۱۳۹۱ مرداد ۲۸, شنبه

اسکناس 100 دلاری و مشکلی جدید

تصویر یک محقق در یکطرف اسکناس 100 دلاری جدیدی که دولت کانادا منتشر کرده مشکل ساز شده. خیلی از کاناداییها به این تصویر اعتراض کرده اند و گفته اند که این تصویر متعلق به کانادا نیست. حالا علت اعتراض چیه؟ این خانوم محقق به نظر میاد چشم بادومی (آسیایی) باشند. کانادا بانک در جواب اعتراضات اعلام کرده که جلو انتشار این اسکناس رو گرفته.
حالا نوبت کانادایی های آسیایی است که اعتراض کرده و کانادا رو محکوم به تبعیض نژادی کنند.
از یکطرف همین آسیاییهای معترض چشم بادومی مخصوصا از نوع شکستنیشون با توجه به جمعیت زیادشون در حال اشغال پستهای مختلف در کانادا و آمریکا هستند و در مصاحبه های کاری بیشتر افرادی رو استخدام میکنند که مثل خودشون چشم بادومی باشند. که به نظر من در آینده نزدیک به مشکل بزرگی در آمریکای شمالی تبدیل خواهد شد.

۳ نظر:

مامان سارا گفت...

مشکل اسکناس جالب بود

در مورد مشکل اینده امریکای شمالی، موافقم

ناشناس گفت...

که می‌بینم که این دشت مشوش / چراگاهی ندارد خرم و خوشfrom یغما by Mehrzad Mirzaei


عقب‌ماندگی، جهان سومی،‌ توحش، بربریت و صفات دیگری ازین دست فقط در کوباندن هواپیما به برج‌های مسکونی و تویع مواد مخدر و تجاوز و کارهای دیگری ازین دست نمود ندارد؛ این‌ها نمودهای بارز و پررنگ آن هستند؛ واقعیت آن است که بربریت آن هنگام که نمی‌توانیم با هم حرف بزنیم بیشتر خود را تشان می‌دهد؛ وقتی یکی از اعضای خانواده‌مان، محله‌مان، شهرمان، کشورمان،‌جهانمان مثلاً به کمک نیاز دارد و ما نزاعهای فکری‌سیاسی‌مان را تأثیر می‌دهیم بیشتر از هر وقت دیگری بربر هستیم. بربریت در کارهایی که نمی‌کنیم نمود پررنگ‌تری دارد گاهی به نسبت کارهایی که می‌کنیم.


+


برنده اسکار بهترین فیلم خارجی سال 2004
برنده نخل طلای بهترین بازیگر زن برای ماری ژوزه‌ کروز و نخل طلای بهترین فیلمنامه ارژینال برای دنی آرکان در جشنواره کن سال 2003؛ سالی که هیات داوران (دانیس تانویچ، استیون سودربرگ، آیشواریا رای و … ) در رقابت این فیلم با رودخانه مرموز و داگویل و … نخل طلا را به فیل دادند.





هجوم بربرها
The Barbarian Invasions
(Les invasions barbares (original title
محصول 2003 کانادا و فرانسه
نویسنده و کارگردان: دنی آرکان
بازیگران: رمی جیرارد (رمی)، استفان روسو (سباستین)، ماری ژوزه کروز (ناتالی)، دوروتی بریمن (لوییز) ، لوییز پورتال (دایان)، دومنیک میشل (دومنیک)،‌ یوس ژاک (کلود)، پیر کرزی (پیر)

farfar گفت...

مگه ما رو دو هزار تومنیامون عکس بیت المقدس چاپ نمی کنیم؟ منتها ما اونقدر بی غیرتیم که نای اعتراض هم نداریم ...