۱۳۸۸ شهریور ۱۲, پنجشنبه

بی عنوان

الان که اینترنت و تلفنم اومده دو روزه جایی نرفتم جز خرید کوچیک. نشستم تو خونه و همینطور دارم رزومه هامو آپ دیت میکنم. بچه ها میگفتن که رزومه نویسی اینجا راه و رسم داره . منم فکر کنم با راه و رسم اینها نوشتم و بارها کمی تغییر دادم. الانم دو تا رزومه نوشتم در دو گرایشی که تجربه کاری دارم یکی در زمینه Computer Network و دیگری به عنوان Microwave Designer برای نوشتن رزومه ها در ایران یک سری رزومه اولیه تهیه کرده بودم بعد تو سایتهای کانادایی نظیر Monster و Workopolis عضو شدم و سوالهایی که میکردن و جواب میدادم در آخر خودشون یک رزومه برای آدم تهیه میکردن که از اونها الهام گرفتم و رزومه خودمو با فرمت اونها نوشتم. امیدوارم قابل قبول باشه.
الانم تو خونه فعلا همینطور دارم به این شرکتهای کاریابی رزومه میفرستم و پیشنهادهای کاری که برام ایمیل میشه جواب میدم. یک هفته اول اینکارو میکنم و بعد متوقف میکنم و منتظر جواب میشم. و در عین حال میرم و حضورا به چند تا شرکت سر میزنم. اگه بازم به جایی نرسید میرم و از طریق نظام مهندسی کبک که تو ایران باهاش در تماس بودم مراحل عضویتم رو میگذرونم. تاریخ کلاس فرانسم هم معلوم بشه ارتباطم با مردم اینجا بیشتر میشه و راحتتر میتونم برا کار اقدام کنم.
نمیخوام مثل خیلی مهاجرا دیگه دست رو دست بگذارم و بخورو نمیر کانادا رو بگیرم و بگم کار پیدا نمیشه. مگه میشه تو شهر و کشور به این بزرگی کار پیدا نشه؟؟؟ بعضی دوستام دنبال ادامه تحصیلن راستش اینجا هر کی مدرک معتبری داره تا کار پیدا نمیکنه میره برا ادامه تحصیل که دولت وامهای خوبی میده و برا مقیمها تقریبا رایگانه همه مدارک و حتی ریکامندیشنها رو آوردم ولی راستش حال ندارم 4 ، 5 سال دیگه رو با بخورو نمیر بگذرونم و از بازار کار عقب بمونم . حالا تلاش خودمو میکنم ببینم چی میشه.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

سلام،
مي‌تونيد بگين:
چقدر پول با خودتون بردين؟
كلاس FEL رو شركت كرده بودين؟
مراكزي كه بنام CLE معروفه سر زدين؟

مرسي
سعيد

نیلوفر گفت...

سلام امیدوارم موفق باشی و بزودی کار خوبی پیدا کنی.

خداحافظ كانادا گفت...

سلام دوست عزیز خسته نباشی‌. ممنون که از واقعیت زندگی‌ اینجا می‌‌نویسی. امادأه باش که روزی چند نفر بین و بهت فحش بدن که ظاهرأ کسی‌ از کانادا نباید انتقاد کند و همه "فقط" باید بگویند همه چیزش عالی‌ است. با اجازه یکی‌ از مطلب اخیرتان رو لینک کردم.

خداحافظ كانادا