۱۳۸۹ تیر ۵, شنبه

بر بر آمریکا

یکی از معضلاتی که ما اینجا با بچه ها داشتیم یادگارهایی بود که از دوران مهدکودک در ذهن اینها بود و گاهی بروز میکرد. یکی از اینها شعار "مرگ بر آمریکا" بود که گاهی دو تا پسرهای من راه میفتادن تو خونه و با زبون خودشون میگفتن" بر بر آمریکا" بدون اینکه معنیشو بدونن. تو ایران نتونسته بودم این جمله رو از ذهن اینها پاک کنم چون دائم تو مهد کودک و تلویزیون ملی ضرغامی این شعار رو میشنیدن. ولی اینجا نشستم و باهاشون صحبت کردم و گفتم ما الان تو آمریکا هستیم و ببینین چه مردم مهربون و خوبی دارند و گاهی هم همراهیشون میکردم و جاش میگفتم "بر بر بربری" تا کم کم این جمله ای که تو مهد کودکها و مدارس ایران یادشون میدن از ذهنشون پاک بشه و الان دیگه میگن "بر بر بربری".
الان هم که تب جام جهانیه، تنها کشوری که همه مردم بالاتفاق اینجا از حذفش و شکستهای پر گل و مفتضحانش ابراز رضایت میکردند، تیم کره شمالی بود. چون نه تیمش مردمی بود. نه کسانی که بابت تشویق از کره شمالی آورده بودند از مردم بودند و نه حتی افتخار پیروزی اونها به مردم میرسید و فقط حکومت دیکتاتوری و نظامی کره شمالی از این مسئله بهره برداری میکرد. جالب بود که تو اخباراینجا  دیدم مجری تلویزیون کره شمالی با توجه به اینکه بازیها اونجا مستقیم پخش نمیشه، نتیجه دو بر یک به نفع برزیل را یک بر هیچ به نفع کره شمالی اعلام کرده و از مردم خواسته برای تشکر به خیابونها بیان و جلوی مجسمه رهبرشون ادای احترام و تشکر کنند. به نظر من بدبخت ترین مردم دنیا مردم کره شمالی هستند. فقط نمیدونم تلویزیون این کشور شکست 7 بر هیچ خودشو چی اعلام کرده؟
درمورد پخش بازیهای جام جهانی اگه بخواین بدونین، دو شبکه تلویزیونی اینجا یعنی سی بی سی و رادیو کانادا بطور مستقیم تمام بازیها رو پخش میکنن.
جای تیم ملی ایران هم با مسئولین نالایق ورزش و فدراسیون فوتبال در جام جهانی خالیه و همون بهتر که نیست، در عوض اروگوئه ای که قبلا چندین بار با تیمهای ملی سابق ایران بازی کرده بود و مساوی میکرد یا شکست میخورد باید بره جزو هشت تیم برتر جهان.
در خبرها خوندم آقای رئیس جمهور ایران از تحریمهای ایران توسط شورای امنیت و کنگره آمریکا و مجلس اروپا خوشحال شدند، راستش منهم با ایشون موافق بوده و از این مسئله خوشحالم. وقتشه که ایشون نشون بدن همانطور که در مسئله تورم موفق عمل کردند و با کمک بحران و رکودی که در اقتصاد ایران بوجود اومده ،. نرخ رشد تورم رو به نصف رسوندن در حل کردن باقی مشکلات مملکت هم موفق خواهند بود.

۳ نظر:

Steve Mc Queen گفت...

همه ی بدبختی ها را از مموتی ندونین. خیلی از بدبختی های این مردم بخاطر کمبود عقل و سواد ، داشتن نفت ، تعصب شدید در دین و خرافه قبولی هست.البته رئیس جمهور منتخب و مردمیار، به مردم برای بدبختر شدن بیشترشان کمک می کنه.

negin گفت...

با سلام.من يكي از خوانندگان خاموش وبلاگتون هستم.فكر ميكنم از وقتي رفتين كانادا بطور متوسط روزي 1 بار به وبلاگتون سر ميزنم حالا نميدونم بخاطر طرز نگارشتونه يا بخاطر محتواي خوبشه!راستش 2تا سوال داشتم ازتون خوشحال ميشم جوابم رو بدين:
1-لب تاپ و موبايل را از اينجا بخريم يا از كانادا؟
2-يك اشنايي در تورنتو داريم، ميتونه برامون تو مونترال خونه اجاره كنه؟

Mohaj Canada گفت...

لپ تاپ رو از ایران بخرید.
موبایل رو بیاین اینجا و قرارداد که ببندین خودشون یکی بهتون میدن. دوست نداشتین ازینجا بخرید.
آشنا در تورونتو براش دردسر داره ندیده و نشناخته بدون اینکه بیاد اینجا براتون خونه اجاره کنه.