۱۳۸۸ بهمن ۳۰, جمعه

در چند خط

فقط یک چند خط بنویسم که دهنم صاف شده، شما بهش چی میگین؟ آره همون.
کلاس زبانمو که کنسل کردم، صبح ساعت هشت تا 9 از خونه میزنم بیرون و صاف میرم تو اتاقم و اون چیزایی که به من دادن مطالعه میکنم تا ببینم میشه یک تحقیقی چیز جدیدی رو اینا تعریف کرد یا نه. شب ساعت 10 شب هم میرسم خونه. الان چند روزه بچه هامو درست و حسابی ندیدم. رئیس من هم که ماشاء الله زندگی نداره. آخر شب هم که یواشکی میام رو خط ،یوهو میبینم با اسکایپ پیام میفرسته اوضاع خوبه؟ آخه سر کار باید اسکایپهای همه روشن باشه با هم تبادل نظر بکنن.
راستی جایی که قبلا کار میکردم، یه پنج شیش تا همکار بودیم که هرکدوم یکور دنیا پروپخش شدیم، بعد از مدتی چهارتامون بطور کاملا اتفاقی و بیخبر از همدیگه اومدیم همینجا که الان من هستم البته در بخشهای مختلف. دنیا خیلی کوچیک شده. عکسی رو نگاه میکردم مال هشت ماه پیش که 10 تا از همکارام تو ایران در کنار هم گرفته بودیم. الان دوباره عکس رو نگاه کردم دیدم نه تامون دیگه ایران نیستیم. چرا باید اینطور بشه؟ چی باعث شده اینطور بشه؟ تو دانشگاه وقتی قدم برمیداری همش فارسی میشنوی. دانشجوهای دکتری که اونجا دکتراشونو ول کردن اومدن اینجا دارن میخونن. یا کسانی که اینجا دارن فوق یا دکترا میگیرن. اینجا اکثر پست داکتها یا ایرانین یا ژاپنی. خلاصه زیادن زیاد. برخلاف چند ماه پیش الان بیشترشون قصد برگشتن ندارن، یا میگن حداقل سیتیزن میشیم بعد برمیگردیم تا اگه اونور دیدیم اذیتمون میکنن یا کار درست و حسابی نمیدن یا اگه استاد شدیم و تو دانشگاه بگن بالا چشت ابروست راحت ول کنیم و دوباره بیایم اینور. اینوسط فقط پول مملکته که گروگر خرج تحصیل جوونها میشه و بر اثر ندونم کاری بعضی (بعضی؟) از مسئولین منتقل میشه به کشورهای خارجی. خوب دیگه مال و مقام و سیاست بازی بعضی ها بیشتر از سرمایه های مملکت و بیت المال ارزش داره. خالی بندی هم درباره وضع علم و دانش در مملکت هم که شاخ و دم نداره. کافیه مدرک تحصیلی و سابقه کار روسای پستهای کلیدی سازمانها رو در ایران بررسی کنید، بگذریم.
من اینجا میبینم اینا واقعا تحقیق میکنن. تولید علم رو واقعا من دراینجا میبینم. چیزهایی که الان در دانشگاههای ایران تازه داره به عنوان تحقیق مطرح میشه اینجا کهنه شده.
-----------------
پاورقی: همین الان به من تکلیف شد این لینک رو بگذارم بخونید، بخونید و کاری بکنید. از بقیه دوستان وبلاگ نویسم هم خواهش میکنم این لینک رو بگذارند تا بلکه نتیجه بده و ثوابی هم ببرند.
-
-

۳ نظر:

Diary Of A Stranger گفت...

والا چی بگم کاملا درسته! فرار مغزها همینه دیگه! از دکتر و مهندسش بگی تا دیزاینر و بازیگر و موسیقیدان!

آنی گفت...

اول سلام
دوم قبل خوندن این پست یه سوال دارم
توی پست دو رکعت نماز در سرزمین کفر یک ویدیو آپ کرده بودید که رفتم توی سایتش پیداش نکردم میخوام دانلودش کنم میتونید کمکم کنید؟

Unknown گفت...

متأسفانه مهاجر جان الآن هر کسی امکانش را دارد از ایران خارج می شود و این واقعاً تأسف آور است.