۱۳۹۰ فروردین ۷, یکشنبه

دولت بعدی کانادا، مقتدر یا ....!

از خبرهای جدید اینه که دولت کانادا سقوط کرد، ولی بعضا چنان با آب و تاب این مطلب رو نقل میکنن مثل اینکه دولت لیبی یا اردن یا سوریه سقوط کرده. اینجا دولت یک شبه بدون اینکه آب از آب تکون بخوره سقوط میکنه و گاهی هم ممکنه در یکسال دوبار دولت سقوط کنه. 
یکی از عوامل فعال سقوط دولت، حزب لیبرال به رهبری آقای مایکل ایگناتیف بود، کبکیها در این حزب خیلی فعال هستند و متاسفانه به احتمال زیاد در دولت آینده کانادا نقش زیادی خواهند داشت و جهت اطلاعتون بگم زیاد به راحتتر شدن قوانین مهاجرت خوشبین نباشید چون این جماعت کبکی نگاهشون به کانادا به عنوان صاحبان اصلی کاناداست که سالهاست دیگران از چنگشون درآوردن. "اینها لیبرال هستن ولی کسانی که فکر میکنند همه لیبرتی داشتند و فقط خودشون نداشتند" و به نظر من همین باعث خواهد شد به نفع خودشون یک سری اصلاحات آشکار و پنهان انجام بدند که به مذاق بقیه کانادا و حتی مهاجرین خوش نخواهد آمد. نگاه اینها به مهاجرین هم یک نگاهی از بالاست، بنابراین ببینید کی بهتون گفتم، دولت بعدی کانادا دولت پر تنشی خواهد بود و فکر نکنم مدت زیادی بتونه دوام بیاره و قوانین مهاجرت هم دست آویزی بود برای استیضاح راحتتر دولت هارپر.
توی همین کبک ملت با رئیس حزب لیبرال و نخست وزیر کبک جناب آقای جان شاره درگیرن و هر روز میکشنش دادگاه که فلانجا رشوه دادی از بسارجا رشوه گرفتی. این آقا انقدر بی ادب بود که وقتی آقای هارپر اومد و تو تلویزیون پیام تبریک نوروزی داد و آرزو کرد در کنار سفره زیبای هفت سین همه ایرانیها خوش و خوشحال باشن در کبک یک پیام تبریک به مناسبت سال نو ایرانی نفرستاد. اونوقت شما انتظار دارین همکارای این آقا در مجلس کانادا کاری برای مهاجرین کنند؟ بقیه حزبهای نو پای اینجا هم که یکیش به رهبری جناب آقای امیر خدیر که ایرانیها ادعا میکنن که افتخار اوناست ولی خودش هم مثل من همچین عقیده ای نداره، یکروز چهارنفر رو میگیره میبره در یک مغازه تا کفش پرتاب کنن و یکروز دیگه یک کار نمایشی دیگه انجام میده تا دل یک عده دیگه ای از کامیونیتی های اینجارو بدست بیاره. مطلب رو کشش ندم.
من چشم آب نمیخوره دولت بعدی کانادا بدون مشکل بتونه به کارش ادامه بده و همچنین چشم آب نمیخوره که قوانین مهاجرت کانادا بهتر از اینی که هست بشن چون افرادی که دارن خودشونو برای دولت بعدی آماده میکنن کسانی هستن که فکر میکنن حقشون خورده شده و این برای کانادا خطرناکه.
مهاجرین اگه انتظار دارن که زندگیشون بهتر بشه باید خودشون دست بکار بشن، باید انقدر در چیزی اطلاعات و مهارت داشته باشند که با احترام ازشون خواهش کنند برای کار نه اینکه منتظر این باشند که قوانین تغییر کنه تا دولت الطافی بهشون بکنه و کمکی انجام بده و براشون دون بپاشه و همیشه دلشون بلرزه که مبادا دولت بعدی بیاد و این الطاف رو ازشون دریغ کنه. جامعه مهاجر تا وقتی پاسیو باشند همینطور باید چشمشون به دست و دهان دیگران باشه مگه تکونی بخورند و اکتیو و تاثیر گذار بشند.
به نظر من با اینکار کانادا به عنوان یکی از آرامترین کشورهای دنیا به سمت بی نظمی که کل جهان رو دربرگرفته یک قدم نزدیکتر شد بی نظمی که انگار دیگه در کنترل بشر نیست و شاید واقعا به همون سمتی بره که مایاها و نوستارداموس و بقیه پیش بینی کرده بودند.
این یک تحلیل آب دوغ خیاری دودوتا چهارتا بود از طرف من در وبلاگ مهاجر کانادا  و امیدوارم که پیش بینیم درست از آب در نیاد.
"کپی برداری از مطالب این وبلاگ در وبلاگ شما حتی با ذکر نام نویسنده اخلاقی نبوده و مورد تایید من نمیباشد"

