

maman sara گفت...

cheghad az in hese pesaretun ke fekr karde iran rafte khosham amad
khoda hefzeshun kone

بابک گفت...

سلام مهندس
منو باش که می گفتم چه هوای باحالی داره اینجا. متنوعه و گرما وسرماش خیلی طولانی نیست پس بگو ما خوش شانس بودیم والا بدتر از اینا میشه

kazem گفت...

با حال بود که فکر کرده انجا ایرانه :))

c30net گفت...

سلام
اصلا خاطرم نیست گفته بودین برای پرسیدن سوال ایمیل بزنیم؟ یا کامنت بذاریم؟
یکبار خاطرم هست در مورد مصرف اینترنتی که داشتین و چیز یکه آی اس پی ثبت میکرد
نوشته بودین، من امروز همین مشکل رو دارم ولی نرم افزارهایی که هستن اصلا دقیق نیستن، اگر نرم افزاری رو معرفی کنین که بتونه با جزئیات زمانی( دقیقه ای ، روزانه ، ماهانه ) این رو نشون بده ، ممنون میشم
با تشکر

Mohaj Canada گفت...

نرم افزار رو فراموش کردم چی بود ولی اگه از ویدئوترون استفاده میکنید میزان مصرف رو دقیق ثبت میکنه . من تستش کردم.

c30net گفت...

نه ، مرسی مهاجر عزیز، من ایرانم

arash گفت...

سلام مهندس
بیش از یکسال است که خواننده شما هستم اما هفته پبش هر چه سعی کردم وبلاگ شما باز نشدو پیامی روی صفحه می آمد به این مظمون که شما دعوت نشده اید و باید با نویسنده وبلاگ تماس بگیرید.امروز از خارج از ایران صفحه به راحتی باز شد.لطفن اگر امکان دارد مرا در لیست خوانندگان وارد کنید ایمیل من arash4667@gmail.com
متشکرم و موفق باشید

محمد گفت...

سلام

خیلی وقته از وبلاگتون دور بودم . امروز سر زدم و مطالبتون رو خوندم . امیدوارم هر جا هستین موفق باشین

فرهاد گفت...

Hi
Your blog is being filtered in Iran.I think you already know about it.

De montreal گفت...

Écrivez quelque chose slvp

on attend !

وارش گفت...

سلام . تقریبا مطالبت وبلاگتون رو چند تا پست خوندم از وبلاگ پدر سانی با وبلاگ شما آشنا شدم. تقریبا اول راه مهاجرت هستم هنوز پشت خط استارت منتظر فایل نامبر هستم . من همون موقع که شما گفتید ماجرای زهرا کاظمی اتفاق افتاده بود دانشجویی اقدام کردم اما به هیچ کسی ویزا ندادن . و من دیگه اصلا از کانادا متنفر شدم اما امسال دیدم که من دیگه نمیتونم ایران باشم صداقت اینجا به درد نمیخوره و نمیتونم هم دروغگو باشم این چند سالی که اینجا زندگی کردم و الان هم دارم زندگی میکنم نمیدونم چطوری گذشت ولی راضی ام و فعلا هستم تا پروسه مهاجرت رو طی کنم

mEhDi گفت...

کمرنگ شدید قربان دیر به دیر پست میگذارید؟! ایشاله که اوضاع به خوبی طی بشه.