۱۳۸۸ شهریور ۱۰, سه‌شنبه

سلام دوباره از خونه

خوب امروز شرکت ویدئوترون طبق قولی که داده بود اینترنت و تلفن مارو نصب کرد، حالا بازم بگین غر میزنه، ماهی 25$ برا تلفن ازم گرفتن که نامحدود میشه داخل استان زنگ زد ولی برا خارجش پول حساب میشه، 35$ هم ماهی برا اینترنت که سرعتش بالاست ولی حجم ارسال و دریافتش بسته به مقدار هزینه پرداختی محدودیت داره، بازم نسبت به کشور ما در کشوری که مهد ارتباطات و اینترنت هستش هزینه بالائی هستش. حالا نخندین بهم ها این سرویسی که گرفتم 700 کیلو سرعت باز کردن صفحه داره، و 128 کیلو بیت بر ثانیه هم سرعت داونلود و فقط 2 گیگ هم در ماه حجم ارسال و دریافت. ماهی 35 دلار. این شرکت تو مونترال از نظر کیفیت اولین هست. خیلی لطف کردن یک ماه هم رایگان بهم دادن و 200 دلار هم دیپوزیت یا بقول فرانسویها دپو ازم گرفتند. سرعت اینجا تا 50 مگ هم براحتی بالا میره ولی هزینه ها هم خیلی زیاد میشه. شیطونه میگه ازون کلکهایی که تو ایران میزدیم اینجا هم بزنیم یک 50 مگ بگیرم و تو آپارتمان سیستم راه بندازم با قیمت پایین share کنم ولی با وضع قوانین مخابراتی و همچنین مالیاتی که این کشور داره فکر کنم اگه بفهمن ازم آینه عبرت درست کنن. من نمیدونم یا من ناشی هستم و نتونستم سرویس ارزونتری پیدا کنم یا اونایی که وبلاگ مینویسن خجالت میکشن این چیزارو بگن و فقط چیزا خوبشو میگن. من که هر کیو اینجا دیدم یا از همین ویدئوترون گرفته بود یا از بل کانادا و قیمتها هم همین بود. یکی از بچه ها ایرانی اینجا از شرکت بل اینترنت و تلفن و ماهواره گرفته بود و ماهی 100 دلار میداد. آخه نمیدونم میدونید یا نه اینجا ماهواره مجازه بر عکس ایران ولی کاش مجاز نبود و قاچاق میذاشتیم. اینجا برا اینکه دیش بگذارید باید با یک شرکت مخابراتی که همین ویدئوترون یا بل کانادا باشن تماس بگیرین و بیان نظر بدن که دیش کجا نصب بشه که شکل ساختمون بهم نخوره بعد میان و نصب میکنن آخر هم یک فاکتور میدن دستتون که برا اینکه مثلا شبکه جام جم ایرانو ببینی باید ماهی 20 تا 30 دلار بدی به ما. به همین آسونی. اگه هم بفهمن کسی یواشکی دیش گذاشته و داره ماهواره میگیره آقای شب خیزو نگاه میکنه میان و شلوارشو میکشن پایین. ولی خوب از حق نباید گذشت به تعهداتشون تا ذره آخر عمل میکنن.
حالا یکم به سوالها جواب بدم،
اول جواب رضا، آخه رضا جان الان دیگه هر ننه قمری تو اینترنت راه اقامت گرفتن کانادا رو بلده برا همین جواب ندادم، سرچ کنی هزار راه میاد برا اقامت ولی من راه سرراست و بهت معرفی میکنم. به سایت http://www.cic.gc.ca/ که سایت دولتی کانادا برای اقامت دائم و موقت در کاناداست رو ببین. من خودم از طریق کبک با زبان فرانسه اومدم و الان پروسش با ویزا حداکثر 3 تا 3.5 سال طول میکشه.راه دیگه که من اصلا نمیپسندم اینه که بری سراغ این مشاورین مهاجرت که دستورات همون سایت بالا رو اجرا میکنن و سرکیست کنند. دولت کانادا تو همون سایت بالا چندین بار گفته که برا اقامت اصلا نیاز به مشاور و وکیل و این مزخرفات نیست و هر کس خودش میتونه اقدام کنه. اگه این کار ساده رو هم نتونست بکنه باید کمی به تواناییاش شک کنه و بدونه اگه اینور اومد تو سختی میفته. تنها قسمت سخت پروسه مهاجرت واریز پول از طریق چک به حساب اداره مهاجرت برای باز شدن پرونده است که اینو هم صرافی ها تو ایران انجام میدن براتون و نیازی نیست 4و5 میلیون پول بی زبونو به این مشاوران زبون باز بدین. اگه بخوام وارد این مقوله بشم و شرایط رو بگم باید 100 صفحه بنویسم. سوال داشتین خصوصی بپرسید جواب میدم.
جواب نیلوفر ، آره درست میگی باید کارت مترو بگیرم ولی اون مال وقتیه که در ماه کلی مترو نوردی دارم تازه تخفیفش هم مثلا 20 سنت تو هر بلیط هستش.
جواب ناشناس
من قبلا جواب این سوال رو تو پستها قبلی دادم. برا حداقل 5 روز هتل رزرو کنید، بلافاصله که اومدی به شوهرت بگو یک سیمکارت اعتباری بخره، اینجا معاملات املاک نداره. هر محله ای که دوست داری شوهرتو بفرست اونجا کلی خونه میبینه زدن واسه اجاره با شماره تلفن رابط اجاره که دم خونه زدن تماس بگیره و قرار بگذاره. روزی 3 یا 4 تا خونه رو اینجوری ببینین بعدش یکیو پسند میکنید. با تجربه من این بهترین راهه. لپ تاپ حتمت بیارین و از هتل که اینترنت رایگان داره هم سرچ کنید و تماس بگیرین و برین خونه رو ببینید.
برا هتل هم این سایت رو ببینین میتونید با کردیت کارد دوستاتون هتل مورد علاقه تون رو رزرو کنید. http://www.hotels.ca
من خودم از طریق کردیت کارد Quality Hotel واقع در بلوار Decarie رو رزور کردم یک سویت یک اتاقه با تخت دو نفره به قول خودشون Queen size داشت و اینترنت و تلفن و همه چیز هم تو اتاق بود و تماس با مونترال رایگان بود.صبحانه کامل هم شاملش میشد، با مالیات و این حرفا شبی 105 دلار درومد. با مترو هم پیاده 10 دقیقه راه بود. جای بدی نبود.
جواب سیمین
من از سه سال پیش تو تمام سایتهای کاریابی کانادا عضو بودم ولی تا پاتو اینجا نذاری کسی به رزومت نگاه هم نمیکنه. چون اینترویو دارند الان که اومدم و اینترنت گرفتم دارم آدرسهامو عوض میکنم و شماره تلفن میدم و دوباره رزومه میفرستم ببینم چی میشه.
برای خرید هم من تازه رسیده وقت نداشتم رو اینکار بگذارم شاید راه شما مقرون به صرفه تر باشه.
جواب ناشناس
آقا من تا اینجا درامد نداشته باشم عقلم درست کار نمیکنه، باور کن حتی خبرهای سیاسی ایران رو هم دیگه نتونستم دنبال کنم و اینکه شما میفرمایید در ایران نیستی و خوشحال باش که گوسفند نیستی باور کن من الان یک احساس دور از جون شما گوسفند بودن عجیبی تو این کشور بعد از چند سال انتظار بهم دست داده فعلا مث گوسفند دارم پول خرج میکنم.

