۱۳۸۸ بهمن ۹, جمعه

خبری که کانادا رو شوکه کرد

خبر اول اینکه اعدام این دو جوان ایرانی امروز خبر دسته اول تمام روزنامه های مهم کانادا بود، تو مترو که بودم مردمی که معمولا بی تفاوت روزنامه ورق میزدند، ایندفعه رو این صفحه زوم کرده بودند و با دقت میخوندند. تا وقتی برگردم خونه تقریبا 6 نفر کانادایی و غیر کانادایی این صفحه رو برای من باز کردند و پرسیدند واقعیت داره؟ حکومت شما اینارو اعدام کرده؟ که منم با شرمندگی میگفتم بله و شدیدا متعجب میشدند یکیشون به من گفت پس آمریکا حق داره که میگه دولت شما برای جهان خطرناکه، با این خبری که دستش بود واقعا نمیدونستم چی بهش جواب بدم.
خبر دوم اینکه امروز مهمونی آخر ترم داشتیم یک رستوران شیک رفتیم که برای من خیلی جالب بود، توش انواع غذاها بود انواع کباب، میگو، ماهی، صدف، سالاد، اسپاگتی، کیک، بستنی، ژله و دهها خوردنی دیگه در فضایی خیلی باحال، هر کی هر چی دلش میخواست خورد حتی بعضیها دو سه بار بشقابهاشونو پر کردند و دو سه سری انواع دسر و بستنی خوردند. گارسونهای خانم هم دائما دوروبرمون میچرخیدند و اگه کم و کسری داشتیم میاوردند. تا هر چقدر هم دلتون میخواد بشینین. به نظرتون چند؟ فقط نفری هفت دلار.
البته به نظرم برای ایرانیهای اینجا چندان ناشناس نیست چون وقتی که رسیدیم دیدم دو تا ایرانی اندازه بشکه در رستوران رو باز کردند و بیرون اومدن. اسم این رستوران Vichy هست و برای رفتن به اونجا تا ایستگاه Angrignon با مترو برید و ازونجا با خط اتوبوس 106 برید و دم Vichy پیاده شید. به نظرم لازمه آدم حداقل هفته ای یکبار با دوستان و بروبچه ها جمع شن و بره اونجا.
دمای هوا هم امروز 17 درجه زیر صفر و برفی با احساس 25 درجه زیر صفر بود. سرد بود ولی آفتابی و قشنگ بود و من دوست داشتم.


۶ نظر:

شادی گفت...

Inja hame canadaiha midonestan vali 4 5 ta irani bakhabar boodan az in mozoo.bad az zaban che tasmimi darid?va ye soal man shenidam age ba mardome shoma engilisi harf bezanim farance javab midan .doroste

رودابه گفت...

در مورد خبر اول واقعا متاسفیم. دو تا انسان رو به خاطر محاربه با خدا که هم ما و هم همه ی دنیا نمی دونیم که از نظر اونا (منظورم سران مملکت خودمونه) خدا کیه و به چه معنیه .... می کشند واقعا جای شرمندگی و تاسف داره ...
در مورد خبر دوموتون : همیشه خوش باشید

Lonely Girl گفت...

oon jaei ke vase lebas goftam namour station ast.

گانگ گفت...

سلام مهاجر
تا اونجایی که یادمه یک موقعی می خواستی برای PEng اقدام کنی که با اون خانومه دعوات شد. آیا اقدام کردی؟ من یک سری اطلاعات در مورد PEng می خواستم. آیا بدون این مدرک هم می شه مشغول به کار شد و کار مهندسی کرد؟ چون وقتی آگهی های کار رو می بینم همشون زدن که باید PEng داشته باشی. من فوق لیسانس معدن با پنج سال سابقه کار مرتبط در ایران هستم. و تا چند وقت دیگه ویزای اقامت دائمم میاد وقصد دارم که به تورنتو برم. به نظرت دلیلی داره که من بخوام قبل از اینکه به کانادا بیام برای PEng اقدام کنم؟
با سپاس
معدنچی پیر

Bye Bye Canada گفت...

سلام مهندس جان،

نه رفیق ناراحت چرا ما ارادت داریم.

یکم این ۱-۲ هفته گرفتار بودم.

دعا کن این پایان نامه یه روز تموم بشه بر و بندیلمونو جمع کنیم برگردیم ایران سر خونه زندگی‌ ...

یعنی‌ میشه یه روز ... آخه چقدر انتظار ...

شاید هم وکیل بگیرم که حتما برگشتم به ایران درست بش ... می‌‌ترسم فرمها رو غلط پر کنم ...

خداحافظ كانادا

Mohaj Canada گفت...

سارا خانوم مردم ما(اگه منظورتون کبکیها هستن) هم انگلیسی بلدن هم فرانسه، ولی اگه بفهمن کسی فرانسه بلده و انگلیسی حرف میزنه طبعا جواب به فرانسه میدن ولی اگه طرف بلد نباشه خودشون پیشنهاد میکنن انگلیسی حرف بزنن.
-----------------
رودابه خانوم ممنون
----------------
مهربانو جان مرسی
---------------
آقا محمد اینجا اکثر شرکتها خصوصی هستند قانونی نیست که حتما باید مهندس عضو نظام باشه. اگه اونا تشخیص بدن بدون اون هم استخدام میکنن. ولی برای سیستم دولتی لازمه.