۱۳۸۸ مهر ۲۲, چهارشنبه

ذره بین فراموش نشود

الان که دارم این پست رو مینویسم تلویزیون شبکه CBC داره مسابقه فوتبال جوانان زیر 20 سال در قاهره رو مستقیم نشون میده، غنا و مجارستان و 2 هیچ غنا تا نیمه اول، , این جوونا زیر بیست سال جدیدا چقدر بزرگ شدن، قدیما کوچیکتر بودن.
والا من عادت کردم شبا تکرار این سریال Ghost Whisperer رو ببینم ولی امشب دیدم اینو مستقیم گذاشت، احساس میکنم وقتی غنا داره حمله میکنه یک سرو صداهایی از بيرون میاد، فکر کنم این سياه پوستا دارن اینو میبینن ، پس بگو چرا پخش کرده، بیننده داشته. آخه ورزش اصلی اینا هاکی هست، خودشون میگن کانادا دو فصل داره، تابستون و هاکی، بعد گفتم کانالها ایرانو بگیرم ببینم چی دارند که متوجه شدم وفات امام ششم (ع) هست و بترتیب همه کانالها کلکسیون حاج آقاها بود و در راس همشون آقای احمد خاتمی بودن که در شبکه 3 صجبت میکردن. خیلی مرد نازنینیه. مخصوصا وقتی تو نماز جمعه صحبت میکنه.
یکی دو روز پیش گفتم برم این حساب اینترنت و تلفنمو از اینترنت چک کنم ببینم چقدر مصرفم شده، که تا صفحه رو باز کردم چشام گرد شد، این ویدئوترون 140 دلار برا یک ماه منو شارژ کرده بود، فورا ایمیل زدم بهش گفتم آخه فلان فلان شده، ماه پیش نوشته بودی -109 دلار این ماه نوشتی +24 دلار؟ اون 200 دلار دیپوزیت که از من گرفته بودی دو ماهه هپلی کردی؟ بازم پول میخوای؟
بلافاصله به من جواب داد و صورت حساب فرستاد و همه چیو ریز کرد. بهش گفتم ببین من صورتحساب سرم نمیشه، برام صورتحساب میفرستی هزار تا چیز توش میکنی، نمیدونم شام مادر بزرگ رئیس شرکت و قرص سرماخوردگی سگ دم در شرکت و اینا. به من بگو 54 دلار زیاد گرفتی اینو برا من بنویس واسه چی گرفتی. دوباره برام اجق وجق ریز کرد فرستاد. نوشتم من که از صورتحسابت سر درنیاوردم ولی تو راست میگی.
دیدم مصرف باندویتم زیاد نشون میده تو سایت ولی من اینقدر مصرف ندارم، گفتم حالا حالتو میگیرم، سر من میخوای کلاه بذاری؟ من خودم از کشور کلاهبردارا اومدم. بله خلاصه یک باندویت منیجر گذاشتیم روی کامپیوتر و دو سه روز چک کردم، دیدم نه تازه کمتر از برنامه منم برام کنتور میندازه. در اینجا فهمیدم این مسابقه مستقیم نیست و قراره 3-2 تموم شه. نه بقیش پایینه این مال مسابقه فوتبال بود.
بعله خلاصه نشد مچشو بگیرم. اینجا شرکتها کلاه اینجوری سرت نمیذارن، اونجوری سرت میذارن، تبلیغ میکنن مثلا 7 مگابیت بر ثانیه اینترنت ماهی 30 دلار میری میگیری، بعد یک فرم بهت میدن میگن امضاش کن و روی فرم خیلی راحت نوشته فلان بدبخت بیخبر از دنیا داره 7 مگ اینترنت با ظرفیت 30 گیگ در ماه میگیره ماهی 30 دلار، امضاش میکنی. ورقو بهت تحویل میدن، میخوای تا کنی بذاری جیبت، میبینی یک چیزای ریز که با ذره بین باید بخونی کل صفحه پشت رو پر کرده، میگی خوب بیچاره ها برا اینکه صفحه خالی نمونه اطلاع رسانی کردن چه آدما نازنینی هستن، سر ماه صورتحساب اولت درست میاد میگی به به عجب سرویسی حلالشون باشه، یهو صورتحساب دوم میاد میبینی ای دل غافل سه برابر اولی شارژ شدی. اینجاست که یادت میفته یک ذره بین برداری و پشت صفحه رو که باید قبل از امضاء میخوندی و فکر کردی بیکلاس بازیه و نخوندی و الان باید بخونی میخونی. چقدر بخون بخون شد. اونجاست که نوشته امضاء کننده ذیل متعهد میشود، هزینه غذای روزانه سگ دربان شرکت را بعلاوه گوجه اضافی پرداخت نماید. تازه برا من اینا که بود هیچی، نوشته بود این قرارداد یکساله است و اگه مشتری حتی یک روز قبل از اتمام قرارداد بخواد سرویس رو به هر دلیلی خبر مرگش پس بده باید 200 دلار جریمه بده. گفتم حق دارن بیچاره ها برام درست صورت حساب دادن ، اصلا با این تفاسیر دیگه نیازی به تقلبو پهنای باند دزدی ندارند. هر جا هر پول زوری خواستن قبلش امضاشو از من بیخبر گرفتن.آدم یاد این کارتونا میفته.
نکته پندآموز، اینجا هرجا خواستین چیزیو امضاء کنید حتما یک ذره بین همراهتون باشه.



