۱۳۸۸ مهر ۱, چهارشنبه

بی عنوان

خوب میگن از کانادا بگو حال کنیم.
از چیش بگم؟؟ (خدا رحم کنه سوژه آقای خداحافظ کانادا جور شد)
شما بگین چی دوست دارید بشنوید؟ کسی که اقدام کرده بیاد بهرحال دوست داره چیزا خوب خوب بشنوه. راستش من خودم وقتی برا کانادا اقدام کردم، زیاد کانادا بودنش برام مهم نبود. دنبال یه جا میگشتم که ازین مملکت برا مدتی دور بشم. در دسترسترین کشور کانادا بود. داخل مملکت خودمو بازیچه حس میکردم. بازیچه شرایط گذار دولت از بحران. دولتی که تمام نفت، بخش خصوصی، زندگی خصوصی مردم و خود مردم رو در انحصار خودش گرفته بود. حالا فرقی نمیکرد رئیس دولت کی بود. مهم این بود که نتیجه همیشه یک چیز بود. استفاده از مردم و معاش و اعتقاداتشون برای گذار از زمان بحران. نمیخوام زیاد وارد این بحثها بشم.
بهرحال کانادا هم خوبی داره هم بدی، کسی که میاد اینجا بعد از مدتی اوضاع بر وفق مرادش میشه تا میتونه تعریف میکنه. کسی هم که بر وفق مرادش نیست تا میتونه بد میگه. دو روی یک سکه. من هم فعلا در برزخم. فقط ازین حرف ناراحتم که برخیا میزنند که کانادا باید مارو قبولمون کنه. نخیر کانادا مارو قبولمون کرده. چون بهمون ویزا داده. چون ماهی قراره 400$ مثل بقیه کانادییها به بچه هامون پول بده. بهرحال پول یا مفت هم که نداره که همینجوری خرج کنه، حالا هر چی ما بیشتر طول بکشه تا کار پیدا کنیم، به ضرر دولت کانادا میشه. من ازین ناراحتم که بعضیها میگن برا اینکه کانادا قبولت کنه این کارو بکن اون کارو بکن. این منم که باید از کانادا خوشم بیاد. من قرار نیست که بردگی کانادا رو بکنم که برم کار اختیاری بدون حقوق بکنم. یا هزار کار دیگه که تو ایران نمیکردم. 20 سال درس نخوندم که بیام اینجا بذارم در کوزه آبشو بخورم. اون وکیل خائن و احمقی که تبلیغ میکنه برید اونجا یک مدتی کار سطح پایین بکنید و بعد یواش یواش خودتونو بالا ببرید بفکر جیبشه که مهاجر رو سرکیسه کنه و الا به فکر عمر مهاجر نیست که 20 سال تو مملکتش زحمت کشیده و بالا اومده و دولت الاغش قدرش رو ندونسته حالا بیاد اینجا با کار سطح پایین به امید پیشرفت در زمانی که معلوم نیست بقیه عمرش رو تباه کنه و بچه ها دسته گلش رو تحویل دولت اینجا بده و برا مردن برگرده ایران.
نخیر این حرفا نیست. این منم که باید از کانادا خوشم بیاد. نه کانادا از من.
کانادا خوبه خیلی خوبیها داره ، برا مهاجرینی که از الجزایر میان، از آنگولا میان، از تونس میان اصلا بهشته خیلی هم برا ما مهاجرین ایرانی کاستیها و خوبیها داره. ولی شجاعت اونه که عزت نفس داشته باشیم،مطابق برنامه اینا برنامه ریزی کنیم. کوشش کنیم و اگه بعد از مدتی دیدیم نه اوضاع بر وفق مراد نیست تردید نکنیم و برگردیم. اگه هم بود بمونیم. ولی موندن به هر قیمت هرگز.

۱۵ نظر:

ناشناس گفت...

دوست عزیز با کلیت حرفتون کاملا موافقم. شما ظاهرا جز کسانی‌ هستین که در ایران کار و زندگی‌ خوبی‌ داشتین و مثل برخی‌ از هموطنامون که ظاهراً از یه سیاره دیگه آمدن زرق او‌ برق اینجا زیاد چشمتون رو نگرفته.

نيلوفر گفت...

سلام مهاجر عزيز.خيلي خوب و منطقي استدلال مي كني.درسته موندن به هر قيمتي جايز نيست و بد از مدتي مي شه تصميم گرفت كه موندگار بشي و يا برگردي
اميدوارم موفق باشي

ناشناس گفت...

دوست عزیز توهین نباشه ولی به نظر من شما خیلی زود کم آوردی.حتما تصویر درستی از مهاجرت نداشتید که به این زودی...

ناشناس گفت...

