۱۳۸۸ مهر ۱۰, جمعه

خرید زمستان

امروز صبح من دلم واسه خانم متصدی کارام تو RBC تنگ شد همینجوری میخواستم به یک بهانه ای ببینمش و باهاش یکم فرانسه حرف بزنم، بهش زنگ زدم و گفتم تو تلویزیون یک نوع کردیت کارد دیدم به نام ... نه قرار شد چاخان ننویسم اینجا. موضوع یه جور دیگه بود.
دیروز رفتم بانک تا یکم پول به حسابم بگذارم، آخه اون چند روز اول که رسیدیم اینجا و من حساب باز کردم، از بس تو گوشم خونده بودن که پول تو بانک زیاد نذاریا فردا پول خواستی و تو بدبختی افتادی دولت کم بهت میده و اینا خلاصه ما ترسیدیم و تو بانک کم پول گذاشتیم، خوب بقیه پولمونو کجا گذاشتیم؟ صندوق امانات ؟ نه خیلی از خونه دور بود حال نداشتم برم. بالش؟ نه بابا جای خوبی نیست تازه همه هم میدونن. گذاشتیم تو یخچال (حالا مسخره کنید) دیروز دیگه من به ستوه اومدم ، هر وقت در یخچال میرفتم یاد بانک میافتادم هر وقتم از کنار بانک رد میشدم گرسنم میشد. تازشم وقتی در بانک و باز میکردم انتظار داشتم چراغش روشن شه. گفتم بابا قایم موشک بازی که نیست من روزی که اومدم اعلام کردم چقدر پول آوردم این ادا اطفارارو نداره که خلاصه پولارو ورداشتمو رفتم بانک و همه رو گذاشتم به حسابم. گفتم دولت کانادا این کل داروندار ما مطلع باش.
تو بانک یهو هوس کردم یک کردیت کارد هم بگیرم، گفتم یه وقت بدین، گفتن خوب با کی میخوای؟ گفتم با همون مادام سیلوی خودم، گفتن باشه فردا ساعت یک.
امروزساعت یک رفتم و قبل رفتن به خانمم گفتم بچه ها رو ورداره بره زلرززز برا خرید رخت و لباس زمستون برا همه. منم بعد بانک میرم اونجا. رفتم پهلو مادام سیلوی خودم و یک سری سوال از من پرسید و به من گفت کارت ویزای کلاسیک نوع دوم برات خوبه. گفتم باشه تو هر چی بگی برام خوبه ، کاراشو بکن. گفت فقط 1000 دلارت برا اینکه بیکارو بی عارو الافی باید بلوکه بشه. گفتم پدرت خوب مادرت خوب منو تو که با هم پسر خاله دختر دایی درومدیم یه کاریش بکن. گفت اون بجاش ولی این قانونه. یاد یکی از دوستام افتام که مث من بود رفت تو بانک اسکوشیا حساب باز کرد بدون گارانتی هم به خودش هم به زنش کردیت کارد دادن. براش تعریف کردم، گفت نمیشه. گفتم بابا شده بیا بگرد. گفت اشتباه شده. گفتم بابا این اصلا جزو خدمات به مهاجرین بانک اسکوشیاست. نرم شد و گفت تو اینو هم درنظر بگیر که در این بانک اگه حساب تو پولش نزدیک صفر هم برسه ما چیزی ازش ماهیانه برنمیداریم ولی اسکوشیا برمیداره و تازه همه بانکا سالانه بابت خدمات کردیت کارد مبلغی رو کم میکنن ولی ما ازت کم نمیکنیم ، خلاصه سیلوی خانم با این حرفا و یکم قهوه و اینا نرمم کرد. در پرانتز بگم تازه یاد گرفتم از دست غرهای خانومم بخوام فرار کنم کجاها برم دستش به من نرسه. بعله میگفتیم...
بهم گفت جواب استعلامت از بالا که اومد هفته دیگه بهت زنگ میزنم بیای اینجا بقیه کارارو بکنیم، گفتم دمت گرم. باهم روبوسی کردیم و اومدم بیرون. رفتم زلرززززززززز
دیدم بچه ها اونجان و دارن انتخاب میکنن. قیمتاش به نظرم با 30% تخفیفی که گذاشته بود مناسب اومد.
هر پالتو زمستونی با شلوارش برا بچه ها حدود 90 دلار افتاد. یک شلوار ازین چسبونکیام برا زیر اون شلوار گرفتیم حدود 15 دلار شد. کفش ساقه بلند بچه گانه هر کدوم 25 دلار (که همون اگه ایران بود زیر 60 تومن نمیدادن) خانومم هم یک پالتو برداشت حدود 100 دلار(البته با 30% تخفیف) و یک شلوار حدود 30 دلار. بسته پنج تایی جوراب ضخیم بچه گانه 5 دلار،سرجمع با چیزا دیگه نزدیک 400 دلار شد. البته هنوز کلاه و دستکش و این چیزا نخریدیم براشون. (بذارین الان یکم شانتیمسی شم مگه ما چیمون از شانتیمیس جان کمتره ؟ این خانوم ما هی میخونتش هی کار دست ما میده...) بععععله بعد رفتیم یک مجموعه رستوران کنار مال و نشستیم اینجانب جوجه کباب و کباب لبنانی، مراکشی، تونسی خریدم براشون و خوردیم.(آخه سه نفر با این سه ملیت اونجا بودن و میگفتن این غذا کشور ماست) که خیلی هم بیمزه بود. بعد بچه ها فرمودن ما ساندویچ میخواستیم و من که دیگه کارتم میزدی خونم درنمیومد گفتم خوب زودتر میگفتین این همه هم خرج نمیکردیم ازین همبرگرا ارزون مک دونالد میخریدیم و میخوردیم.(من قول میدم شانتمیس این حرفای بنده خدا شوهر جانشو سانسور میکنه و نمینویسه.بابا شوخی بود حالا نمیخواد بیای کامنت اعتراضی بذاری.) خلاصه بعدش هم خسته و کوفته رسیدیم خونه.
این ماجرای امروز ما.
پاورقی: منتظر نظرات ناشناسهای عزیزم هم که بیصبرانه منتظرند من پیتزا دلیور شم هم هستم.

