۱۳۸۹ شهریور ۲۷, شنبه

آخرش داد میزنی که از ایرانی

سر صبحه با عجله صبحونه میخوری میری سر کار یا دانشگاه، از شانس بدت امروز که سرحال نیستی اولین نفری که تو راهرو میبینی هموطنته اونم از نوع خانوم. بعد سلام اولین جمله ای که از دهنش در میاد میگه چرا لباست اتو نداره، نکنه تازه خریدی بدون اتو پوشیدی. آها اینجا که همه شلخته اند مهم نیست براشون. راستی چرا صورتت خسته است؟ چرا بهت ایمیل دادم ازت سوال پرسیدم جوابمو ندادی؟
درست 10 دقیقه بعد به یک همکار آقا میرسی اونم از نوع کاناداییش. میگه امروز چه خوب شدی؟ پیرهن جدیدت چقدر بهت میاد. میری تو اتاقت یک همکار دیگه از نوع خانم چینی. میگی سلام. میگه واو امروز عوض شدی؟ میگی بد یا خوب؟ میگه نه خوبه این رنگ بهت میاد سرحال نشونت میده.
تو راهرو داری راه میری دوباره از دور یک چهره آشنا میبینی از نوع هموطن بازم خانوم، غمت میگیره. احساس میکنی داره خودشو آماده میکنه که تو سلام کنی اونم جواب بده از نوع سربالا اینبار به خودت میگی بیخیال شو از کنارش بگذر مث اینکه ندیدیش و میگذری. البته همین خانومو دیدی که وقتی با یک پسر خارجی داره حرف میزنه چطور میخواد بپره تو بغلش. این داستان خیلی ساده، چیزی بود که برای من امروز صبح اتفاق افتاد و باز هم اتفاق میفته.
اینجا میرسی رنگ موهاتو عوض میکنی؟ صورت، پا و دستاتو صبح تا شب پودرمیزنی که رنگ پوستت روشن شه؟ میخوای مث دخترای اینجا به نظر بیای؟ ولی اگه فقط اون تنگ نظری و حسادت خاص ایرانیتو عوض میکردی بهتر جواب میداد.

۱۴ نظر:

پویا89 گفت...

تن آدمی شریف است به جان آدمیت ./
نه همین لباس زیباست نشان آدمیت

Queen o King گفت...

وای که من از دست این رفتارها واقعا کلافه و خسته ام تازه نمی دونید خانمها به هم چه گیرهایی که نمی دن از مدل ابروت گرفته و ......... نظر می دن و برات نسخه می نویسن خســــــــــــــــــــــــــــتم

ناشناس گفت...

Wow!that was very angry i hope you dont take them serious and are happy now

anna گفت...

خودتون میگید، با عجله میرید و سر حل هم نیستید، حالا اینکه اون خانوم ایرانی‌ بهتون گفت که چرا خسته هستید و لباستون اتو نداره کاملا واقعیت رو میگه! در ضمن فکر کنم لباستون هم رنگ شاد بوده که هم اوتو نداشتنش معلوم بوده و هم اون خانوم چینی‌ خوشش اومده(احتمالا نارنجی)، در ضمن هیچ وقت توقع نظر حقیقی‌ یه کانادائی رو ناداشته باشید، چون اینجا مثبت بودن(حتی الکی‌) یه حسن حساب میشه. در ضمن من حسادتی تو رفتار این خانومی که گفتید ندیدم، اما به نظر میرسه که چون خانوم دومیه که جواب سلام شما رو نمید اما تو بغل پسر خارجی‌ میپره باعث حسادت شما شده!

shahram گفت...

No Idea

ناشناس گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
ناشناس گفت...

آی گفتی.
خوشبختانه با وجود کلی سیمین بر در این کشور این نوع خانمهای ایرانی که هنوز هم فکر میکنند علی آباد هم شهری است، جایی برای مانور ندارند.
در ضمن مردم کانادا نسبت به اینها روراست تر هستند و حداقل دروغگوییشون کمتره شما اصلا لازم نیست که به این نوع خانمهای ایرانی توجه کنی و اخلاق خودتو خراب کنی. تازه بعدشم دردسر اونهارو هم ندارند. پس بیخیال باش

Mohaj Canada گفت...

آنا
من فقط یک نمونه اتفاق و نوع برخورد یک هموطن با یک دوست غیر هموطن دیگرو مقایسه کردم حالا قضاوت با بقیه.
در ضمن همه میدونن که حداقل این خارجیها و مخصوصا کاناداییها آدمهای روراستی هستند و لطفا نگید حالا که به مقایسه خانومهاشون با خانومهای ایرانی رسید دروغگو میشن.
در مورد حسادت هم اینجا نه، اصلا، با وجود کلی خانوم هم خوشگل و هم روراست دیگه که بعضیهاشون همکار هم هستند من اصلا به فکرم هم خطور نمیکنه که نسبت به بعضی خانمهای متظاهر ایرانی که هنوز فکر میکنند در ایران هستند، حسادت کنم.
من فقط مقایسه ای در دو رفتار متفاوت انجام دادم حالا شما میتونی هر چی بخوای اسمشو بگذاری.

ناشناس گفت...