استاد!!! یک چشم فقط تو سرزمین کورها پادشاه است !شمااز جهان سوم بدون سرمایه رفتی اونجا انتظار داری پست مدیریت بهت بدن چون فقط کار بلدی ؟زندگی فقط کار بلد بودن نیست .شما ازبین یک سری آدم منزوی که 80 درصدشون روانی هستن رفتی اونجا فعلا باید شرایط روحی خودت رو عوض کنی .کار به هر حال گیر میاد اما زندگی کردن چیزی که یادگیریش خیلی طول می کشه و در ایران محاله

ناشناس گفت...

کاملا با نظرتون موافقم. من همیشه گفتم که مهاجرت رو از دید اونی که هیچی نداشته تو ایران یا اونیکه مطلقه هست و 100 جوره دوست داره از حرف و حدیثهای اون مملکت خلاص بشه و یا اونیکه با جیب پر پول و فکر پمپ بنزین زدن اینجا اومده نگاه نکنید.
اون اقای خداحافظ کانادا هم کاری به درست و غلط بودن حرفاش نداشته باشید که اگه ادم درستی بود تا وقتی طرف نیومده اینجا سعی میکرد روشنش کنه نه اینکه هی با اسامی مختلف تو وبلاگ مهاجرین تازه وارد تو دلشون رو خالی کنه و کیف کنه که به مشکل خوردن. به شما هم یه پیشنهاد دوستانه دارم: اگه همه چیتون رو اون ور از بین نبردید یک فرصت 6 ماهه به خودتون بدین< دونبال کار در زمینه کاریتون باشید. اگه پ÷دا شد که هیچ، اگه نه از اون روز به برگشتن فکر کنید نه از الان!
شما اگه فکر بچهاتونید اونا میتونند واسه دانشگاه بیان اینجا و تازه قدر مو قعیتشونن میفهمند و راهشون رو درست میرن اما از فکر نکنید بچهایی که از ابتدا اینجا هستند الان کلی موفقن!خیلیهاشون نه تنها قدر استفاده از امکانات خوبه اینجا رو نمیدونن بلکه از ابتدا فکر خارجی شدن و از 14 سالگی مستقل شدن و این حرفان!
شما نا امید نباشید کاملا حرفاتون درسته اما حالا که این راه اومدید یه فرصت هم به خودتون بدید.

خداحافظ كانادا گفت...

سلام مهندس جان و ممنون از لطفت :-)

راستش اگه فقط ۴ نفر مثل شما صادقانه از شرایط مهاجران تازه وارد و واقعیت‌های زندگی‌ کانادا می‌‌نوشتند شاید نیزی به وبلاگ خداحافظ کانادا نبود.

اما متاسفانه همان طور که خود شما اشاره کردی مشتی شیاد فرصت طلب که رگ خواب مردم تو ایران رو می‌‌دونن (علاقه به هر چیز غربی حتی بدبختی و فلاکت مدل غربی!) با وارونه جلوه دادن خیلی‌ از مشکلات اینجا سعی‌ در پر کردن جیب خود دارند.

من خودم کسی‌ رو می‌‌شنسم که بعد از ۱ سال اینجا بودن و گرفتن یک مدرک قلّابی حقوق از همین کالج‌های در پیت کانادایی خانواده رو در کانادا گذشته و خودش رفته ایران شده مشاور امور مهاجرتی!!!

دوستان ناشناسی هم که از وجود وبلاگ خداحافظ کانادا ناراحت هستن لطفا زیاد حرص نخورن و مثل کانادایی‌ها با سگشون برن پیاده روی و مثبت فکر کنن.

موفق باشید.

خداحافظ كانادا

يك دوست گفت...

من از شهر بزرگ به شهر كوچكي مهاجرت كردمچون ديدم شركتم داره ورشكست ميشه يعني درامدم با هزينه ها يكي شد درامد چندين ميليوني و هزينه چندين ميليوني ناچار شدم بيام شهر كوچكتر كه تخصص كافي نداشت چند ماه اول خيلي سخت گذشت درامد پايين شهر دلگير ولي بعد از شش ماه زندگي كاملا بروفق مرادم شده زندگي خوب كار خوب اعتبار خوب و...كلا خيلي بهتر شده حالا موندم اگر ويزا بيايد و من نتوانم در كانادا كار پيدا كنم ايا ادامه بدهم يا نه اين شهر كوچك بقدر كافي برايم اسايش و راحتي اورده است ايا بيام لند كنم برگردم بصلاحمه يا نه دو سه سالي عذاب بكشم تا عادت كنم ببينم چه كاري ميشود كرد اگر بيست ساله بودم برايم ماندن بهتر بود ولي الان در استانه سي سالگي تصميم گيري سخت تر شدهو توان و صبر من بمراتب كمتر. من واقعا در دو راهي بزرگي مانده ام

خداحافظ كانادا گفت...

سلام به یک دوست

هر وقت ویزایتن آمد بدون اینکه زندگی‌ خوب خودتون رو در ایران از دست بدین، "حتما" مدتی‌ به کانادا بیایید و اینجا مدتی‌ زندگی‌ (و نه بازدید توریستی) کنید.