۱۸ نظر:

ali گفت...

سلام
خيلي باحال مينويسي
دمت گرمم
خودم رو 2 سال ديگه تو مونترال با وبلاگ شما حس ميکنم

خداحافظ كانادا گفت...

سلام مهندس جان

می‌‌بینم که تو خرج افتادی! مبارکه شما و خانم و بچه‌ها باشه.

راستی‌ در مورد کردیت کرد کلاسیکت هم اون خانم بهت دروغ گفته خواسته مشتری از دست نده. کارت‌های کلاسیک هیچ هزینه سالیانه نداره فقط سری‌های گلد یا پلاتینوم. برو بازم چونه بزن بگو وگرنه میرم با سکوشییا.

در مورد اینکه حسابت صفر بشه هم چیزی بر نمی‌‌دارن، باز الکی‌ گفته و اغلب بانک‌ها دارن چنین سرویسی برای افراد تازه وارد، دانش آموز یا بیکار.

مشکل اغلب بانک‌های کانادا اینه که این مثلا ایجنت‌هاشون پورسانتی هستن و چیژایی که به درد مشتری بخوره رو نمیگن مگر اینکه از زیر زبونشون بکشی بیرون. سعی‌ می‌‌کنن بهت القا کنن اون چیزی که بیشترین پورسانت رو براشون داره برای مشتری هم بهترینه.

فعلا شب بخیر

خداحافظ كانادا

ناشناس گفت...

This post was your best post up to now

علیرضا پارسای (کاناداجون) گفت...

سلام جناب Mohajer

امیدوارم که همیشه خوب و خوش باشین. خوشحالم که دارین از زندگی در مونترال لذت می برین.

در مورد ویزای کلاسیک نوع دوم باید عرض کنم که هزینه اش سالی 35 دلاره و مجانی نیست مگر اینکه ویزای کلاسیک معمولی باشه یا اون خانم به شما تخفیف ویژه داده باشن. به نظر من یه تحقیقکی بکنید. در ضمن می تونین به صفحه زیر برای اطلاعات بیشتر مراجعه کنین.
http://www.rbcroyalbank.com/cards/rewards-cards/classic-2.html

بنده هم علیرضا پارسای یا همون کاناداجون هستم. اخیرا هم وبلاگم رو به یک سایت مستقل منتقل کردم به نام http://www.aparsai.ca اگر لطف کنین و به سایت جدید بنده لینک بدین ممنونن می شم. من هم وبلاگ شما رو به سایت جدید اضافه کردم که مرتب بهتون سر بزنم و از قلم شیواتون لذت ببرم.

