۱۳۹۱ تیر ۲۲, پنجشنبه

بسته شدن حساب برخی از ایرانیان در بانک TD کانادا

بسته شدن حساب ایرانیان در بانک TD کانادا هم به ماجرایی تبدیل شده. هدف بستن حساب ایرانیانی هست که خود در کانادا نیستند ولی در اینجا حساب دارند و همچنین کسانی که به زعم دولت کانادا با دولت ایران داد و ستد بانکی دارند. در این میان حساب بسیاری از ایرانیانی که پول به ایران میفرستادند یا از ایران پول دریافت میکردند هم بسته شده. مدیران بانک قرار هست جلسه ای در این مورد با دعوت برخی از نمایندگان ایرانیان تشکیل بدند تا بتونند فرمولی رو در بیارند تا بر اساس اون تشخیص بدهند که حساب چه کسانی بسته بمونه و چه کسانی مجددا باز بشه. فعلا فقط این بانک در این جهت اقدام کرده. به نظرم بانکهای دیگر هم منتظر هستند تا نتیجه کار این بانک مشخص بشه و بر اساس طرح دقیقتری اقدام به اینکار کنند.
ولی اینکار به چه صورت انجام شده، به نظر من بانک مورد نظر مبلغی که ازحدی بیشتر باشه و وارد حساب فرد خاصی میشه رو تا سه الا چهار مرحله ردیابی میکنه. حسابهای اشخاصی که از منابع نامشخص و یا مشکوک پول به حسابشون ریخته شده باشه و برعکس، وارد لیست سیاه میشه. ولی انگار در اینمورد افرادی هم بودند که حسابشون به اشتباه بسته شده که باید مشخص بشه.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

بنده جایی نخواندم اشاره کرده باشه «هدف بستن حساب آنهایی است که خود در کانادا نیستند ولی در اینجا حساب دارند». دلایلی که میارند متفاوت از این است، خصوصا اینکه حداکثر مجاز یعنی مبلغ ۴۰ هزار دلار تعیین کردند که موردی نداشته اگر انتقال داده شده.

3000 میلیارد باخته گفت...

خاوری رو چکار میکنن ؟ شما ایرانی ها پس اونجا چکار میکنید نباید یه آماری از زندگی اون دزد در بیارین اعتراض کنید؟ چرا به یه دزد عوضی اجازه دادید در کنار شما زندگی کنه؟
خود دولت کانادا که میدونه . حسابتونو که بستن دزدها رو که راه دادن شماها اسمتونو شهروند میذارید؟

Mohaj Canada گفت...

اتفاقا همین امثال خاوری باعث یک همچین تصمیماتی شدند که الان داره هم سیخ میسوزه هم کباب. اینجا کشور کانادا است. چیزی با فشار حل نمیشه. با قانون حل میشه. وظیفه مردم فقط اطلاع رسانی در مورد خاوری و امثال اون هست که هم از طرف مردم هم از طرف دولت ایران این اطلاع رسانی انجام شده.