دوستان بیان این رفتار رو یاد بگیریم که یک رفتار رو به همه نچسبونیم،این رفتار اشتباه تو ما ایرانی هاست که مثلا ترکها ایجورن،لرها انجورن و غیره.من فکر می کنم همه جای این دنیا آدمایی با رفتار های خوب و بد هستند.چس دلیل نمی شه که اگه یه هموطن اینور دنیا با شما رفتار اشتباهی داشته، دیگه همه هموطنان بد هستند و همون رفتار را دارند.خودتان می دونید که خانم های ایرانی بسیار خوبی وجود دارند همونطور که آقایان ایرانی.

hasan گفت...

با سلام به نظر من شما اصلا نباید به این جور مسائل اهمیت بدهید چون به هر حال در هر اجتماعی همه جوره آدمی پیدا می شه به خصوص در میان قشر ایرانی جماعت که با توجه به تجربه شخصی من اکثرا در رفتار وکردارشان می توان عقده های حقارت , حسد ، دورویی ، چاپلوسی و خود بزرگ بینی را دید....! که معمولا این طور افراد همواره افراد منفور و نه چندان دارای شخصیت و جایگاه اجتماعی در بین همنوعان خود هستند.
اگر توجه کرده باشید حتما به صراحت دیدید که افرادی را که همگان (یا قشر حداکثر) به روی اخلاق و رفتارشان مهر تایید میزنند هر چند امروزه در جامعه ایرانی ما رو به افول اند ولیکن برای رسیدن به این مرحله باید از کنار رفتارهای عده ای از خود راضی به سادگی عبور کرد وهمواره سعی بر احترام متقابل حتی در مواجه با این گونه افراد داشت تا پس از مدتی حتما خواهید دید که همین افراد نیز از کزده خود پشیمان و کم کم به صراط مستقیم هدایت می شوند.
این طوری فقط و تنها فقط باکمی گذشت نسبت به کوچک مردان وکوچک زنان می توان پایه های دوستی و تفاهم را کاشت....
- گذشت کار مردان بزرگ است
- از محبت خوارها گل می شوند

reza_canada گفت...

سلام
ما رسیدیم کانادا
به تمام مطالب خوبتون تو این 20 روز رسیدم
تمام حرفهات خیلی خوب نوشته میشه و الان که تو محیط هستم میبینم راست میگی
من یکجا بهتون ایراد گرفتم(البته قبلا)
الان مجدد معذرت میخواهم
قربانت
فعلا کتابخانه اومدم کم کم زبان انگلیسی بخونم (دامنه لغتم رو بالا ببرم )
3 ماه دیگه کلاس فرانسه شروع میشه
ولی میخواهم cv بنویسم شاید با همین زبان انگلیسی و فرانسه درپیتیم بتونم کاری پیدا کنم
من لیسانس شیمی دارم
و تو کار دارو بودم
دعا کنید کاری تو رشتم پیدا کنم
البته از کار عارم نمیاد
حتی تو سوپر سی حاضرم برای اولش جنس تو قفسه بچینم .
مثل داداشم دوست دارم
قربانت سید رضا موسوی
وبلاگم رو هم اپدیت کردم
ما تو وست ایلند خونه گرفتیم
2 خوابه
ماهی 723 $ ،البته 1 ماه تخفیفش رو حساب کردم
برق و آبگرم با خود مالک

Unknown گفت...

سلام لطفا میل باکس تون و چک کنیین
غفار از خواف

Amir A گفت...

سلام

اونجا دختر خوب و خوش اخلاق و خوشگل غیر ایرانی کم نیست که ایشان به آن دختر ایرانی حسادت کنند. این موردی که ایشان(نویسنده) بیان کردند تنها نمونه ای از اخلاق و رفتار غیر اجتماعی از نوع ایرانی بود. حقیقت اینه که بیشتر ما به جای خوب بودن باهم همش می خواهیم نقاط ضعف همدیگه رو نمایان کنیم. به جای لذت بردن از باهم بودن می خواهیم از هم فرار کنیم. روابط سالم و انسانی بینمون کمه اما غیر سالم و با قصد و غرض تا دلت بخواد هست. هم در ایران و هم خارج از ایران. پس فکر میکنید چرا کامیونیتی ایرانی ها ضعیف ترینه بین بقیه ملیتها؟

از هم گریزی از نوع ایرانی!

آقای مهاجر، نویسنده محترم، اصلا چرا از اولش وانمود نمیکنی که نمیدونی اینا ایرانی هستن؟ چی؟ اگه اینطور باشی که میشی یکی مثل خودشون؟!!! عجب گیری کردیم ها، هم نمیشه مثل خودشون بود و هم نمیشه باهاشون بود!!

با آرزوی توفیق روز افزون برای شما و خانواده محترم.

Unknown گفت...

I heard from Brian Tracy to judge people by the way they treat you not by who they are or where they are coming from.
I think it will benefit all Iranians to learn to see each other as themselves, not as others.
Try to see each-other's commonality not the flaws and differences.

Mohajer jaan, please do educate the readers on social matters and how to build a more supportive and cohesive community when you have time.

I think one of the great shortcomings of our community is lack of a wholesome education.

Thanks