به نظر من برایتان بسیار بیشتر از خوندن مطالب سایتها و وبلاگ‌ها وضع پرسیدن از دوست و آشنا (کانادا رفته یا نرفته) در مورد مهاجرت و زندگی‌ در کانادا کمک خوهد کرد. هر کدوم از اون منابع فقط تصویری از بخش کوچکی از زندگی‌ سبک مهاجری در کشوری مثل کانادا به شما می‌‌دهند.

موفق باشید.

خداحافظ كانادا

ناشناس گفت...

به نظر من شما اصلا" روحیه مهاجرت نداشتید و رفتنتان از ابتدا اشتباه بود.. ای کاش قبل از رفتن کمی بیشتر در این مورد تحقیق میکردید.. یعنی واقعا" تصورتان قبل از رفتن این بود که به راحتی یک کار خوب با درآمد عالی در زمان کوتاه پیدا خواهید کرد؟؟؟ من دوستان زیادی دارم که الان توی کانادا آدمهای بسیار موفقی هستند و همگی در ابتدا از کارهای پایین شروع کردند همگی هم تحصیلاتشون یا هم سطح شما بوده یا بیشتر...مهم تفکرشون بود که آینده را میدیدند نه وضعیت موقتی را...به هرحال به نظر من یک مهلت چندماهه به خودتان بدهید اگر خواسته هاتون برآورده نشد، بهتره برگردیدایران

ناشناس گفت...

ناشناس قبلی‌ درست میگه اگه واقعا به اومد کار او‌ زندگی‌ راحت به کانادا آمدین بهتره زودتر بی‌خیال شین و برگردین به ایران. اینجا بچه‌ها تون که نه اما شاید نوه‌هاتون بتونن یه زندگی‌ معمولی‌ برای خودشون داشته باشن.

sonia گفت...

vaghean ke ma melat irani che rahat digarano ghezavat mikonim kamelan harfatono dark kardam

Mohaj Canada گفت...

خوب ظاهرا حق با شماست، من باید طبق حرفهای دوستان ناشناسم قبل از اومدن به کانادا تحقیق می کردم و میفهمیدم که کشور کانادا کشوریه که قراره نوه هام توش راحت زندگی کنن نه من. بله تصور من پیدا کردن کار عالی با درآمد خوب بود. الانم هست.
بابا شما مهاجران خوشبین که منو مورد انتقاد قرار میدین از من که غر میزنم بدترین که، یکی میگه اینجا برا نوه هات خوبه و به فکر زندگی خوب نباش، دیگری میگه که چون به فکر زندگی راحت اینجا بودی پس روحیه مهاجرت نداشتی. خوب اگه اینجا اینقدر بده میشه بگین پس چرا من که گاهی غر میزنم و هنوز بیشتر 36 روز نیست اومدم رو مورد انتقاد قرار میدین؟
شما قضاوت کنید، منی که به امید زندگی بهتر و راحتتر خودمو آواره کردم اشتباه کردم یا کسی که از همین الان داره خودشو به امید زندگی سختتر برا مهاجرت آماده میکنه؟ بهر حال خوشتون بیاد یا نیاد اینها واقعیتهایی است که وجود داره.
بله من اومدم اینجا راحت و خوب زندگی کنم. به خودم هم این فرصت رو میدم که در این مورد سعی کنم. درضمن غر هم بزنم و انتقاد هم بکنم و سر وقتش هم تعریف بکنم.

ناشناس گفت...

نه دوست عزیز شما حق انتقاد بی‌ دلیل و دادن انرژی منفی‌ به ما مشتقان منتظر مهاجرت را ندارید. اگر کانادا انقدر بد است چرا بر نمی‌‌گردید که کسانی‌ که شایستگی بیشتری دارند زودتر کارشون درست بشه؟ توهین نباشه اما به نظرم اشتباه از دولت کاناداست که به امسال شما به راحتی‌ ویزا می‌‌دهد. هر چه زودتر برگردید.

ناشناس گفت...

ناشناس بالایی، شما حق ندارید بیاید وبلاگ شخصی ملت رو بخوانی و واسشون تعیین و نکلیف کنی! خیلی مشتاقی برو YOUTUBE و ویدیوهای توریستی ببین! حق نداری بیای تحلیل بخوانی!
توهین نباشه اما به نظرم اشتباه از همگانی شدن اینترنت بود که به امثال شما امکان به راحتی چرخیدن تو نت رو میده!

ناشناس گفت...

ای بابااااااااا ..... نمی دونم ما ایرانیها (بعضی ها البته) همش به فکر تخریب همدیگه هستیم. یعنی به خاطر همون 80 درصد روانی بودن افراد در ایرانه؟! ( به نقل از نظر چهارم در این صفحه)