۱۳۹۳ خرداد ۱۰, شنبه

سلب تابعیت کانادایی، شهروند درجه یک و دو !!؟

متاسفانه جدیدا برخی سایتهای ایرانی نظیر سایت "ونکوور" و "روزنامه" و ... برای جلب بازدیدکننده، آگاهانه و یا ناآگانه بخاطر آشنا نبودن به زبان انگلیسی و یا پیروی از برخی سایتهای دیگر، خبرهای رسمی دولت کانادا که مربوط به مهاجران جدید و قدیم و قوانین مهاجرت میشه رو با یک عنوان جنجالی جعل کرده و به خورد مردم ساده ما میدن. لطفا وقتی خبری رو میشنوید قبل از شیر کردن و ایجاد تنش در مهاجران دیگه کمی وقت بگذارید و اصل خبر رو به انگلیسی در سایتهای معتبر بخونید. من اگر جای شما باشم از دنبال کردن اینگونه سایتها انصراف میدم.
یکی از نمونه های این اخبار، جعل لایحه C-24 دولت کانادا است که به عنوان شهروند درجه یک و دو و سلب شهروندی از کاناداییهای دارای دو تابعیت داره دست به دست بین ایرانیها میچرخه و هر کس هم پیاز داغشو زیاد میکنه.
اصل لایحه بطور خلاصه میگه شهروندانی که دارای دو تابعیت هستند و از تابعیت دوم جهت اعمال تروریستی و یا جنایت استفاده میکنند و به شهروندی کانادا لطمه میزنند تابعیت کانادایی از آنها مطابق یک پروسه ذکر شده گرفته خواهد شد. والسلام.

۷ نظر:

رز گفت...

آقای مهاجر منبع ذکر شده توسط روزنامه ونکور اینجاستhttp://www.straight.com/news/645271/if-bill-c-24-passes-canadian-citizenship-will-be-harder-get-and-easier-lose
البته وقتی خود قانون را می خوانید این جزئیات توش نوشته نشده اما ظاهرا در لابلای بند هاش وجود داره اما دولت احتمالا برای جلوگیری از تنش در توضیح این طرح وارد جزئیات نشده اما افراد اهل فن از وجود چنین ابهاماتی حرف میزنند.
نکته ی بعدی در مورد چند پست قبلی شما بود که نوشته بودید مترجمین ایرانی شارلان هستند و نیازی به ترجمه ی پاسپورت های قبلی برای سیتی زن شیپی نیست. خدمتتون عرض منم که در ونکور از همه ترجمه ها را خواستن و من هم خوشحالم که به خاطر این اظهار نظر شخصی شما اشتباه نکردیم و ترجمه ها را بردیم والا کارمون کلی عقب می فتاد.
من نمی دونم شما چرا انقدر در مورد هموطنانتون بدبین و تند هستید و انقدر روی تجربیات شخصی تون تعصب دارید و بر اساس اون بدون اینکه احتمال خطا بدید حکم صادر می کنید. گاهی هم در نوشته هاتون جای شک بذارید تا خدای نکرده باعث درد سر کسانی نشید که به شما به عنوان یک منبع معتبر نگاه می کنند.
چهار سال در کانادا زندگی کردید وقتشه که از اینهاcritical thinker بودن را یاد بگیرید و به عنوان یک فرد منطقی همیشه احتمال خطا را برای خودتان بذارید. تعصب و استریو تایپ کردن و احساس حق به جانبی نشانه ی جهل انسانه نه عقل

Mohaj Canada گفت...

من چهار سال اینجا زندگی نکردم. 5 سال زندگی کردم و به حرفهایی که میزنم اعتقاد کامل دارم. آدم خود ساخته ای هستم حتی در اینجا. به حرف احدی اعتماد نمیکنم مگه خودم به اون نتیجه برسم. تجربه های خودم رو مینویسم و با قوانین کانادا آشنایی دارم و برای خوشامد افرادی که از راههای ایجاد تشویش و نگرانی در دل ایرانیهای اینجا اونهارو سرکیسه میکنن مطلب نمینویسم. من درمورد هموطنانم بدبین نیستم کی گفته من بدبینم؟ در مورد هموطنان سوء استفاده چی و کسانی که از سادگی مهاجران استفاده کرده و نون میخورن بدبینم و کلا مخالف اونها هستم. درمورد ترجمه پاسپورت هم گفتم فقط مدرکی که از شما خواستن ببرین و نه بیشتر.
مامورین اداره مهاجرت خواندن تاریخ و مهر ایرانی رو به خوبی بلد هستن درصورتیکه قبل از امتحان برای شما نامه فرستاده نشده که مدرک اضافی مبنی بر اثبات بودن شما در کانادا برای اداره شهروندی بفرستید لازم نیست که مدرکی غیر از مدارک درخواست شده در موقع امتحان شهروندی ببرید. اگه این مطلب کار برخی مترجمین شارلاتان رو کساد میکنه و مجبور به عکس العمل میشن، از کسی معذرت نمیخوام.

Mar گفت...

سلام من یک سوال داشتم. ما دو ساله که اومدیم کانادا. ائلش خیلی خوشحال بودیم ولی بد به مرور زمان همه چی عوض شد. احساس می کنیم که این جا دیگه جای ما نیست و خیلی نا امید شدیم می خواستم ببینم میشه از شما کمک بخوام من 18 سالمه و دلم می خواد یک کاره مهم واسه پدر و مادرم انجام بدم . سایت شما رو که دیدم خوشحال شدم اگر که مایل به کمک من هستید لطفا به من ایمیل بدبد. این پیام من و هم hide کنید لطفا.

نازنین گفت...

براي رزومه نويسي به سبك كانادايي لطفن بنويسيد

Unknown گفت...

سلام
من دنبال پاسخی برای سوالم می گشتم که با وبلاگ شما اشنا شدم
شما میدونید پول کلاس فرانسه که در مونترال برگذار میشه چند وقت یعد از شروع کلاس میدن؟
کلاس من 12 نوامبر شروع میشه و میخوام برای 5 دسامبر بلیط برگشت به ایران بگیرم
ممنون

Unknown گفت...

سلام
من دنبال پاسخی برای سوالم می گشتم که با وبلاگ شما اشنا شدم
شما میدونید پول کلاس فرانسه که در مونترال برگذار میشه چند وقت یعد از شروع کلاس میدن؟
کلاس من 12 نوامبر شروع میشه و میخوام برای 5 دسامبر بلیط برگشت به ایران بگیرم
ممنون

Mohaj Canada گفت...

سلام ماهی یکبار اگه اشتباه نکنم و آخر هم ماه