۱۳۹۹ اسفند ۵, سه‌شنبه

کانادا سرزمین فرصتها

 کانادا سرزمین فرصتهاست. من ندیدم کسی به کانادا آمده باشه و کمی از خودش اراده برای هدفش نشون داده باشه و ناامید شده باشه. اینجا برای همه کار هست. برای همه فرصت هست. هر کسی صنعتی داره، هنری داره، حرفه ای بلده، تخصصی داره میتونه در اینجا با کمی مطالعه در بازار کار و فاین تیون کردن تخصص خودش و جهت دادن به اون موفق بشه.
هر کسی حتی تخصصی نداره بلکه اراده ای داره برای یاد گرفتن باز میتونه دراینجا موفق بشه. در اینجا حتی اگر زبانتون هم کامل نیست باز هم شرایط موفقیت برایتان مهیاست.
بیخودی اوضاع رو برای تازه واردها پیچیده نشون ندیم. بیخودی کسانی که هنوز نیومدن رو ناامید نکنیم. اینجا صد دروازه برای موفقیت وجود داره. شاید چهل تا ازین دروازه ها زبان قوی میخواد. شاید سی تا تحصیلات میخواد. پنجاه تا تخصص میخواد.
مهمترین شرط موفقیت در کانادا رسیدن به کاناداست. بعد ازون کمی صبر و فکر و استفاده از فرصتهاست.
بعد از حدود یازده سال زندگی در کانادا میگم، حماقت هست که وارد این کشور فرصتها بشید و خودتون رو در زنجیر کار کارمندی در شرکتها و ادارات به عنوان هر پستی گرفتار کنید و در تب و تاب این باشید که کی لی اف میشید کی مورتگیجتون عقب میفته کی رئیس احمق شما دیگه از شما خوشش نمیاد. تا شش هفت سال اول شاید قابل قبول باشه این نوع کارها ولی حتما دنبال آرزوهای خود و بیزینس خود برید. شما برای همین اینجایید.
میشه از همون اول اینجا اومد، بر حسب عادت ایران بلافاصله ماشین فلان خرید تا چشم شهین خانوم دراد، خونه فلان اجاره کرد تا پهلو شوهر خواهر مهین خانوم پز داد و بعد با یک لی اف بدبخت بیچاره شد. میشه هم با کمی تدبر و تفکر کاری کرد و پولی ذخیره کرد و در کنار کار اصلی کم کم بیزینسی زد و موفق شد و از زندگی لذت برد. حرف خیلی زیاده.... 

ولی لطفا دیگران رو ناامید نکنید. اینجا برای موفقیت همه فرصت هست.

هیچ نظری موجود نیست: