۱۳۸۸ مهر ۱۳, دوشنبه

خوب، بد، زشت

واقعا کی بهشتیه کی جهنمی؟ گاهی به این مسئله فکر میکنم. آیا کفار بی دین اینور جهنمین؟ یا ما که مسلمون اونوریم بهشتی هستیم؟ آیا کسی که به آخرت و در عین حال به مکافات بعد از مرگ ایمان نداره ولی به خاطر انسانیت کار نیک انجام میده جهنمیه؟ یا ما که از ترس بهشت و جهنم افسار دور گردنمون انداختیم تا بلکه کمی مارو در برابر امیال شیطانیمون کنترل کنه بهشتی هستیم؟ ما که اگه بهمون اعلام کنن آخرتی وجود نداره سکته میزنیم. فقط برا اینکه حسرت میخوریم چرا اون دو تا کار خوبی رو که میتونستیم انجام ندیم، انجام دادیم؟! ما که اگه بهمون اعلام کنن از خوردن گوشت همدیگه باکی نداریم؟ ما بهشتی هستیم؟ یا این کفاری که اینجان و صبح تا شب تو تلویزیونها کشورمون داریم اینهارو امربمعروف میکنیم جهنمین؟ اینهایی که کل لذت عمرشون اینه که شب جامی شراب بخورن و یا در بغل عشقشون بخوابن؟ اینا جهنمین؟
راستی گاهی وقتها فکر میکنم اگه اعلام کنن بهشت و جهنمی وجود نداره کجا بیشتر از همه جا زیرورو میشه؟!! کشور این کفار که اصلا که جز برای انسانیت و نه برای اجر در آخرت کاری انجام نمیدن. کشور کسانی که وقتی کار نیکی انجام میدن اصلا از کسی توقع ندارن در عوض چیزی بهشون بده. اگه اعلام بشه آخرتی وجود نداره اینا زیرو رو میشن یا ؟؟!! اونهایی که همه جا اعلام میکنن اینها در معرض انحطاط و مسخ شدگی و هزار آلودگی دیگه قرار دارند؟ و بر عکس اگه اعلام بشه آخرتی قطعا وجود داره کی سود میکنه؟ ما که هر کار نیکی هم اگر کردیم با هزار منت سر آفریدگار خود و یا با هزار ریا و دغل کردیم. ما سود میکنیم؟
گاهی فکر میکنم که بالاخره کی ضرر میکنه و کی سود میکنه؟ اگه اعلام بشه قطعا آخرتی وجود نداره یا قطعا وجود داره.
تمثیل چوب هر دو سر ... بگذریم. ما به چیمون افتخار میکنیم؟ به خدامون؟ به پیغمبرمون؟ که بیان دستمونو بگیرن ببرن بهشت؟ که فقط برا اینکه اسممون مسلمانه؟ زهی خیال باطل. مسلمون واقعی هم همین کفاری هستند که اینجان. ما سالهاست که دیگه فقط خودمونو بازی میدیم و دیگرانو تو زحمت میندازیم.
جلسه بعد میخوام از خرجو خورج اینجا و خرجایی که من کردم و محاسباتم کمی صحبت کنم. پس تا جلسه بعد ...

Get this widget Track details eSnips Social DNA

۱۰ نظر:

مهرداد گفت...

سلام دوست عزيز

ای آنكه نتیجه چهار وهفتی
وز هفت وچهار دایم اندر تفتی

می خور كه هزار بار بیشت گفتم
باز آمدنت نیست چو رفتی رفتی

موفق باشي

خداحافظ كانادا گفت...

سلام مهندس

داری یواش یواش برامون یه پا منبری میشی‌ خودت‌ها :)

شب بخیر

خداحافظ كانادا

Reza گفت...

Salam Dear Mohajer

These were exactly the questions that I had, however you brought them up quickly, these questions lingered for a few while in my mind and we both know the answers my friends. But we wish the better condition in our home-country. we keep our hope alive.

