۱۳۸۹ تیر ۸, سه‌شنبه

اطلاعاتی در مورد ادامه تحصیل

فکر کنم بارها توضیح دادم.
اگه قصد ادامه تحصیل دارید، بدون مدارک ذیل نیایید اینجا، اگه هم قصد ادامه تحصیل هم ندارید باز بدون اینا نیایید چون یکوقت ازروی اجبار خواستین ادامه تحصیل بدین.
1- ترجمه و اصل مدارک تحصیلی دانشگاهی
2- 3 عدد ریکامندیشن از سه استاد . فرمتش میخواد هر جور و هر فرم باشه فقط اسمش ریکامندیشن باشه
3- سابقه کار و ریکامندیشن کاری اگه مرتبط با تحصیل دانشگاهی هست . (برا کسانی که معدلشون کمه کمک میکنه)
 * مدرک زبان، برای شما که مقیم هستید نمیخواد لازم نیست
----------
این مدارکم بهمراه بقیه مدارک داشته باشید و تحویل بدین مفیده.
4- رزومه (تحصیلی و کاری): اجباری نیست مفیده
5- یک متن در حد یک صفحه که بگه از رشته ای که میخواین ادامه بدین چی میدونید و هدفتون از ادامه تحصیل چیه و انگیزتون چیه. برا بعضی دانشگاهها مثل کنکوردیا لازمه

برا اینکه بورس بگیرید معمولا باید قبل از اپلای کردن با چند استاد صحبت کنید و اگه یکی قبول کرد بورس بده و استاد شما بشه اسمشو پای فرم ثبت نام بنویسید
اگه هم بورس از دانشگاه نتونستین بگیرین فدای سرتون. بدون بورس ثبت نام کنید و تقاضای لونوبورس از دولت کنید، هر دانشگاه یک دفتر مخصوص اینکار داره، درضمن سایت هم داره میتونید جدا تقاضا کنید. بورس دانشگاه و خرج و داخل زندگیتونو با خانواده پوشش میده.

اینقدر طبق عادت سرتونو نندازین پایین برید کنکوردیا برا ثبت نام چون دوستاتون راحت ازونجا پذیرش گرفتن. دانشگاههای معتبر دیگر رو هم تست کنید، مک گیل، دانشگاه مونترال، پلی تکنیک مونترال، شربروک، یوکام و ... .

یک چیزی یواشکی بهتون میگم به کسی نگید، هر شهروند کبکی جهت ادامه تحصیل میتونه تا سقف 50 هزار دلار از دولت جهت ادامه تحصیلش بورس بگیره. یعنی انقدر درس بخونه و مدرک بگیره تا به این 50 هزار تا برسه بعدش دیگه دولت یک قرون هم بهش بورس نمیده ولی وام یا لوان رو بازم بهش میده. البته این مبلغ رو به شرطی میده که بفهمه منبع درآمد دیگه ای در این کشور ندارید و همشم یکجا نمیده و بتدریج میده.
یک چیز دیگه هم یواشکی بهتون بگم باز، دانشگاههای خصوصی مثل مک گیل و کنکوردیا بخواین دکترا بخونید اگه بورس از استاد نگیرید، باید از جیبتون و یا از کردیت لونوبورستون سالی فقط بین 10 تا 15 هزار تا هزینه دانشگاه بدین فقط و هزینه زندگی هم بهش اضافه میشه، ولی دانشگاههای دولتی کبک مثل دانشگاه مونترال یا پلی تکنیک و یا یوکام و ... اگه دکترا پذیرش بگیرید، سالی فقط 3000 تا هزینه داره و درضمن بورس از استاد بین سالی 16 تا 18 هزار تا بهتون تعلق میگیره و بصورت حقوق ماهانه پرداخت میشه.


۱۷ نظر:

ساناز گفت...