۱۰ نظر:

نيلوفر گفت...

سلام مهاجر عزيز.ممنون از وضيحات خوب و علي مثل هميشه.ديگه داري يواش يواش حجا مي افتي و خرجا دستت مي اد.هزينه ماههاي اول زياده ولي ماههاي بعد رو روال مي افتهموفق و مويد باشي.

ناشناس گفت...

سلام
وبلاگ بسيار خوبي داري
ممنونم که همه چيز رو مي نويسي
و فقط مثبت يا منفي نويسي نميکني
يه سوال کمک هزينه کلاس زبان چقدره ؟
با هر دو نفر پرداخت ميشه يا به يکيمون؟
واقعاً به هر بچه 500دلار مي دن؟

مهاجر گفت...

کمک هزینه زبان فرانسه که فقط دولت کبک میده، هفته ای 115 دلار به شرط اینکه هفته ای 5 روز تمام وقت یعنی از ساعت 8 تا 4 بعد از ظهر کلاس برین.
اگه بچتون مهد بره البته مهد دولتی، هزینش روزی 7 دلاره که درصورتیکه کلاس زبان برید دولت کبک اونم میده. مهد خصوصی روزی 20 تا 30 دلاره.
برا هر بچه دولت فدرال چیزی حدود 200 دلار میده و دولت کبک هم در همین حدودا به چیزی میده که مجموعا نزدیک 500 دلار میشه البته به حقوق دریافتی هم بستگی داره.من هنوز نگرفتم فعلا فرماشو پر کردم و فرستادم.

سيمين گفت...

