۱۳۸۹ دی ۳, جمعه

یک مهاجر ایرانی، محبوبترین سیاستمدار بزرگترین استان کانادا

امشب شب کریسمس هست، معمولا مردم از یک ماه پیش از شروع سال نو و کریسمس به استقبال میروند و بازار حراجها و تخفیفها داغه ما هم مثل همه مردم به استقبال رفتیم و برای بچه ها درخت کریسمس خریدیم و من امروز رفتم و هدیه بچه ها رو خریدم که صبح بلند شدند ببینند بابا نوئل هدیه شونو آورده و زیر درخت کریسمس گذاشته. رسم قشنگیه و من هم دوستش دارم. آخرین روز جلسه گروه، وقتی کریسمس و سال نو رو به همه تبریک گفتم، از من پرسیده شد مگه شما هم این روز رو قبول دارید، گفتم  حضرت عیسی پیغمبر ما مسلمانان هم هست بنابراین ما هم دلیلی برای جشن گرفتن این روز داریم. 
حضرت عیسی و حضرت محمد هر دو از یک جد به نام ابراهیم هستند که دو پسر به نام اسحاق و اسماعیل داشت. حضرت عیسی از نوادگان اسحاق و حضرت محمد از نوادگان اسماعیل هست، که در پدر یعنی حضرت ابراهیم مشترک هستند.
جدیدا در کانادا آموزش و تبلیغ دین و مسائل دینی در مهدکودکها ممنوع شده. البته افرادی که همیشه یکطرفه قضاوت میکنند بنای اعتراض گذاشتند که اینجا آزادی نیست و اجازه تبلیغ مذاهب رو نمیدند و فلان و بسار ولی همین افراد توجه نمیکنند که اگه کانادا کشور لائیک نبود و تبلیغ دین در مدارس و کودکستانها آزاد بود مسلما دولت و دین رسمی هم مسیحی میشد و اونوقت هر روز که بچه هاشون از مدرسه برمیگشتند باید یک صفحه از انجیل رو حفظ کرده و کشیش هر روز یک ساعت در مدرسه براشون موعظه میکرد، دراینصورت آیا اذعان به آزادی در کشور کانادا میکردند؟! یا آزادی از نظر این آقایان یعنی فقط دین بچه ایشان باید تبلیغ شود و لا غیر...! 
سکه همیشه دو رو داره و باید روی دومش رو هم دید نه اینکه روی اول رو مورد انتقاد قرارداد و از روی دوم رندانه چشم پوشی کرد.
مسئله دوم اینکه نماینده مجلس کبک، آقای دکتر امیر خدیر که از مهاجران ایرانی تبار هستند به عنوان محبوبترین چهره سیاسی کبک از طرف مردم برگزیده شدند، در لیستی که منتشر شده اسم ایشون در رتبه اول و آقای ژان شاره نخست وزیر فعلی کبک در رتبه بیستم قرارداره. 
اولین باری که با اسم ایشون در اینجا آشنا شدم اولین حدسم این بود که ایشون بواسطه جامعه هزار پاره ایرانیان اینجا که فقط کنسرت فلان خواننده میتونه برای چند ساعت دور هم جمعشون کنه و از پیشرفت هموطنانشون زیاد خوشحال نمیشند به این مرتبه و مقام نرسیدن، که با خواندن مصاحبه ایشون با  "مجله هفته" از این مسئله مطمئن شدم. ایشون در مقام و مرتبه ای هستند که شاید در آینده میتونند براحتی وزیر و یا نخست وزیر استان کبک بشند ولی به نظر من پتانسیل خیلی خیلی بیشتری دارند و نباید با قبول کردن این پستها کل پتانسیل خود رو آزاد کنند چون به محض قبول یکی از این دو پست، تبلیغات منفی مخالفین با شدت هر چه بیشتر آغاز خواهد شد و انرژی بسیار زیادی از ایشون خواهد گرفت و راه رو برای ادامه به مراحل بالاتر سد خواهد کرد. 
به نظر من آقای امیر خدیر فعلا در حاشیه امنیت بوده و  بعلاوه مردم را همراه خود دارند. مرحله بعد کمی دورتر از کبک و راه پیدا کردن به مجلس کاناداست که پس از این مرحله راه برای نخست وزیری کشور کانادا هموارتر خواهد بود. البته حزب Quebec solidaire همونطور که از اسمش پیداست کمی برای بقیه کاناداییها علامت سوال ایجاد خواهد کرد و در کنار مسائل دیگه آقای خدیر باید این مسئله رو هم یکجوری در ذهن کاناداییهای غیر کبکی حل کنند.

۹ نظر:

ناشناس گفت...

خوشحالم از اينکه بچه ايم قراره تو مدرسه و کشوري بزرگ بشه که تبليغ دين در اون ممنوعه . خبر خوبي بود. عامل همه جنگ ها اختلافات سياسي و فرهنگي جز دين نيست حالا مي خواد محمد آورده باشه با عيسي !!!! يا پدرشون هر کي باشه .
شرمنده رفيق نظر خودم رو گقتم.

lili گفت...

سلام آقای مهندس
ممنون ازارایه مطالب خوبتون .امیدوارم روزهای خوبی رودراین جشن کریسمس درکنارخانواده داشته باشید.

Shouka گفت...

سلام.
از خوانندگان وبلاگ شما هستم و سوالی برام پیش اومده که توی وبلاگم مطرح کردم. میشه لطفا نظر بدین؟
ممنون
iran2ca.blogspot.com

بابک گفت...

سلام مهندس
من یه وبلاگ لینک درست کردم چون به شما هم مربوط میشه ممنون میشم نظرتون رو بدونم
www.babak-kh.blogfa.com

sadaf گفت...

سلام امیدوارم سال نومیلادی را بخوبی شروع کنید وبلاگتون همه چیزیش بیسته فقط اگر به سوال های خوانندگان وبلاگتون جواب میدادید میشد بیست به توان 2

ناشناس گفت...

سلام
کریسمس مبارک. نوشتم که بدونید همیشه وبلاگتون رو دنبال میکنم. موفق باشین. ولی خودمونیمها، چه حوصله ای داریم ماها!!!!:)))
شاد باشین

ناشناس گفت...

بابک
سلام مهندس و مرسی از نظرتون
راستی اگه چیزی رو از قلم انداخته بودم ممنون میشم بهم یاد آوری کنید
خب تا مثل دوستانی که مهاجرت کردن تجربه نکنم قطعا نمی فهمم از مواردی که به راحتی از کنارش می گذرم چه چیزهایی می تونه مهمتر باشه!
شاد باشید

ناشناس گفت...

سلام
با تشکر از وبلاگ مفیدتان
یک سوال دارم :
مهاجرین فدرال که در کبک لند می کنند چه موقع سی اس کیو می گیرند
با تشگر از پاسخ شما

parham گفت...

سلام
دوست عزیز شما ایمیلی از آقای خدیر ندارید ؟ یا اصلا یه راه واسه ارتباط برقرار کردن با ایشان . ما گروهی از کسانی که واسه مهاجرت اقدام کردیم می خواهیم اعتراض خودمون رو نسبت به طولانی بودن پروسه مهاجرت اعلام کنیم