سلام مهاجر
چند روز پيش براتون كامنت گذاشتم و يه مقدار اطلاعات خواستم.نميدونم كامنتم پست نشد يا اينكه ...
من و همسرم كه هم رشته شماست مدتي است تصميم گرفتيم بيايم كبك.
مي خواستم اگه براتون امكان داره وضعيت كار براي رشته خودتون رو برام بگيد كه اوضاع چه جوريه.
فكر ميكنيد بشه از اينجا براي رشته برق كار پيدا كرد يا اينكه حتما" بايد اونجا باشيم.
از راهنماييتون كمال تشكر رو داريم.
با سپاس

ناشناس گفت...

دوست عزیز سلام خیلی ممنون از راهنمایی هاتون من به همراه خانوادم فروردین 90 به مونترال خواهیم اومد آیا واقعا برای تحصیل در کونکوردیا و ....... به عنوان یک مقیم با داشتن کارت pr نیازی به ielts , toefl نیست چون من واقعا گرفتارم فرصت ندارم و راهنمایی شما واقعا برای من مفید خواهد بود خیلی ممنون میشم جوابم را بدهید با تشکر فراوان خدانگهدارتون

فرزانه گفت...

با سلام و ممنون از اطلاعات مفيدتون. من يك سوال دارم راستش من و همسرم طبق قانون مهاجرت فدرال اقدام كرديم و هنوز تو صف انتظار هستيم.از اونجايي كه هدف ما اينه كه حتما" ادامه تحصيل بديم به نظر شما آيااز نظر شرايط مالي و هزينه زندگي بين حالتي كه الان براي پذيرش تحصيلي دكتري اقدام كنيم و با ويزاي دانشجويي بياييم واينكه حدود 2 سال صبر كنيم تا ويزاي مهاجرتمون درست بشه كدوم بهتره؟ من امسال فوق ليسانسم رو گرفتم و ميترسم اگه تا دو سال ديگه صبر كنم به خاطر فاصله افتادن بهم پذيرش دكتري ندن. ممنون ميشم راهنماييمون كنين.

ناشناس گفت...

مهاجر عزیز دمت گرم برای اطلاعات مفیدی که در اختیارمون گذاشتی .
به حرف این بچه مچه ها هم توجه نکن و بذار به حساب بچگی و.......

ناشناس گفت...

سلام اطلاعاتتون خيلي مفيد بود بازم از اينكارا بكنيد البته در كنار نظرات و نوشته هاي شخصي خودتون. بايد ذكر كنم كه وبلاگتونو خيليا تو ايران ميخونن مثل من و ازش استفاده ميكنند. لطفا به اين كارتون (اطلاع رساني) ادامه بدين.
دم شما گرم :))

Mohaj Canada گفت...

Bache Mcgill nazareto hazf kardam chon yadet dadan mese GAV dars bekhuni vali yadet nadadan MOADAB bashi
Dar zemn shoma az sali 3000 ta sohbat mikoni dar suraty ke man az 16 ta 18 hezar ta sohbat kardam
ba arze mazerat az hame

مرد پارسي گفت...

Thanks

Mahdi گفت...

salam . vaghan az inke hanooz sitetoono por az etelaate mofid mibinam kheili k hoshhalam.hanooz mesle kheili az weblog haye dige ke bayad koli matlabo bekhoni ta ye chize mofid az toosh dar biyad nashode.vaghan jaye ghadr dani dare.mamnoon az ike dar morede edame tahsil Phd ham etelaate khobi mizarin.

Unknown گفت...

درود. با تشكر از اطلاعات بسيار مفيدتون. ايا اين شرايطي كه از نظر بورس و غيره داشنگاه و دولت ميده شامل شرط معدل هم ميشه؟اگه بله به چه نحوي و چه محدوديتهايي وجود داره.
در ضمن اين امپرياليسم جهانخوار عزيز چرا اينقدر به ملت حال ميده؟(:
با تشكر فراوان

Mohaj Canada گفت...

فرزانه
بستگی داره برای دکتری چه دانشگاهی هستید و چه نوع بورسی دارید، اگه با مهاجرت بیایید از مزایای بیشتری برخوردار خواهید شد مثلا بین 700 تا 1000 دلار ترمی برای بیمه درمانی رو نمیدین.
----
slimshady
لونوبورس شامل شرط معدل نمیشه.

mohajer06 گفت...