سلام مهندس عزيز خيلي ممنون از نوشته هات فكر مي كنم اين سرنوشت تمام مهاجريني است كه مثل من و شما با مدرك امده اند كانادا.چاره اي نداريم بايد از صفر شروع كنيم اين چيزيه كه دانسته يا نادانسته خودمان انتخاب كرديم منم اولاش فكر مي كردم اونجا چه سرزمينيه بعدش دارم واقعيتها را مي بينم.براي كسانيكه فكر مي كنم با سرمايه گذاري امده باشند زندگي بمراتب راحتتره. بنظر من حرفهاي شما هم يكجور شجاعته.

رضا گفت...

سلام دوست من از جواب هاي شما تشكر مي كنم.من مطمئنم كه شما در كانادا زندگي خوبي خواهي داشت.از اين كه پول خرج مي كني اينقدرناراحت نباش بابا اصفهاني بازي در نيار!!!راستي تو يكي از پست ها گفته بودي زبان مشكل داري واقعا منو ترسوندي دوست دارم در اين مورد بيشتر توضيح بدي؟منlistening ام يه خورده ضعيفه.راستي براي زبان كدوم كلاسها رو(كدوم موسسه) توي تهران پيشنهاد مي دي.راستش من هم مي خواهم حداكثر تا دو سه سال آينده بيام اونجا البته اگه خوندن وبلاگ شما نظرم رو عوض نكنه؟!

ناشناس گفت...

مهاجر عزیز شما از چه چیزی ناراحت هستی؟ چرا همیشه داری غر می زنی؟ چرا می گویی احساس "گوسفند" بودن می کنی؟ واقعا ما ایرانی ها چرا اینقدر ناشکر و ناسپاس هستیم؟ باور کنید پدران ما هم 30 سال پیش اگر ناسپاسی نمی کردند حال و روز فرزندان شان الان این گونه نبود. نمی خواهم بگویم شاه آدم خوبی بود ولی آن بنده خدا هر چه بود از آخوند ها بهتر بود. حالا این شده حال و روز مردم ایران. ناشکری نکن برادر من! می دانی چقدر ایرانی در داخل ایران هست که دوست دارند به خاج بروند ولی "شرایط"ش را ندارند؟ شما قرار است از دو دولت (کانادا و کبک) برای دو فرزند تان نزدیک به 1000 دلار (یعنی یک میلیون تومان!) بگیرید بعد می گویید احساس گوسفند بودن می کنید؟! بچه من تازگی به دنیا آمده، من کارمند بانک هستم می دانید دولت خدمتگزار و همیشه طلبکار جمهوری اسلامی بابت هزینه اولاد چقدر به من می دهد؟ پنج هزار تومان!!! حالا این وسط کی باید احساس گوسفند بودن بکند؟ من یا شما؟ جنابعالی از ایران "ریال" برده اید و به دلار کانادا دارید خرج می کنید! (کاری که البته در داخل ایران هم داریم انجام می دهیم!!!) شما اگر آنجا صاحب درآمد بشوید که خرج کردن دیگر برای تان اینقدر دردناک نمی شود. به قول آمریکایی ها: Be patient!

امین گفت...

مهندس به قول دوست ناشناس مسائلی که اشاره کردین طبیعی زیاد سخت نگیر ضمنا عکس یادت نره

وحید گفت...

دوست عزیز! برای اینترنت در کبک و انتاریو شرکت acanac ارزون ترین سرویس و میده! یک سرس به سایتش بزن. دانلود بدون مرز و ماهی 18 دلار! سرعتش هم بدک نیست... 35 خیلی زیاده اگه میتونی پسش بده.

یک مونترالی

ناشناس گفت...

سلام ب نظر شما توی امریکا ب منی ک دیپلم معماری دارم درسهای عمومیم خرابه ولی درسهای تخصصی قویه وتوی بازار طراحی دکوراسیون داخلی ام کار کردم و استعداد طراحی خودرو هم دارم(طراحی صنعتی)! اونجا ارزشی دارم 15میلیون سرمایه بیشتر ندارم میتونم مقیم بشم؟؟ خواهش میکنم راهنماییم کن. مرسی از ایران_ شمال

ناشناس گفت...

سلام ب نظر شما توی امریکا ب منی ک دیپلم معماری دارم درسهای عمومیم خرابه ولی درسهای تخصصی قویه وتوی بازار طراحی دکوراسیون داخلی ام کار کردم و استعداد طراحی خودرو هم دارم(طراحی صنعتی)! اونجا ارزشی دارم 15میلیون سرمایه بیشتر ندارم میتونم مقیم بشم؟؟ خواهش میکنم راهنماییم کن. مرسی از ایران_ شمال