Get this widget | Track details | eSnips Social DNA

۱۴ نظر:

simin گفت...

بالاخره دنيا دنياي سرمايه داريه

علیرضا پارسای گفت...

شما یواش یواش یاد می گیری که هر قراردادی رو اول به دقت بخونی بعد امضا کنی. به قول اینها هیچ وقت نباید از Fine Print قافل شد. بعد هم چون معمولا رقابت هست، اگه چند تا شرکت رو نشون کنین، می تونین امتیازات خوبی ازشون بگیرین.

علیرضا پارسای گفت...

من دوباره غافل رو با قاف نوشتم. ببخشید. این کلمه افتاده روی نقطه کورم.

خداحافظ كانادا گفت...

سلام مهندس

جالب بود. این چیز هست که تقریبا در مرد همه سرویس هایی اینجا صدق می‌‌کنه.

الانه که کانادا مثبت نویس‌ها صاف بکشن و بگن (با صدای کلفت و کاناتایی!) : "ببینید دوست عزیز! مشکل از شماس! کانادا حساب و کتاب دارد! این پول‌ها خرج سگ‌‌های بی‌ بضاعت می‌‌شود! اصلا ببینم چرا شما انتقاد می‌‌کنید؟! برید از برگ‌های قرمز لذت ببرید!"

دوست داریم مهندس فعلا شبت بخیر

خداحافظ كانادا

خداحافظ كانادا گفت...

عیب نداره دوست کانادا مثبت نویس! بقول خود شما تو کانادا کسی‌ به سواد و مدرک اهمتی نمیده. دیکته که دیگه جای خود داره!

خداحافظ كانادا

شادی گفت...

سلام
واقعا حق با شماست.ولی کلا همیشه باید آدم اول کل متنو بخونه بعد امضا کنه.من فک می کنم از این چیزا زیاد پیش میاد تا آدم تجربه کسب کنه فقط بعضی وقتا قیمت این تجربه ها زیاد می شه.
راستی کاملا باهتون موافقم که خاتمی مرد نازنینی ولی محمد نه احمد.
موفق باشید.

maryam گفت...

in faghat mokhtase canada nist. to europe ham daghighan hamine. bayed khili khili be deghat har chizi ke emza mikoni ro bekhooni az ghabl, va gar na barha pish ommade hata be doroogh ye offeri dadan masalan monshi ha ya karmandhaye sherkat va hata masalan dar javabe soale man kamelan doroogh goftan va khalafe chizhaye zare bini ke koli ham sakht va ba loghate hoghooghi tozih dade shode , masale ro baram va nemood kardan. ine ke man maoolan chizi ke inja emza kardani bashe ye kam mitarsam!! khili moraghebe kolah raftan haye injoori bashid,

ناشناس گفت...

ما توی همین ایرانش برامون این اتفاق تازگی افتاد. بیمه با وجودی که سالانه کلی پول ازمون میگیره و یک قرونشم ازش استفاده نمیکنیم حالا که تصادف کردیم یه مقدار زیادی رو ازمون به عنوان فرانشیز کم کرد و میلیونهاتومن پولی رو که این همه سال داده بودیم به امید اینکه یه همچین روزی ازش استفاده کنیم و خیالمون راحت باشه به دردمون نخورد. ولی با اینکه من خیلی عصبانی شدم و حرص خوردم اما میبینم توی خود بیمه نامه ذکر شده بوده و من توجه نکرده بودم بنابراین حق اعتراض ندارم و باید به خودم فحش بدم نه هیچ کس دیگه.

ناشناس گفت...

دوست ناشناس باز خوبه تو ایران می‌‌تونین حداقل به بیمه زنگ بزنین تو کانادا هم با این هم پولی‌ که میدیم (که ۱۰-۱۲ باربر ایران هست) جرات زنگ به بیمه در صورت تصادف رو هم نداریم چون از ماه بعد هزینه بیمه چند برابر می‌‌شود!

ناشناس2

ناشناس گفت...

HI

You learn to do more investigate and then choose one of them, it is that you can offer what you need and what condition you want, you cant imagine how flexible they are. next time !

amir گفت...

thanks you*Reza BC

http://jest-orae.psc-cfp.gc.ca/JEST-ORAE/qcksrch.do?lang=en

ناشناس گفت...

جواب به ناشناس 2:احتمالا شما اصلا تو ایران بیمه نبودید چون اگه بودید میفهمیدید که در ایران هم دقیقا به دلیل سابقه تصادف حق بیمه بیشتر میشه و اکثر کسایی که واردند توی این زمینه تصادفهای کوچیکشون رو اعلام نمیکنن تا از تخفیف سال بعد استفاده کنن. همه جای دنیا قانونا مشابهن البته برای کسایی که سرشون تو کار باشه نه برای کسانی که از همه جا بی خبرن. در ضمن جناب خداحافظ کانادا چی شده به اسم ناشناس جواب من ناشناس رو میدی؟ خیلی تابلویی عزیزم! با اون غلطهای تایپیت!

خداحافظ كانادا گفت...

استدلال مدل کانادا مثبت نویسی: هر که از کانادا انتقاد کند، خداحافظ کاناداست!

البته خداییش هم زیاد بیراه نیست :د

خداحافظ كانادا

ناشناس گفت...

همون امام ششم (علاغ) اگه نبود الان تو و خانواده ات سرگردون غربت نبودید. همین عربعای عوضی با این دین آشغالشون باعث بدبختی ایرانیهاا شدند