۲ نظر:

مامان سارا گفت...

سلام از طریق وبلاگ نل عزیزم باهاتون آشنا شدم.چند تا سوال داشتم که اگه لطف کنید و جواب بدید ممنونم:

راستش می خواستم بدونم کلاسای زبان فرانسه معمولا چقد بعد از اومدن شروع میشن؟

و دیگه اینکه مدارس و پیش دبستانی ها از چه موقع آغاز سالشونه؟ پسر من 5 سالشه


راستش برای تاریخ اومدن یه سردرگم هستیم

خودم با توجه به برنامه هامون دوس دارم 21جون (اول تیر) بیاییم اما نمیدونم اون وقت های سیزن هست یا نه همه جا شلوغ و گرون تره یا نه
کلاسممون چی میشه
مدرسه پسرم

برای همین تاریخ 2 خرداد (24 می) هم تاریخ دومه که واقعا وقتمون برای انجام کارها تا اون وقت کمه

کلاشنیدم بهتره اواخر ماه یاییم که نزدیک به اول ماه بعد باشه و اجاره خونه راحت تره. این درسته؟

میشه راهنمایی کنید؟

Mohaj Canada گفت...

مامان سارا
سلام
تا اونجا که یادم مونده کلاسهای زبان فرانسه دوره اولش نوامبر شروع میشد و فوریه تموم میشد و هر دوره حدود 3.5 تا 4 ماه بود.
شما وقتی کبک میایید اگه میخواهید در کلاسها شرکت کنید، باید بلافاصله فرمهای مربوط به کلاسهای زبان رو پر کنید، بعد برای شما دعوتنامه میاد که امتحان تعیین سطح بدید. معمولا بسته به اینکه شما چه وقتی اومدید و کلاسها پر هستن یا جا دارن از یک ماه تا 4 ماه طول میکشه تا شما وارد کلاس بشید.
دوره های پیش از دبستان به اینصورت تعریف میشن،
مهد کودک
پیش پیش دبستانی
پیش دبستانی
دبستان
........
اگه کودک شما 4 سالش تموم شده باشه
میتونه به دوره پیش پیش دبستانی بره که معمولا خصوصی هست و اجباری نیست.
اگه 5 سالش تموم شده باشه، باید وارد دوره پیش دبستانی بشه که اجباری و رایگان هست و تقریبا شرایط دبستان رو داره.
اگه 6 سالش تموم شده باشه باید وارد کلاس اول دبستان بشه.
مدارس اینجا از اول دسامبر یعنی اواسط شهریور ما شروع میشن و در جون هم تموم میشن.
شما وقتی اینجا میایین به محل آموزش و پرورش نزدیک محل زندگیتون مراجعه میکنید اونها نزدیکترین مدرسه به شما رو تعیین کرده و معرفینامه بهتون میدن تا بچه تون رو ثبت نام کنن.
جون های سیزن هست ولی خبری جایی نیست فقط هتلها کمی گرونترن. برای مدرسه بچه باید آدرستون فیکس شده باشه وگرنه تو زحمت میفتین.
اول ماه اجاره خونه راحتتره ولی اگه وسط ماه هم گیر میاد فقط حواستون باشه وقتی وسط ماه میگیرین به صاحبخونه یادآوری کنید تا آخر ماه رو ازتون اجاره نگیره(نرمش اینه) و از اول ماه بعد ازتون اجاره بگیره.
اگه باز سوالی داشتین بپرسین