۱۳۸۸ مهر ۱۵, چهارشنبه

گواهینامه رانندگی استان کبک

من پریروز زنگ زدم به شماره 7771-954-514 در مونترال و وقت برای امتحان آئین نامه رانندگی گرفتم. البته اطلاعات اولیه رو از وبلاگ دوست خوبم "تا ونکوور" که البته در مونترال هستند گرفتم.http://tavancouver.blogfa.com/post-48.aspx
دوهفته دیگه هم امتحان دارم. از دوستان خوب کانادایی مخصوصا مقیم مونترال میخوام تجربه خودشونو در این زمینه بهم منتقل کنن برای اینکه 100 درصد بتونم موفق بشم. البته بگم من در ایران چندیدن سال رانندگی میکردم و از مدارک لازم در اینجا هم اطلاع دارم.
لطفا برام بگین که
1) سوالات آئین نامه در استان انتاریو و کبک با هم یکین؟ یعنی من میتونم از کتابهای اونجا استفاده کنم.
2) آیا زبان امتحان در کبک فقط فرانسه و انگلیسیه؟
3) کتاب به زبان انگلیسی که بتونه در امتحان آئین نامه مونترال بهم 100% کمک کنه چی هست؟
4) اگه سایتی در این زمینه میشناسید معرفی کنید.
5) میگن برای امتحان شهر باید خودمون ماشین ببریم، حالا ما که ماشین نداریم باید چه کنیم و مراحل اجاره ماشین چی هست؟
6) برای اینکه تجربه رانندگی در مونترال رو کسب کنیم چه کنیم؟ البته اکثر آموزشگاهها گفتن تا اواسط نوامبر پر هستیم.
در ضمن از دوست خوب و عزیز ناشناس که در کامنت پست قبلی آدرسی بسیار بسیار مفید در این زمینه بهم معرفی کردند هم واقعا تشکر میکنم. البته مربوط به انتاریو میشه و نمیدونم با کبک زیاد فرق داره یا نه؟ جواب اینو هم بدین ممنون میشم.بهر حال دارم استفاده میکنم.
و خلاصه هر تجربه عملی دیگه که خودتون داشتید که میتونه کمک کنه و اگه در کامنت قید کنید تجربه مال کدوم استان بوده ممنون میشم.

۴ نظر:

leila گفت...

salam aghaye mohajer.man hamon kasi hastam ke linke teste ranandegi ro baraton gozashtam.ta on jaye ke msn midonam fargh ziadi nemikone vali ba male BC khili fargh mikonh.movafagh bashin . mitonin baraye ostane quebec az in estefadeh konid.http://www.yd.com/test.aspx?path=stream539

leila گفت...

rasti ta yadam narafte ontario tarjomehe iran ro ghabol nemikoneh.be ma 1 adres dadan ke bayad on ja tarjome konim.lotfan zang bezanid vaa ba tarjomeh canada sare jalaseh hazer beshin.chon yeki az dostane man roze emtehan tarjome irani ro bord ghabol nakardan v on hamon roz emtahan dad.roze emtahan shahr fahmid ke ta 1 sal nemitone emtehan bedeh.

علیرضا پارسای گفت...

تا جایی که من می دونم بعضی از قوانین در کبک و انتاریو با همدیگه فرق می کنن. برای همین پیشنهاد می کنم حتما یک بار هم که شده کتاب آمورش رانندگی کبک رو بخونین. بقیه موارد رو درست نمی دونم.

موفق باشین

Reza گفت...

Salam
I used that website, it is really helpful an you learn your weakness. Tests were very similar to the real test. you weblog easily opened but I cant open other weblogs!

Regards

Reza-BC,