موفق باشین

Reza گفت...

Hi Dear Mohajer

I get My visa,TD First Class , I didn't have any obstacle to get it as I worked in Canada and my income was more than the minimum requirement. For my wife system reject her as she did not have any credit in Canada but the bank manager get her visa!again First class with $125.00 or $135.00 annual fee. I don't know how? but her agent told us she has the authority to approve you, she was so nice and tell us ,she like to help her to establish her credits in Canada. have in mind some people think she like the annual fee! Maybe,but at least my wife is happy!.

Regards

Reza-BC

تا ونکوور گفت...

سلام به وینرز و maxi هم سر بزن . اجناس بهتر با قیمت پایین تر گیر میاری.

مهرداد گفت...

مهاجر عزيز

خيلي ممنون از كامنتت در وبلاگ ما. وقتي آدم مي‌بيني در يك راه احساسات مشترك با دوستاني كه نمي‌شناسد دارد دلگرم مي‌شود و احساس مي‌كند راهي كه در آن قدم بر مي‌دارد جا پاهاي بسياري در آن است كه مي‌تواند به آنها اتكاء كند.

با اجازه من وبلاگ شما را در پيوندهاي خودم اضافه كردم.

موفق باشيد

ناشناس گفت...

من با دوستمون که گفته همیشه در بانک‌های اینجا به نفع خودشون توصیه می‌‌کنند موافقم. سعی‌ کنید فعلا همونی که مجانی‌ هست بگیرید هیچ فرقی‌ ندارند.

مهدی گفت...

به زودی کار خوب پیدا میکنید و همه خرجهاتون جبران میشه:)
خیلی هم بامزه نوشته بودید.

Reza گفت...

Dear Mohajer

I checked The Bay this morning, the prices was unbelievable, check he clearance racks but have in mind you will receive another 40% off, My wife and I bought some clothes. You can find some best quality with a reasonable price.by the way , you can buy underwear for 6 to 8 dollars but the original price was 20 to 30! all Brands! Regards

Reza-BC

shantemis گفت...

آقای مهاجر چون ایمیل فرستادی اومدم ببینم اینجا چه خبره وگرنه روحم هم از این غیبتی که پشت سرم کردی خبر نداشت
منظورتونو از اینکه حرفهای همسرم رو سانسور میکنم نفهمیدم اگه منظورتون پولیه که برای شکم خرج میکنیم و حتما شوهرم غر میزنه و من نمینویسم باید بگم اشتباه میکنین چون همسر عزیز من با شکمشون رودربایستی دارن و خیلی وقتها ایشون پیشنهاد غذای بیرون رو میدن راستش رو بخواین این روش زندگی ما اصلا درست نیست و ما دقیقا رویه ایرانمون رو پیش گرفتیم امیدوارم بتونم کم کم این رویه رو اصلاح کنم.
موفق باشی

Mohaj Canada گفت...

سلام
خوب این شیوه من با همه هست خانم شانتمیس، من اصولا پشت کسی حرف نمیزنم اگر هم بزنم به خودش خبر میدم که بیاد و خودش خبر داشته باشه.
بهر حال قدم رنجه کردید. و ایشالله در نظراتتون در وبلاگ به روی همه باز بشه تا مجبور نشیم ایمیل بفرستیم.

Aban گفت...

http://www.youtube.com/watch?v=AvplrntfZqg&feature=related

ناشناس گفت...

Man be tor matevasset mahi 150-200 dollar dar resturant haye vancouver kharj mikonam.Jano tan be fadaye shekam!!

-Daneshjoo

Rànâ گفت...

کلی خندیدم مهاجر! روحیه ام شاد شد، دستت درد نکنه! امیدوارم به زودی بیام و یک تور خرید خانوادگی راه بندازیم!!!

Moka گفت...

This was such a nice and hilarious post! Keep enjoying your life with your family. Your kids will appreciate your care for them in future. Good luck

ناشناس گفت...

As others said: you can enjoy life in canada even if you are jobless.

ناشناس گفت...

امیدوارم هر چه زودتر راه بیفتی و از زندگیت توی کانادا لذت ببری. من امریکا هستم ولی همه ما یک درد مشترک داریم که حکومت آشغالیه ایرانه و هر چقدر هم اگر سختی بکشیم باز هم می ارزه که عمرمون رو اونجا حروم نکنیم.