Regards

Reza

مهدی گفت...

اینجا که از همین الان اعلام کردن که خدائی نیست!
http://communities.canada.com/ottawacitizen/blogs/newsdesk/archive/2009/02/25/there-s-probably-no-god-now-stop-worrying-and-enjoy-your-life.aspx

پشت اتوبوسها قرار شد این تبلیغ رو بنویسن!

میبینید اینها هم از ترس خدا خیلی کارا رو نمی کنند! و می خوان با تلقین خدایی نبودن، به نهایت بی بندوباری برسن!
ما ایرانیها بدیم! اما من همیشه اعتقادم این بوده که خوبامون از همه خوبها بهترن و بدهامون هم که خیلی هم زیادن از بدترین ها!

ناشناس گفت...

یاسی

سلام
مدتیه وبلاگتون را میخونم.به نظرم مثل شانتمیس خودتی و تظاهر نمیکنی.خوشحالم روحیه تان بهتر شده و از اون وحشت کار پیدا نکردن بیرون اومدید و داری روال عادی را طی میکنی .مطمئنم با این روحیه بزودی کار پیدا میکنی. گاهی باید رها کرد.

Lonely Girl گفت...

سلام
نیشه بمن بگین چه حسابی تو رویال بانک باز کنیم بهتره؟

Arash گفت...

سلام

چرا دوربینو برداشتید حیف بود. میشه بز بگذارید؟

Moka گفت...

مهندس جان این کانادایی ها هم از ترس قانونمند بودن کشورشون خیلی از جرایم رو انجام نمیدن! فکر کن بگن از فردا قتل و تجاوز و دزدی و ... دیگه جرم حساب نمیشه. (بجای اینکه بگن بهشت و جهنمی نیست) به نظرت آمار جرم و جنایت بالا نمیره؟

بنظرم نوع انسان کلا با ترس از یک عواقبی به یک سری از کارها دست نمیزنه، هرچند انجام ندادن جرم پس از مدتی در همه انسانها تبدیل به عادت میشه. (مثل عادت کردن ایرانی ها به بستن کمربند ایمنی در ماشین ها بعد از مدتی سخت گرفتن)

موفق باشی.

Mohaj Canada گفت...

خوب یاسی خانم، راستش من بیشتر از همه اونهایی که اسم آوردی خودمم چون دارم سعی میکنم که خودمو منتقل کنم، اونهایی که شما اسم آوردی ایران که بودم بارها به هر کدومشون ایمیل زدمو از خرج اینجا چه عمومی چه خصوصی و سوالات کلیدی خاص پرسیدم ولی هیچکدومشون جوابمو ندادند و فقط ما والمارت و مال و اینور اونوررفتنشونو میدیدیم البته ملک شخصیشونه و آزادن ولی همبن شد که من خواستم واقعیتها و غمها و خوشحالیها که برام اتفاق میفته رو بنویسم. بعضیاشونم سعی دارن شخصیت اصلیشونو پشت وبلاگشون پنهان کنند دیگه از این به بعد میل ندارم درموردشون صحبت کنم.ولی من دارم سعی میکنم واقعا خودم باشم چه خوب چه بعد.
در مورد بانک رویال هم به دختر تنها بگم به قول فرانسویها Aucune idée بهتره تشریف ببرید بانک شرایط خودتونو و اینکه چی دوست دارید به مشاورتون تو بانک بگید. خود اون بهترین حسابو میگه به شما.
در جواب آرش هم عزیزم خودم دوست نداشتم بردارم ولی هربار میومدم تو سایت تا چیزی بنویسم اون تصویر کلی از باند اینترنت منو همینجور الکی مصرف میکرد برا بقیه هم همینطور باعث شده بود خواننده سایت نخونده در بره بنابر این برداشتمش تا یکی کم مصرفتر بگذارم.

علیرضا پارسای گفت...

پست جالبی بود. دلم می خواد سال دیگه همین موقع خودتون به این پست جواب بدین.