۱۳۸۸ اسفند ۱۷, دوشنبه

عکسهایی از مونترال
























سلام

از وقتی سر کار میرم زمان عین برق و باد داره میگذره. زمان خیلی کم میارم، گاهی تا 5 صبح بیدارم و روپروژم کار میکنم. صبح هم 9 یا 9:30 میرم سر کار و تا شب اونجام. مردم هم کار دارند ما هم کار داریم. ما یا باید کار جدید ارائه بکنیم و روش طرح و مقاله بدیم که کسی نکرده باشه یا اینکه بیکار میشیم. به قول رئیسم میگه No Paper No future از بس اینو گفته یکبار گلاب به روتون رفتم دستشویی دیدم کاغذ دستشویی تموم شده یاد حرف ایشون افتادم. بگذریم.
اینکه اینجا گاهی مینویسم تنها انگیزش اینه که دلم براتون تنگ میشه. خودم که نمیتونم تا مدتها بیام پس حداقل نامه ام به دستتون برسه باز خوبه.
اینور هم ملالی نیست، هوا هم دیگه بهاری و خوبه و اثری از برف نیست، شانس ما امسال اینور زمستون نداشتیم و در عوض یکم پایینتر تو نیویورک و واشنگتن زمستون سختی داشتند.
آخر این ماه و ماه دیگه وقت دادن اظهارنامه مالیاتیه، تو کانادا با اینکه مالیات از حقوق و حتی جنسهایی که میخریم کم میشه ولی باز هم اوایل سال هر کس باید اظهارنامه مالیاتی پر کنه و به دولت بده که تو ایران فقط شرکتها و مغازه ها اینکارو میکنن.
اینجا اداره ای داره به نام اداره درآمد داره که اول هر سال نامه برای هر شهروند پست میکنه و کل درآمد رسمی رو که در سال قبل داشته تو یک فرم به اطلاع میرسونه. از محلی هم که مستاجرش هستید نامه میاد و توش جمع مالیاتی که بابت اجاره پرداخت کردید نوشته میشه. با توجه به این اطلاعات و درآمدهای شخصی که هر کس داشته اظهارنامه رو پر میکنه و با مدارک ضمیمه میکه و پست میکنه به اداره مالیات. اگه درآمدی داشته که مالیاتش رو نداده باید به همراه نامه پرداخت کنه. هر کس تو اینترنت پرونده ای در این زمینه داره که بهش دسترسی داره و سر منشاء کل سوابق خوب یا بد در کانادا این پرونده هست. بعد از بررسی در صورت درست بودن اظهارنامه دو حالت پیش میاد، یا طرف به دولت بدهکار میشه که باید بدهیشو بده یا اینکه درآمدش کم بوده که در اینصورت کل یا قسمتی از مالیات طی یک چک بانکی بهش برگردونده میشه. فقط وای به حال وقتی که دولت احساس کنه یکی تو مالیات سرش کلاه گذاشته، چنان آینه عبرتی ازش درست میکنه که طرف تا مدتها درگیرش میشه.
در اینجا جریمه و مالیات و هزینه هایی که باید به دولت پرداخت بشه شامل هیچگونه بخششی نیست. فرض کنید کسی 400 دلار جریمه شده، میره و شکایت میکنه. دولت میگه چه مرگته؟ میگه زیاده، نمیتونم بدم.میگه باشه قسط بندی میکنیم ماهی 50 دلار بده. باز میره میگه نمیتونم بدم باز دولت میگه باشه ماهی فقط 5 دلار بده ولی آخرش باید همشو بدی.
یادمه تو ایران طرف میرفت راهنمایی و رانندگی یک لیست جریمه 500 تومنی میبرد و به افسر نشون میداد و راست یا دروغ میگفت اشتباه شده افسر هم بسته به حالش یک دایره گنده میکشید میگفت از اینجا تا اینجاشو نده. اینجا ازین خبرا نیست. جریمه اشتباه شده؟ مگه میشه؟ اگه بشه افسری که اشتباه کرده باید جریمه رو پرداخت کنه. پس آخرش جریمه پرداخت میشه.
چند تا عکس بالا از مونترال براتون گذاشتم.

۵ نظر:

Unknown گفت...

سلام اقای مهندس
خوشحالم که اوضاع روبراهه و ایشالا که همیشه باشه ....بچه ها چطورن ؟ با اوضاع کنار امدند ؟ مدرسه میرن ؟البته می بخشید که سوال میکنم این سوالا همش به خاطر دخترمه که خیلی نگران ایندشم !!!!

باارزوی موفقیت

Unknown گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
Unknown گفت...

سلام به نظر شما واسه كيا مهاجرت خوبه ؟

beremcanada گفت...

موفق باشید ماهم دلمان برای حرفهای بی پرده شما تنگ شده keep on please

مینو گفت...

سلام سال نو مبارک . امیدوارم سال خوبی در کنار خانواده و در سرزمین جدید داشته باشید . عکسهای کبک خیلی زبیا هستن مرسی . بااجازه تون من یکیش رو بعنوان سر صفحه وبلاگم گذاشتم ....