سلام دوست عزیز
خوشحالم که اطلاعات خوبی را همچنان در وبلاگتان می نویسید.
من در حال درخواست پذیرش از دانشگاه مونترال هستم، اما ازشون خواستم اجازه دفاع تزم را به انگلیسی بدهند. من فرانسه ام روان نیست الان cegep-old montreal فرانسه می خوانم و بعد تعطیلات می روم advance.
به نظر شما چقدر مشکل خواهم داشت برای پذیرش گرفتن؟ آیا توصیه خاصی دارید؟ در خصوص گرفتن بورس و وام کی باید اقدام کرد؟ (بعد گرفتن پذیرش یا موازی آن؟)
شما کجا دکترا می خوانید؟
موفق باشید

ستاره گفت...

اخه مشکل دانشگاههای دولتی اینه که فرانسه زبانه.دانشگاه دولتی انگلیسی زبان تو مونترال هست برای لیسانس یا فوق؟

Unknown گفت...

سلام
من و همسرم هر دو استاد دانشگاه با مدرك فوق ليسانس هستيم و قصد ادامه تحصيل در مقطع دكترا در يكي از دانشگاههاي كانادا را داريم.لطفا اطلاعاتي در مورد ادامه تحصيل در مقطع دكترا به ما بدهيد.از وبلاگ خيلي خوبتون تشكر مي كنم. باتشكر

simin گفت...

سلام اقای مهاجر.نماز و روزه تان قبول.ایران که بودم تمام نوشته هایتان را می خواندم,ولی تا وقتی ادم نیاد اینجا خودش تجربه نکنه متوجه خیلی موضوعات نمیشه.الان چند روزیه که وبلاگ شما را گذاشتم جلوم و دوباره تمامی انرا میخوانم.تعجب میکنم که چقدر زود قسمت بیشترشو یادم رفته بود شایدم در گیر نبودم.الان متوجه میشم که چقدر ادم رو راست ودرستی هستید و به عقایدتان هم احترام میگذارم.چقدر مهاجرت انسانهایی شبیه به هم را در کنار یکدیگرقرار داده است.چقدر داستان همه تقریبا یکسان شده تنها تفاوتها در روحیه ادمها و در گذشته شان هست.

nadia گفت...

ممنون از نوشته های خوبتون...
من و خانواده ام منتظر مدیکال هستیم .نوشته هاتونو خوندم اما کماکان کلی سوال دارم..
من21 سالمه و فوق دیپلم معماری دارم.
برای ورود به دانشگاه بایستی ایلتس داشته باشم؟؟
مدرک فوق دیپلم رو قبول می کنن؟؟
و بایستی ریکامندیشن بگیرم؟؟
بهتره از اینجا اپلای کنم یا یه مدتی از ورودم بگذره و بعد وارد دانشگاه شم؟؟
الان دارم یه پورت فولیو از کارایی که اینجا کردم تهیه میکنم و واقعا نمی دونم چقدر شانس دارم که توی مک گیل یا کنکوردیا پذیرفته شم...
ببخشید بابته این همه سوال و اخه کلی نگرانمD:D:D:D:

andromeda گفت...

سلام مهاجر
من نزدیک ۵ ماهه که دارم راجع به کانادا تحقیق میکنم و واقعا به کمکتون نیاز دارم
اگر وقت یک گفتگو رو دارین خواهش میکنم با من تماس بگیرین
آیدی من در یاهو : andromedaglx
ممنون از وبلاگتون

ناشناس گفت...

ممنون از اطلاع رسانی خوبتون
من CSQ دارم و منتظر مدیکال. لیسانس مکانیک دارم ولی می خوام از لیسانس دوباره شروع کنم. آیا لازمه مدرک لیسانسمو بیارم یا دیپلم کافیه. شرط معدل دیپلم دانشگاه مونترال واسه مهندسی چنده؟
مرسی